• Snice

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Jag har också tänkt på hur de kunde flytta vår tråd från planerar barn till medlemsgrupper! Det är ju inte där som folk letar efter en tråd som denna! Tänker mest på ifall det är någon som vill börja/nyss har börjat tempa, och så hittar de inte oss! Undrar vart man vänder sig för att ändra på vart tråden ligger... ska kolla!

• Snice

Kram till Athena och Nightfall! Hoppas ni orkar med nya tag snart!

Korpan- hoppas tempen din väljer en annan väg imorgon, nämligen uppåt! Kurvan ser ju så fin ut föruom dagens temp...

Henriks wife- är du säker på att det är menstecken då? Har du fått några spottings? HOPPAS inte mensen kommer är väl vad jag vill ha sagt!!

Magda84- har du några känningar?! Kurvan går då åt rätt håll!!! Jag måste då säga att denna kurva är mest lik din förra graviditetskurva (sep)!

Min dotter julia- jag tror på att du hade ÄL dag 18 faktiskt av temp att döma kombinerat med ÄL-test! Jag vet att ÄL-test brukar visa utslag innan ÄL, så det är klurigt i det här fallet! Ev. dag 19 men då tycker jag att tempen redan krupit uppåt i två dagar och den brukar ju vara låg vid ÄL... Vad tror du själv?

Havssol- hur går det för dig?!! varför är du inte här hos oss oftare?!! *kram*

Thessis- ni har ju verkligen tajmat in mys exakt före, under och efter ÄL!! Va spännande!!

cotterpin- grattis till Äl-kryss! Jag hoppas verkligen att ni lyckats denna gång!!!

Babynr1- ska inte du ha BIM tillsammans med mig egentligen? Eftersom du har en lutealfas på ca 13 dagar... jag hade också fömodad ÄL i fredags och mitt BIM blir den 8/12! Fast du KAN ju ha haft ÄL en dag senare än vad FF säger... synd att du inte fick med den tempen! *kram*

Jozfein- Grattis till din ÄL också! Mitt i prick ser jag (gällande mys)!!

fru JD- min solstråle!! Nu ser jag att Äl verkar vara på G!! Ni jobbar väl hårt du och mannen?! Stor kram till dig!!

äppelblomman- du är också i svängarna!!

Dutoffla- sörjer fortfarande att du fick mens... det verkade ju så lovande för dig... men snart är du på banan också och då ska jag hejja på dig!!! *kram*

pilsa- fick du hem mannen i bra tid igår?!!

• Snice

Athena- i ditt fall denna kurvan är ÄL dag 17 helt normalt (vilket jag tippar på var din ÄL)! Din lutealfas är 14 dagar och det är också helt normalt! Så oroa dig inte utan om några dagar har du nya krafter och inspiration för ett nytt försök! och denna kurva är ju ett perfekt mönster att titta på och gissa hur nästa ser ut! Kram till dig!!

Jag har förresten anmält till moderator nu om byte av plats för vår tråd! (till Planerar barn -> fertilitet och kropp)

• Snice

Thessis- DPO 8 är nog för tidigt för de flesta att hitta säkra symtom eller att testa! Ha tålamod ett par dagar till så får du säkert det resultat du hoppas på!

• Snice

Sådärja Babynr1!! Jag vill ju ha en BIM-kompis jag med!! Men dumma FF... de är så knepiga och ibland när man tror att man greppar det hela så kommer de och förstör! Och så är man ju så skör och sårbar och tror mer på ett dataprogram än sin egen kropp! *hehe*
    Hur länge har ni försökt förresten?

• Snice

Självklart försöker jag "se" er alla! Ni är så härliga och vi sitter ju i samma båt allihopa!

pilsa, det ser ut som att ÄL är på väg för dig! Men som för mig och många andra så kommer de vattniga flytningarna i flera dagar innan själv ÄL sker, så det är bara att mysa på och försöka pricka rätt!

äppelblomman- hoppas du får ditt kryss snart!

• Snice

Grattis Magda!! har jag inte tjatat om att den såg ut som en gravidkurva!! Va skoj! Hoppas allt går bra nu!! Tjuvtestade du?!! Det var ju några dagar kvar till BIM...

• Snice

Henriks wife- Oj va roligt med en stegring! Säger som de andra, har du planerat att testa?!!

Ofir- som jag säkert sagt förut så verkar det lovande med din dip på DPO 6 (fast det är en vit plupp?). Känner du nåt mer än värk?

Min dotter Julia- den blödningen du fick igår kan ju mycket väl vara en nidblödning eftersom det är så långt innan BIM! Kom det nåt mer? Kurvan ser då positiv ut med högre och högre tempar!

Thessis- jag tycker det ser lovande ut för dig med! Hoppas tempen håller sig på den här höga nivån!!

Babynr1- vi är på samma DPO och det är skoj att ha en synkis!!

FruJD- jag efterlyser dagens temp!!

Jam- hur går det för dig?!! ser att du inte tempat alls denna månad men däremot fyllt i annat i din kurva. BIM snart förmodar jag?!

Magda- när har du BF då?!!

Bäsebus- va kul att du får gå på VUL så snart! Vad har du för graviditetssymtom?!

• Snice

Ofir- dessa symtom... KAN bero på graviditet ELLER så är det inget alls... Man blir ju tokig på att inte veta!
    Ja, det skulle vara kul att få plussa ihop, ett helt gäng här! Tänk om man bara kunde bestämma det!

Babynr1- det stämmer det... vi har ju vår lilla tjejgrupp här! Tur det för våra partners förstår inte alla gånger det man går igenom, speciellt dagarna fram till BIM... och då är det ju så bra att ha folk att prata med här! Det är lika med ens kompisar IRL... de tror man är knäpp som håller på och tempar och håller koll på cykeln! Jag hade med min termometer hem till min kompis igår för jag skulle sova över där. Hon fick syn på den och undrade om jag inte gick lite var lite väl överdriven som tog med mig den! Hon menade att det bara är att slappna av och inte tänka så mycket... Hmm! Kanske det, men är man i denna sväng så är det inte så enkelt! Jag "vågade" inte ställa klockan på min vanliga temptid 05.30 (vi sov i samma rum), utan tempade när jag vaknade kl 8... så mitt värde idag kanske inte är korrekt, men det gör inget nu när jag är på DPO 5! Men jag ville ändå ha en kurva med temp varje dag!

• Snice

Babynr1- jag har inget svar på din fråga om jag känner mig gravid eller inte! Man hoppas ju varje månad och känner efter alldeles för mycket... Jag har också denna gången väldigt ömma bröstvårtor sedan ÄL... har hört att det beror på progesteronhalter som är höga (?) men vem vet vilka spratt kroppen kör med! Har väldig molvärk idag och det brukar jag inte ha mellan ÄL och BIM... men vågar inte analysera det heller...

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*