• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • fealin

Snice: jag inte bara stammar jag är för sent ute dessutom..
    Jag har gjort så en gång och kände att det var det mest rätta för mig. Jag satte det då till ordinarie temptid

• fealin

Snice: Din kurva ser ju ut som äl är på G! Det är nog bara att jobba på i BD raden..hehe

• Athena78

Jag tempade 2 ggr imorse första gången fick jag 36.41 och ngn timme senare (sov vidare efter 1:a tempningen) hade jag 36.57. Ska kolla vad FF säger om jag räknar om!

• johto

Athena78: Var har du köpt din termometer och hur mycket kostade den? Jag kollade på Apoteket och där hade dom bara termometrar med en decimals noggrannhet.

Piper din när den är klar?

• Athena78

Den blev 36.24 när jag räknade om min senare temp (hade ju egentligen 36.41), så jag skulle nog inte lita så mkt på den där omräknaren. Har kollat så där tidigare och tycker inte den räknar om vidare bra... But that´s me!

• Athena78

Oj, vad jag tar upp plats här, men tror FF flyttat min BIM... Har stått 24:e hela tiden! Kan det var så?? Fundersam

• Korpan

Temperatur corrector är inget att lita på. Man fungerar olika i hur temperaturen skiftar. Visst kan man använda det om man vill, men det blir inte en korrekt temperatur, bara en gissning av FF.

• Snice

Jag låter den tempen vara nu som corrector räknade ut. Eftersom jag vet att min temp stiger när jag sover längre så stämmer ju inte den temepn som blev idag heller! Så mest troligt har inte ÄL skett ändå hos mig och då kan tempen gärna få dippa då, så ser vi... Jag har jättemycket molande idag med så nåt är ju helt klart på G! Får se hur flytningarna beter sig under resten av dagen... Har inte analyserat nåt ännu eftersom jag tänkte att mysrester kanske är kvar. Hoppas iallafall att vårt mys räcker... nästa gång blir mest troligt på söndag f.m...

Jag ska snart iväg till jobbet (jobbar helgen också)! Så jag önskar er en underbar dag!!!

• Athena78

Snice - Jag jobbar oxå helg! Hoppas ni får det lugnt Jag är ju oxå syrra, hoppas på lagom med patienter och inte alltför sjuka (om man nu får önska Räcka ut tungan) Kram kram!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*