• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Ofir1

Just det.. jag tycker att vi ska puffa listan framåt när det behövs. Jag hatar att börja skriva på ett inlägg och se behöva klippa ut detför att börja jaga listan. Att den inte är så långt bak är klart en fördel enligt mej. Dessutom så hoppar jag (och säkert många andra) automatiskt över listan om man inte har något där att göra. Då gör det inget om den är lite här och där.

• Bäsebus

Man kan kanske göra en notis i sitt inlägg då och då som visar vilken sida listan senast låg på, då blir det lättare att hitta och man slipper bläddra en sida i taget

• pilsa

Ofir1 tack,ja om inte kärringen har kommit om en vecka eller så måst e jag väl kolla det,hatar att ha det så här.

en fråga,till er alla,tror ni det gör något att min temp sjönk något i dag?
    mensen kanske är påväg vad tror ni?

• Ofir1

Jippi!!!!!
    Det finns ingen tvekan om jag har fått positivt på ältest nu iaf!!!
    Hehe, ska nog ta bort + på äl testet tidigare i cykeln. Det är ju inget mot det här iaf *svävar runt på små lyckliga moln*
    Tänk att man kan bli så glad för ett pos äl test och jätte tydliga äl symptom Men det blir väl så när man är på CD 64..

pilsa: Den sjönk ju ganska mycket om man jämför med gårdagens temp. Men om man sen jämför mer fler så har den ju knappt sjunkigt alls. Det kanske helt enkelt va nåt knas med gårdagens temp?
    Jag tror inte att det betyder så mycket iaf.

• mala78

pilsa, den har ju inte sjunkit så mycket än, hoppas du slipper besök.
    tycker också det är bra att puffa listan så man slipper leta när man ska kolla kurvor.
    Snice, doktor sa att endast extrem stress kunde påverka äl och mens och då endast tillfälligt.

• skrattigtjej

ja ska ringa imon :S

till och utreda

kk ska ja ringa

shit jag som inte vill

och sånt med sjukhus

¨hh nooo asså va de tar emot

men jag måste

och sen ska jag med se om dem kan kolla med invädigt ultraljus för ev ärr på äggstockar elle ägg ledare, de går tydligen i släkten som måste opereras :S

Emmy
  • skrattigtjej
    Ofir1 skrev 2006-10-18 18:00:26 följande:
    Fru JD: Tack, jag hoppas att det verkligen blir av nu också, äl alltså.Har inte fått temphöjning än.. men det finns det ju fortfarande tid till. Jag känner mej ganska säker på att det är äl eftersom jag inte kännt så här sen 4 månader sen när jag hade mins senase äl. Hade glömt bort hur det kändes. Jag tror att jag hade äl kl. 11.44 idagSnice: Vet att det är tråkigt med BIM väntan. Men du har iaf BIM på en väldigt lyckosam dag tror jag Jag fyller år då, 11/11.skrattigtjej: Är det Endo.... din syster har? Jag funderade på om jag kunde ha de för ett tag sen. Men jag tror inte så mkt på det längre.Lycka till med att ringa i morgon.pilsa: fy vad jobbigt med oklara besked Tyvärr har jag inget vettigt att säga. Det är väl bara att vänta och ring BM antar jag. Hoppas att det är en liten och att du får reda på det snart. *kram*
    vad e endo?
    Emmy
  • Ofir1

Det heter egentligen endometrios. Jag tror att det är när slemhinnan i livmoderna även växer utanför (i buken). Detta gör att man även får mens "i magen" vilket kan göra så att man får ärrbildningar på äggstockar och livmoder. Det enda sättet att diagnostisera endo är genom titthåloperation (menade du det i första inlägget?) och det är ärftligt. Så vi kanske menar samma.
    Jag är inte så jätte insatt i endo. Men kolla den här länken:

www.endoliv.se/

• pilsa

Ofir vad menade du med äl testerna?
    du skrev något om det i den andra länken.

• skrattigtjej
    Ofir1 skrev 2006-10-18 22:04:24 följande:
    Det heter egentligen endometrios. Jag tror att det är när slemhinnan i livmoderna även växer utanför (i buken). Detta gör att man även får mens "i magen" vilket kan göra så att man får ärrbildningar på äggstockar och livmoder. Det enda sättet att diagnostisera endo är genom titthåloperation (menade du det i första inlägget?) och det är ärftligt. Så vi kanske menar samma.Jag är inte så jätte insatt i endo. Men kolla den här länken:www.endoliv.se/
    nej men fy :S
    men asså jo för dem upptökte de i titthåls operation på min syster

nej men fy bövlen nu våga ja inte gå

mamma och min största syster ha gåt igenom de och blev  gravida sen så jag hoppas isf de inte e för jäves...

syns de inte på annat sätt?
    Emmy
Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*