• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • äppelblomman

Tack för kramarna jam och fealin! De hjälper!

• äppelblomman

Glömde dig, brodsmulan.. Sorry!

• Ofir1

fealin: Jo, det är väl de En lite fara är dock att jag flera gånger trott att äl har varit och tagit oss en välbehövlig vila. Sen så visar det självklart att så inte är fallet. Då är det lätt att missa. Nu har vi sagt varannan dag genom hela cykeln och litar inte på äl förens temperaturen stannat uppe i en halv evighet. Blir det fler gånger är det ju bara en bonus. Jag tänker inte vänta i 57 dagar på äl och sen missa den!

Brodsmulan: tack för kramen Det känns, konstigt nog, inte så jobbigt att det var neg. Det var ju som sagt väntat och dessutom lite spännande med spökstrecket. Har aldrig fått det på CB. Men om jag nu skulle vara gravid skulle nog strecket va så stark att det va självlysande, så lång tid som har gått. Men men, att väntat på äl i 57 dagar är ingen dans på rosor. Vad som helst är faktiskt välkommet. Äl eller grav är ju det optimala, men vid det här laget skulle jag t.o.m bli glad över tantbesök.
    Jag började med kapslarna redan idag. De ska ju hjälpa till med äl och det är ju de jag vill ha. Frågade runt på FL också och alla tyckte att man kunde börja när man ville.

Har nån märk att min kurva går i vågor föresten. Upp några dagar och ner några dagar? skummt.

äppelblomman: Fy vad trist. Massa kramar till dej. = =

• Brodsmulan
    Ofir.. du ska inte ta äl på morgonen alls, att få ett sån't utslag på lh redan på morgonen brukar i princip vara nästintill pos på em. Testa igen i em. Helst mellan 17-20.
    Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • Ofir1

Brodsmulan: Nej, det ska man ju inte. Jag tog det bara för att få bekräftat att det är LH som de reagerar på och inte hcg (önsketänkande?). För om det skulle va hcg skulle de ju va starkare på morgonen.
    Jag ska självklart testa igen i eftermiddag. Hoppas det är pos då

• fealin

TAck Brodsmulan för din tolkning! Då är det bara att hoppas att tempen stiger ytterligare nu då om jag har fattat saken rätt?
    Det här med tempning är ju jättespännande, som att öppna julkalendern ungefär.. !! Och som du säger...ända tills man får oväntat tantbesök eller neg på testet!

• Brodsmulan
    fealin.. jo å så tillåta sig själv att vara jäkligt besviken ett tag efter att tanten visat sig, verkligen få ur sig frustration och besvikelse, för visst blir man besviken. Nu harj ag bara använt FF vid 3 olika tillfällen.. tyvärr visste jag inte att man kunde spara kurvor förrän detta året annars hade jag haft kurvor från 04 och 05 också som man kunnat jämföra.. varav 3 grav-kurvor, totalt har jag tempat 10mån och kan inte allt för det, men gissar & tolkar mer än gärna
    Jag har bara behövt tempa som mest 4 mån, så jag ska vara innerligt tacksam för det, men även 4 mån kan vara jobbigt, för besvikelsen är ju lika för alla, bara att man blir att känna sig mer och mer sinande på hopp ju fler månader som går. Men så helt plötsligt så finns det där underbara +'et man bara så gärna ville ha och då tror jag inte det spelar någon roll om det så gått direkt eller tagit sin tid, tror inte man fattar det ändå.. förrän det får sjunka in en vecka eller två. Men en dag så.. förhoppningsvis ganska så snart!!
  • Babynr1

HEjsan! Brodsmulan: Tack for dina inlagg! Och nu ser jag pa min Dec kurva...forstar nu vad du menar

Va? Ska man inte testa for agglossning pa morgonen? Varfor det gjorde ju jag....kan det vara fel nu?

• Brodsmulan
    fealin.. glömde.. ja, det vore det absolut bästa, men va inte orolig om det sjunker först för att sedan stiga heller, det kan det också göra. Men samtidigt så har du redan en högre temp.. om du tittar på dina post-äl tempar just nu, så kan även sjunka lite imorgon.. bara att det ska hålla sig på det högre trappsteget.. alltså runt den temp du förde in idag.
  • fealin

Brodsmulan: Var inne och kikade hos dig. Många GRABBAR har ni producerat..
    Är det dags för en flicka den här gången? Kan man se det på en tempkurva tro? Iof är det lättare med ytterligare en som med tanke på kläder och leksaker osv...
    Jag hittade funktionen chart gallery och sitter nu o jämför kurvor...kanske är dags att skaffa sig ett liv..?..!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*