• Snice

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Grattis till valpen Athena! Förstår då att du har annat att göra än att skriva in temparna!!

Nu har jag missat nån diskussion tror jag... Om man har ÄL = kort mens och vid utebliven ÄL= lång mens... Intressant, men har nån mer kött på benen? Nån sida att länka till eller så? Skulle vara kul att läsa om och förstå!
    Jag har mycket längre mens denna gången än vad jag brukar ha... Kan det alltså bero på utebliven ÄL? Vilket jag tror var vad som skedde cykeln..

Inatt sov jag två timmar så min temp blev felaktig och på fel tid... Vaknade två timmar innan jag skulle och kunde inte somna om! Suck... Nu ska man orka en hela dag på jobbet också...

Sköt om er tjejer och ha en bra dag!!

• Snice

Tack N1ettan för din länk om utebliven ÄL och hur mensen beter sig då! jag kopplar ihop det med min förra kurva då FF inte kunde sätta kryss för ÄL... det verkar som den gjorde två försök (dag 10 och dag 18) men sen höll sig ju inte tempen uppe som den borde gjort om ÄL inträffat! Vad tror ni andra?! Min mens denna gången har varit några dagar längre än den normalt brukar vara.

GRATTIS Bäsebus!! Så glad man kan bli för någon annans skull!!! Några symtom?

• Snice

ofir- jag läste länken som N1ettan skrev in här förut ang. ÄL och mens. Din förklaring låter också rimlig. Så jag är 98 % säker på att jag inte hade ÄL förra cykeln! Min mens denna gången var verkligen inte riklig... var faktiskt fundersam på den sparsamma mängden de första dagarna och trodde den skulle försvinna snabbt. Men ännu idag så "spottar" jag... och det är två dagar längre mens än jag brukar ha... Så min slutsats blir att ingen ÄL skedde!

Nu när mensen börjar avta så går jag/vi tjejer in i den perioden då jag/vi letar efter symtom på ÄL! *hehe* Man är då rolig som håller på månad efter månad och alltid med samma entusiasm!!

• Snice

Just ja, Ofir- låter utmärkt att VUL visade äggblåsor och att gyn trodde på ÄL om några dagar!! Så nu ska ni mysa den närmsta tiden antar jag?!!

Jessica26- härligt att ÄL verkar komma så snabbt eftr mf! Mys mys mys!!!

• Snice

Ofir- jag tycker då att det inte kan vara fel att mysa flera dagar i sträck om man vill. Alltid är det nån spermie som är fin! De produceras hela tiden ju... varannan dag har jag uppfattat som att man rekomenderar för att många inte har lust eller hinner mysa varenda dag... Tror inte det finns nån vetenskaplig studie på det egentligen?! Kör på med mys när ni känner för det helt enkelt!

Gonatt och kram till alla! Imorgon ska jag ta mig en titt på alla kurvor och köra en kommentarsrunda!

• Snice

Duntoffla- Det är spännande att följa din kurva! Om mensen ska komma så borde den ju ha kommit vid det här laget väl? Eller kan det vara så trist som att du hade ÄL dag 26? Hmmm... Vad känner du?

fealin- du kanske har BIM imorgon? Tänkte på din förra kurva med lutealfas på 15 dagar... men du kanske räknar med en (och brukar ha) kortare lutealfas? Hur som helst, håller tummarna för dig!

sisf- du har en väldig variation gällande längden på din lutealfas? 11-12 dagar verkar ju dock vara det som gäller... Känner du nåt? Trist att tempen gått ner, men ännu är den ändå så pass hög att man inte kan döma ut den helt!

N1ettan- din kurva är himla intressant! Den går ju upp i tre steg efter ÄL och nu denna dip! Hoppas verkligen att tempen går upp i ytterligare ett snäpp sen eller till och med håller sig på dagens nivå som även den är hög!

KEK- mycket intressant kurva du också har! NI är ju flera med BIM samma dag och det verkar lovande för tre plus!

Athena78- jag tror mer på ÄL för din del dagen efter där FF satt ut kryss. Den dagen du missade (!) att tempa! vad tror du själv?

Nightfall- kanske ÄL-tider nu i helgen? Eller om det varit med tanke på att din temp gått uppåt. Svårt att säga eftersom inga flytningar är reggade...

pilsa- att FF säger att din kurva är triphasic är ju ett gott tecken! Sällan de säger så... Själv har jag svårt att tyda din kurva, och hur den är triphasic förstår jag inte riktigt. Förklarar FF hur de tolkar den?

