• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Duntoffla
    n1ettan- Jäkla tantjäkel! *kramar*

Är det någon vänlig själ som kan kika på min förra kurva? Om ÄL var dag 26, hur lång lutealfas har jag då? Räknas äl-dagen och första mensdagen med eller är det dagarna emellan?

www.fertilityfriend.com/home/Duntoffla
    Que Vivra verra- den som lever får se
  • Ofir1

Duntoffla - jag får det till 16 dagar. Då räknar jag inte äl och mens. Vet att man inte räknar äl, mensdagen är jag osäker på.

pilsa - Vad bra att det funkar. Hoppas att det resulterar i en jämnare kurva nu då.
    Jag ska hålla tummarna för att din äl dröjer ett litet tag.
    Kram

• Duntoffla
    Ofir- tack! då verkar jag ligga precis på gränsen vad som klassas som normalt. Jag ska försöka se om det kan stämma men hur det var när jag fick mitt plus sist.
  • Fru JD

Duntoffla: Jag tycker oxå du ser ut att ligga på 16 dagars lutealfas. Om man tittar på din oktober-kurva så ser det ut som om din LF skulle kunna ha varit 16 dgr då också.

• Duntoffla
    FruJD- tack för att du kikade! Jag kollade hur det var innan jag plussade förrut och med tanke på när vi hade sex och när jag plussade kan 16 dagar stämma även där. För visst är väl alltid den luteala fasen alltid detsamma?
  • Duntoffla

Frågvisa jag igen... förut när jag räknat ut när mensen ska komma har jag alltid räknat den första dagen i senaste mens och sedan till och med första dagen i nästa mens. det har då varit 28 dagar. Är det samma sak där som med LF att man egentligen inte ska räkna de dagarna utan dagarna emellan? Betyder det då att min mens eg har varit 26 dagar. Då borde Äl vara på dag 10 eller något?

Ledsen att jag förvirrar... blir lite snurrig av detta...

• Ofir1

OT:
    Jag har startat en tråd som heter "Vi som är unga och har försökt ett tag" och satt den på planera barn - övrigt.
    Har tyvärr inte fått något svar än och tänkte fråga er om ni tycker den passar bättre på något annat ställe än just där?

Och alla som är här och passar in i tråden får väldigt gärna hoppa in. Vet att skrattigtjej iaf skulle passa i tråden.. om hon vill alltså.

• Fru JD

Duntoffla: Jag är hyfsat säker på att du ska räkna senaste mensens första dag fram TILL nästa mens. Inte räkna in nästa mens första dag, för då räknar du samma dag två gånger om du förstår vad jag menar.

• Fru JD

Förresten Snice: jag tycker också att tråden ligger fel nu. Jag tänkte på det när moderatorn skrev häromdagen, men sedan glömde jag bort att kommentera det.

• Jessica26

Duntoffla den blir 27 dagar.
    Du kan bara räkna mensdagen 1 gång

Jag kommer alltid att ha en ängel
Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*