• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Snice

Duntoffla- precis som de andra som svarat så säger jag att din lutealfas ser ut att hålla sig på 16 dagar, och ja det är den luteala fasen som är beständig. För övrigt räknas en cykel från mensen första dag till sista dagen innan nästa mens. men själva cykellängden kan variera beroende på när ÄL sker för det är aldrig nåt man kan veta på förhand egentligen. Även den som tycker sig ha en kropp som en klocka kan skilja sig från mönstret.

Åh nej mala78! Det får inte vara så illa... jag hoppas stenhårt att mensen inte kommer och att denna spotting inte betyder nåt särskilt!

För min del så känns det som ÄL... iallafall inbillar jag mig det för jag har ikväll haft en molande värk på vänster sida och ibland molar det till i korsryggen också. Och mina bröst börjar bli lite ömma som de brukar vid/efter ÄL! Så nu känns det himla spännande med tempen som kommer imorgon och följande dagar! Om den är på väg vidare uppåt imorgon så kan jag nog vara rätt säker på att ÄL var igår eller idag! Eller vad tror ni?! www.fertilityfriend.com/home/snice

• Duntoffla
    Snice- tack för ditt svar! Det ser ju onekligen ut som om kurvan går uppåt och Äl var igår. Hur som helst verkar ni ju ha prickat in dagarna bra. Hoppas att den stiger hela tiden nu.
    Que Vivra verra- den som lever får se
  • Jessica26

Måste bara fråga då jag har blivit lite nojjig här angående mitt missfall.

Jag tog ju ett test på söndagen som jag trodde var negativt, men när jag tittade på det lite senare så var där ett + fortfarande (Jag VET att man INTE ska göra så)
    Men nu har jag fått ömma bröst igen, molande värk. Har haft väldigt mycket huvudvärk det sista vilket jag hade med *Emilia*
    Dessutom väldigt hungrig.

Hade inga mer Cb hemma så jag tog ett Äl test (vet även här att detta inte är säkert) Men det visade ganska bra stegring alltså.

Min tanke är att jag bar på två och ett blödde ut. vad tror ni.

Är jag helt ute och cyklar nu eller????Fundersam

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • MagdaA
    Ofir1: haha! så din gubbe är också lite virrig?! För ganska många år sedan bad min mamma att pappa skulle ta med ett torskblock och lägga det i frysen då han endå skulle ner i källaren....de gjorde han. Dagen efter då min mamma skulle ta upp torsken för att laga lunch så hittade hon det inte...däremot hittade hon ett vedträ i frysen...hmmm....tro vad pappa tände med i pannan?! Fundersam MEN! Dom lyckades få till 2 barn efter den händelsen, så det är inte kört!
    Nu är jag FRU!!!
  • MagdaA
    Jessica: ring gyn å be att få komma på en koll, vul. man blir tokig av att gå och fundera! har en kompis som blödde ut ett foster men gick hela vägen med det andra, så det är möjligt...
    Nu är jag FRU!!!
  • MagdaA

I morgon åker jag och maken på mini-bröllopsresa, blir borta till söndag. Hade tänkt lämna termometern hemma...men nu tror jag att jag tar med den endå. Inte så farligt att ställa klockan å tempa, man kan ju somna om sen! Å det är ju så spännande! M brukar endå inte vakna...

Nu är jag FRU!!!
  • Snice

Oj Jessica... svår fråga det där och jag tror inte att nån här kommer kunna svara med säkerhet... Jag tycker du ska köpa ett gravtest och testa med det. och visar det positivt så boka in dig hos läkare för en koll. Det KAN ju vara som du säger, men det vet man inte... Kram!

• Jessica26
    MagdaA skrev 2006-11-23 23:09:56 följande:
    Jessica: ring gyn å be att få komma på en koll, vul. man blir tokig av att gå och fundera! har en kompis som blödde ut ett foster men gick hela vägen med det andra, så det är möjligt... Nu är jag FRU!!!

Tänkte först ta ett cb imorgon för att se. Visar det - så är det ju inget eftersom jag i detta läget då skulle gått "över" 2 veckor.

Men visar det minsta lilla så ska jag ringa min Bm för gyn har stänkt för rådgivning på fredagar

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • Snice

Magda- spännande med din tempökning! Ser nästan ut som din septemberkurva! Var det då du plussade (och sen fick mf)?

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*