Havssol- Hur har det gått för dig?!! Haft ÄL ännu? Undrar eftersom du skrivit att du hade EW-flytninga på dag 7 och nu är på dag 12!

Jessica26- Fasen va tråkigt att ni inte får försöka bli gravida denna månaden! Men å andra sidan så är det ju jättebra att få kolla upp den där polypen så att det inte är den som ställer till det för dig den dagen du bli gravid igen! *kram* Vi finns här hur som helst och stöttar!!

Undrar lite när ni som plussat har BF... 3 st som inte skrivit in BF... Nån som vet?!

Själv blir jag så less på min mens! Åttonden dagen och jag trodde jag var fri från blödandet nu! Igår på kvällen kom inget och inte på natten... men nu på f.m kom det brunblandat... så tråkigt!!! Så länge det "blöder" så har jag ingen lust att analysera flytningar heller!

• Snice

Snokade runt lite och fick reda på ytterligare ett BF... så jag skriver in för det är ju skoj att ev. följa dem som plussat i denna tråden!

♥♥♥Kämparnas drottningar ♥♥♥
    Duntoffla www.fertilityfriend.com/home/Duntoffla BIM 16/11
    fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3 BIM 16/11
    sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc BIM 18/11
    skrattigtjej www.fertilityfriend.com/home/1688d8 BIM 21/11
    johto: www.fertilityfriend.com/home/16194c BIM 23/11
    Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 24/11
    n1ettan www.fertilityfriend.com/home/16b99a BIM 25/11
    KEK www.fertilityfriend.com/home/16d2d7 BIM 25/11
    mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78 BIM 25/11
    Nightfall www.fertilityfriend.com/home/1283de BIM 26/11
    Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07 BIM 29/11
    Magda84: www.fertilityfriend.com/home/Magda84 30/11
    Min dotter Julia www.fertilityfriend.com/home/16fabb BIM 4/12
    Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol BG 4/12
    Thessis77 www.fertilityfriend.com/home/15641b BIM 5/12
    Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26 BIM 7/12
    Snice www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 9/12
    cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin 11/12
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD BIM 15/12
    äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman 16/12
    missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a
    Ofir1 www.fertilityfriend.com/home/12c2cf
    Jozfein www.fertilityfriend.com/home/1650d1
    Jam www.fertilityfriend.com/home/b931a
    Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305
    BabyNr1 www.fertilityfriend.com/home/fe1be

Lyckostarna
    + Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
    + MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
    + Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6-07
    + Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6-07
    + Ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c BF 3/7-07
    + Bobbo www.fertilityfriend.com/home/16a368
    + Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten BF 24/7-07
    + Bäsebus www.fertilityfriend.com/home/124d5d BF 30/7-07

• Snice

pilsa, jag tror att FF skriver DPO 18 som testdag eftersom du inte haft ÄL-kryss i dina två tidigare kurvor, så programmet vet inte hur lång lutealfas du har och väljer då 18 som räknas som full längd på lutealfas.
    LÅter iallafall i mina öron som du har en del symtom... sen om de är gravsymtom eller inte, det får vi med tiden se! Ge inte upp för det verkar ju ljust för dig!!

Jag fick mens för en vecka sedan och det är sen dess jag blödit... Jag brukar normalt blöda i fyra dagar och ha spottings i 1-2 dagar... Nu har jag blödit i åtta dagar...

Athena, du har kanske hört om trifasisk cykel och det är det du undrar över? Det är, vad jag fattat, när tempen stiger i tre omgångar under lutealfasen. Säkert mer komplicerat än så...

Ha en bra helg nu mina vänner! Jag kommer nog inte vara här så mycket för jag får besök av min mamma under helgen!

KRAM!!!

• Snice

Korpan- vad händer hos dig då?!! Fyra positiva ÄL-test! Hmmm... undrar hur det kommer sig... men enligt tempen verkar det som att ÄL är på väg iallafall! Spännande att se nästkommande dagars temperaturer!

Jo, Bäsebus, mina blödningar beror nog på just ÄL-fritt förra cykeln.... Men nu är jag trött på blödningarna!!

• Snice

Hej alla!! Här är jag!! Jag har varit frånvarande från nätet eftersom jag hade min mor på besök fram tills igår (hon bor 125 mil bort) så jag struntade i nätet! Sen har jag jobbat igårkväll och idag... men nu ska jag försöka vara aktiv här igen! Kul att du saknade mig Mala78!

Har inte hunnit läsa ikapp utan jag skummade lite... Grattis KEK!!!!

Återkommer senare...

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*