~*~* Termometer beroende vänner~*~*
Gomorron! Önskar er alla en fin Luciadag!!!
Gomorron! Önskar er alla en fin Luciadag!!!
äppelblomman- tempen din idag sjönk ju inte så mycket. Den håller sig på en bra nivår och än är det inte kört!!
Fru JD- Hmmm va trist med spotting.... Om du är säker på att mensen är på väg så får den ta och komma fort så att du får börja en ny kurva och ta nya tag! Stor kram!
Skrattigtjej- Du kan börja tempa när som helst! Se bara till att skriva in i FF vilken cykeldag du börjar tempa. För övrigt ska du tempa när du vaknar varje morgon, helst samma tidpunkt.
pilsa- jag gör ett försök med din kurva! Skulle jag titta på enbart din temp så skulle jag tro på ÄL dag 14 eller 19... men så kommer dina flytningar in i bilden och då tror jag på dag 14! Och till råga på det har du ett positivt ÄL-test dag 13 och det pekar ju också på att ÄL var dag 14... Ang. tappen vet jag inget så den låter jag bli att gissa kring! Sista aspekten är ju att titta på tidigare cykler och då är det klurigt med din tidiga ÄL dag 8 i förra cykeln! Så efter all denna fakta-insamling så lutar det ju åt ÄL dag 14! Så försök lita till det du... Däremot tror jag på BIM tidigare än 22/12... ungefär 17-18/12... iallafall med lutealfas räknat på 13 dagar som du hade senast.
Kom ihåg att jag också bara kommer med egna teorier...
fealin- vilken fin ökning idag! Förstår att du är skendräktig!!
Har du börjar med städningen än då?!!
Själv är jag himla trött efter en lång dag på jobbet... Inget luciafirande fick vi heller p.g.a maginfluensa bland patienterna... Hur som helst är jag LESS på mens nu!! Varför ska det blödas så många dagar för... Det är pyttelite men ändå mer än spotting... Vill sätta i gång inför ÄL nu!! ;-D Men det är ju nästa vecka som blir intensiv!
Listan har hamnat långt bak så jag tar fram den...
♥♥♥Kämparnas drottningar ♥♥♥
Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD BIM 14/12
äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman BIM 15/12
fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3 BIM 17/12
Jordgubb: www.fertilityfriend.com/home/1664ba BIM 17/12
Duntoffla www.fertilityfriend.com/home/Duntoffla BIM 20/12
Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07 BIM 22/12
n1ettan www.fertilityfriend.com/home/16b99a BIM 24/12
mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78 Bim 25/12
Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 27/12
Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26 BM 31/12
Ofir1 www.fertilityfriend.com/home/12c2cf BIM 2/1
Ottisen www.fertilityfriend.com/home/db27b 2/1
Snice www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 4/1
Min dotter Julia www.fertilityfriend.com/home/16fabb BIM 6/1 2007
Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305
sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc
johto: www.fertilityfriend.com/home/16194c
Hs Bobbo www.fertilityfriend.com/home/16a368
Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol
Thessis77 www.fertilityfriend.com/home/15641b
BabyNr1 www.fertilityfriend.com/home/fe1be
Henriks Wife: www.fertilityfriend.com/home/13ec8c (BIM 29/11)
cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin
Jozfein www.fertilityfriend.com/home/1650d1
Bambam80 www.fertilityfriend.com/home/107dbe
Lyckostarna
+ Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
+ MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
+ Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6-07
+ Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6-07
+ Ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c BF 3/7-07
+ Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten BF 24/7-07
+ Bäsebus www.fertilityfriend.com/home/124d5d BF 30/7-07
+ KEK www.fertilityfriend.com/home/16d2d7 BF 30/7-07
+ Magda84: www.fertilityfriend.com/home/Magda84
pilsa- ja din låga temp är ju lite skum... men för en del behöver inte tempen höjas så mycket efter ÄL... bara den i stort sett håller sig över den uträknade coverline så är det väl lugnt!
Jordgubb- jag vet inte heller vad som menas med 10...
Fru JD- Jag kan vara med på din glöggfest!!
Har mensen kommit för dig eller?
Jag har sån molvärk idag... typ som mensvärk... brukar aldrig ha det i slutet av mensen! När vi skulle mysa till ikväll så fick jag så himla ont så vi var tvungna att avbryta... Skumt! Men det är inte ÄL-tider ännu så det var ingen fara på det viset!
Min dotter Julia- du kan kryssa i en ruta som heter discarded (bredvid där du fyller i din temp) för att räkna bort tempen, eller så låter du den vara och pluppen är då vit och betyder att tempen inte är tagen på vanlig tid. Om det var så du menade..? Ser att du kryssat i discarded så du kom nog på det själv! *kram*
Nu blir det en rad som är OT... Ofir- ett bra tips!
Ska kika lite mer! Hur är storlekarna? Är de gjorda för svenska kvinnor? Tänkte bara eftersom t.ex kläder från östra/södra Europa brukar vara så små...
Fru JD- Den stora sänkningen kom idag... Hoppas du mår bra ändå?! *kram*
äppelblomman- jag säger samma som jag sagt förr: är inte detta en gravidkurva så vet jag inte!!
fealin- precis som du säger så är det ingen stor sänkning för dig idag. Tempen håller sig ju på den högre platån! Ser hoppfullt ut! Så fortsätt vara skendräktig idag med!
Jordgubb- denna kurvan ser väldigt jämn och mer uppåtstigande ut jämfört med din förra kurva som svängde mer upp och ner! Kan ju betyda något positivt!!!
Duntoffla- misströsta inte ännu kära du!! Det är ju flera dagar kvar till BIM!!! Jag är säker på att din kropp funkar fint nu efter mf. Du har haft ilningar/hugg i magen + att det stramat i magen på sistone, det kanske är positiva tecken!!
Thanks Ofir! Då ska jag fundera på saken!!