• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Snice

Hehe, nä att planera och ha sex är verkligen något som inte ska ske samtidigt! Jag känner mig skum mot min man i dessa tider... som att jag enbart är ute efter hans spermier och inte den närhet och kärlek sex innebär... Men som tur är förstår min man rätt bra och han vet att det är ÄL-tider och han vill ju så gärna han med, så han kan nog stå ut med att vara leverantör ett tag!

Tack fru JD för dina ord och kramar! Du är en av mina klippor i denna tråden tycker jag! Det är ni alla förstås, men vissa känner man ju extra för!
    Hur går det för dig?! Är du i ingenmanslandet, eller kanske ÄL-förberedelserna är i gång?!

• Fru JD

Tack snälla Snice! Vad gulligt sagt, vad glad jag blir!! Du, du har rätt.. Jag känner mig också så.. Som en kallblodig utnyttjerska.. Speciellt som vi har lättast att få till det på morgonen och sedan måste jag rusa upp direkt efteråt för att hinna till jobbet i något sånär normal tid. Fast min man han klagar inte heller.. Jo ibland förresten, men han ser inte så missnöjd ut så jag tror honom inte

• Athena78

Snice - Känner verkligen med dig! Usch nu känner jag mig så dum så klagar efter 5 försök, tycker du är en bra kämpe tjejen!! Jag blir så fundersam när man lyckas pricka in tiden före ÄL och ÄL-dagen men ändå blir det ingenting, är det nåt fel på en då?? Ja, det är så tankarna går, men det är jag säkert inte ensam om...

Min sambo var så sööt igår, han är inte lika engagerad som jag är med temp, analysering osv men när jag verkligen behöver hans stöd så finns han där, älsklingsälskling  Jag började iaf prata om att det kanske är ngt fel på mig osv Då sa han att d lika gärna kan vara han som har långsamma "simmare"! Jag sa att det kanske kunde hjälpa att inte hälla i sig 2 kannor kaffe per dag iofs men...  Då sa han att han bara druckit en kopp igår! Så kanske han tänker mer än vad jag vet om? Nä, tror inte att det är nåt fel på honom... Suck, men frustrerad blir man! Sorry lite OT...

KRAM!

• fealin

Snice: Du kan ju korrigera temptiden på ff...då räknar den ut vad tempen skulle ha varit om du tempat normaltid. Det är ju inte säkert att det är helt RÄTT men antagligen bättre än några timmar försent. Jag har upptäckt att tempen (min iaf) stiger ca 0.1 grader per timme på morgonen mellan 5:30 och 7:30

• fealin

Snice:Jag ser att du redan har tempat för imorgon så du vet att du inte missar det..

• fealin

Kul att se dig Frun....just nu funderar jag på vad som är värst..tiden mellan mens och äl eller mellan äl och BIM....jag tycker nog den här tiden är värst...sen kan man ju iaf känna efter, analysera och fundera...nu bara går man och väntar på att dagarna ska passera...jaja..så illa är det nog inte riktigt men ändå. Har du provsmakat någon glögg än tro?

• Snice

fealin- hur gör jag då om jag vil korrigera? Hehe, jo jag testade att skriva in en temp för imorgon för att se om nåt hände, men så strulade programmet och jag stängde bara ner... trodde inte den sparades!!

Athena- gullig du är! Du har lika rätt att klaga som jag! Vi är ju alla som tidsinställda bomber och när det inte går som man tänkt så exploderar man vare sig det handlar om försök i några månader eller nåt år. Alla har ju sina problem så att säga! Din karl låter lite som min. Han är inte så insatt i tempandet men han lyssnar troget när jag berättar om temp hit och dit fast han inte fattar egentligen... han tycker ju att nån hundradel hit och dit i temperaturen inte gör nåt! Och så är det ju i andra sammanhang än när man tempar för detta ändamål.

Apropå kaffe, så läste jag på en sida om lite råd inför att försöka bli gravid. Ni kanske har läst denna sida men jag länkar till den ändå! www.niomanader.se/content.asp

• Snice

Jag hittade corrector. Jag fyllde i min temp och tid och fick att tempen skulle vara 35,77 istället för 35,99 idag... Är det då ok att lägga in den tempen och skriva ordinarie temptid? har aldrig använt detta...

• fealin

Snice: Under "Data" och "Temperature Corrector" kan du räkna ut vad tempen skulle ha varit. Ändra kan du ju göra bara genom att klicka på dagen antingen i kalendern eller på charten så är det ju bara att ändra..men det kan du säkert redan..

• fealin

Snice: Under "Data" och "Temperature Corrector" kan du räkna ut vad tempen skulle ha varit. Ändra kan du ju göra bara genom att klicka på dagen antingen i kalendern eller på charten så är det ju bara att ändra..men det kan du säkert redan..

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*