• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Athena78
    n1ettan - *Kram  tbax* USch stackars dig som inte kan gå till doktorn ifred, helt fel ju!! Där ska man ju känna sig trygg
    Snice - Tack för kramen, japp en dag kvar till BIM... Undrar vad tempen kommer ligga på imorrn Fundersam

Natti, natti på er!
  • Ofir1

skrattigtjej - varsågod! Fråga om det är något mer du vill veta eller om det är något av det jag skrev du inte förstår (kan vara lite otydlig ibland).

Startade föresten en tråd som jag tänkte fråga om du vill vara med i. Den heter "Vi unga som har försökt ett tag" och finns i planerar barn - övrigt.
    Vet inte om du är intresserad, men tänkte bara säga det då du "passar in". Men du gör självklart precis som du vill.
    kram

• Snice

Hej! Ingen uppe?

Jag är så besviken på mig själv! Missade tydligen att vakna i rätt temptid (hade ställt klockan men förmodligen bara stängt av den...)! Så tempen idag är två timmar senare...Så irriterande då jag var så nyfiken på just dagens temp!
    Jag tror att min temp är högre om jag vaknar senare, så mest troligt var egentligen tempen lägre än den igår och iförrgår... Eller jag vet inte... suck va trött jag blir! Vill att ÄL ska ha varit! Nu kommer inte vi kunna pricka in nåt mys förrän på söndag... jag jobbar så mycket och min 14-åring är uppe så sent på nätterna i rummet bredvid...

• Snice

Var är alla?!! Usch så eländig jag känner mig nu... Nu börjar den här förvirringen som kommer varje månad... Undrar om ÄL har skett? Förmodligen inte? Hur ska vi nu lägga upp strategin med mys? Hur länge ska man orka?!! Fan... Jag är så less efter att ha försökt i ett år! Vi fick ju iof inte börja förrän i augusti i år och då är det inte så länge... men för mig känns det längre eftersom jag var redo när jag slutade med p-piller för prick ett år sen! Är så trött på att analysera flytningar, pricka in mys på rätt dagar, tempa, fundera....

• Henriks wife
    Snice: Jag känner igen mig i det du säger, men samtidigt tänker jag att udelningen av mitt arbete kommer juh bli så underbart och då orkar jag en bit till, men det är superjobbigt.

Skrattigtjej: Du kan fylla i Clomid oxå på meds i FF, clomid är detsamma som pergotime tydligen.

Och min kurva, ja den håller sig hög än, men sist fick jag ÄL på dag 28 är juh på dag 26 nu så den kan lika gärna sjunka på Söndag för känningar det har jag som sist.
  • n1ettan

Snice-lilla gumman! Massor av kramar. Om man bara VISSTE NÄR man får eller OM man får- då var ju läget ett annat! I fall dom sade att om 1 år och 5 månader blir du gravid- ja det kan man ju ta! Men att varje månad få ett - NEEEJ inte denna månad heller. Och inte denna... OCh hur ska vi ORKA mysa, det blir så "måste". Jag såg din kurva och har också svårt att se om/när Äl.

• Snice

Henriks wife- Jo, man håller sig ju kvar p.g.a belöningen man förhoppningsvis kommer få! Men det är en berg- och dalbana. Vissa dagar är man superpositiv och andra är det bara platt fall...
    Angående din kurva så tycker jag att ÄL syns tydligt, så jag tror inte du behöver oroa dig för att den inte inträffat trots att den var så mycket tidigare än förra månaden! Fast förra månaden ser ju skum ut men positivt ÄL-test och sen mens så otroligt långt efteråt. Var du kanske gravid ett kort tag och sen började blöda? Har ju inte följt dig innan... Kram och välkommen till denna tråd i efterskott!

N1ettan- tack för kramarna! Känner mig bättre nu... Har bestämt mig för att inte fundera allt för mycket, för jag kan inte göra nåt åt det iallafall! Nästa mys för oss blir helt enkelt på söndag f.m och det kanske räcker... Vi får väl se!
    Varför kan man inte se din kurva förresten?!!

• Fru JD

Snice: En kram till dig! men, du om du tar tempen imorgon så får du ju svar. Ni har ju fått till det bra med BD tycker jag. Förstår hur du menar förstås, med att det är så jobbigt. N1ettan sätter verkligen huvudet på spiken när hon säger att det jobbiga är ju att inte veta

• Fru JD

OJ, tryckte på fel knapp..

... alltså att det jobbigaste är att inte veta OM det kommer att hända överhuvudtaget. Kunde man bara få kika in i framtiden och få veta ATT det kommer att hända, ja då kunde man jag ta det lite mer coolt. Jag håller tummarna för dig och för att dina symtom verkligen betyder att du har haft en finfin ägglossning! Kram igen!

• Fru JD

N1ettan: Håller med dig! Jag har beklagat mig över det här i tråden tidigare. Planerad sex är inte så speciellt kul. Ordet planering och ordet sex borde inte få förekomma i samma mening. Det är ju inte alls samma.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*