• Snice

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Ottisen- kan du ha haft ÄL tidigare denna cykel? Tänkte på dina flytningar... spännande att se dagens temp isåfall!!

Jakey- skumt att du inte fått ÄL-kryss ännu... Du har ju fått vänta länge ändå!

Kram till sisf som fick mens i måndags...

johto- rena maratonloppet för er!! FF är snål med sina kryss just nu... men snart så kommer den!! Jag tippar på ÄL dag 21 eller 22!

Jessica26- saknar dig... men förstår att det inte är så skoj just nu när ni inte får bli gravida! Ser att du är mitt i ÄL-tider nu... Är det nästa vecka du ska på undersökning? Vill önska dig lycka till! Du får berätta (om du vill) hur det gick! *kram*

• Snice

Ottisen- du ska inte misstänka en ÄL-fri månad ännu! ÄL sker ju på olika dagar varje cykel (finns några som är som klocka och får ÄL och mens på exakt samma dagar jämt). Det enda man kan räkna med som beständigt är lutealfasen som ligger på samma antal dagar (+/- 1 dag ungefär). Så vem vet, din ÄL kanske är nu i dagarna!!

Trevligt Jessica att höra från dig! Förstår att det känns kämpigt inför undersökningen samt med saknaden av er dotter... Kan inte föreställa mig hur hemskt det känns!
    Jag är enormt glad över min flicka (som är 14 år)! Så jag ska inte gnälla... Vi vill självklart ha ett barn ihop jag och min man (som inte är pappa till min dotter) men jag glömmer aldrig att vara tacksam för det barn jag har!

• Snice

Vill bara påminna om att tråden kommer updateras nästa fredag den 22/12 (eftersom tiden för denna går ut 15/12)... Jag skrev så här i lördags:
    "Tjejer, vi har ungefär två veckor kvar inna den här tråden blir inaktiv! Så jag tänkte att jag kan ta på mig att starta upp fortsättningstråden. Först några frågor!

- Vad tycker ni om att lämna de som plussat i denna tråden? Börja om på nytt... Så blir det ett plusgäng för varje trådomgång så att säga... Givetvis finns då länken kvar till den tidigare tråden så man lätt kan gå tillbaka och kika om man vill!

- Får jag tillåtelse att ta bort de kurvor som verkar vara vilande? När de personerna vill vara med igen så kan de ju bara lägga in sig på nytt!

- Ny tråd med START den 22/12? Några dagar innan denna tar slut men inte en ny tråd mitt i julstöket 23-25/12...

Om ni har fler önskemål eller synpunkter, säg då till!! "

Fler som har åsikter eller förslag? Kram till er alla!!

• Snice

Min temp är då hoppig denna gången... trodde den stabiliserat sig sen jag slutade jobba natt och kommit i gång kroppsligt... Men nu hoppar den upp och ner! Har haft ovanligt lång mens också... förra mensen var lång men det berodde nog på att den månaden varit ÄL-fri. Känner mig trött och less! Ska dessutom jobba helg...

äppelblomman- nyyyyyfiken på dagens temp!!!

• Snice

Tack så mycket fru JD för att du sökte upp den infon till mig! Känns genast bättre att få veta att temparna kan hoppas under mensperioden. Idag har jag bara haft liiite spottings så nu borde det vara över för den här gången!!

Jag har jobbat ikväll och känner mig helt matt nu! Vi har maginfluensa bland våra patienter så det kanske beror på det... blä!! Vill verkligen inte bli sjuk!!

Stor kram til dig fru JD förresten... såg att du fick börja med en ny kurva idag... Fast det hade du ju på känn så deppigheten var väl större tidigare i veckan?

Kram och gonatt!!

• Snice

Fru JD- tack för att du är så gullig och kommer ihåg mig! Jag har fortfarande spottings och är dag 10!! Det stämmer inte!! Tempen var hög idag med så får jag hög temp imorron så tror väl FF att jag haft ÄL... men det tror inte jag! Har inte haft skymten till fertil flytning ännu!
    Jag har ont i magen till och från... tror ärligt talat att jag ligger under så mycket stress (gällande jobbet) så det påverkar hela min kropp och min menscykel... suck! Vill bara ha lång ledighet och få vila!!! Men jag jobbar denna helg och några dagar till nästa vecka... sen blir det en del vila för jag har ledigt över jul (jobbar juldagen) och sen ledigt mellandagarna och över nyår! Så jag får helt enkelt försöka ta det lugnt och inte hoppas för mycket under denna cykel! Känner mig lite ledsen... Hur mår du själv?? *kram*

• Snice

Hejsan!!

Jag var dålig igår kväll med illamående, huvudvärk och matthet... Inatt sov jag dåligt och mådde dåligt! Så dagens temp var alldeles för hög mot min normala temp! Suck... men idag börjar mina fertila flytningar iallafall! Det är ju en markant skillnad mot för hur "torrt" det är i slutet av mensen!

Äppelblomman- vad trist med negativt test! Tanken slog mig nu ifall det är möjligt att du hade ÄL på dag 25? Skittråkigt men inte omöjligt... eller vad tror du själv? Jag hoppas för dig för din kurva är rikigt fin vare sig ÄL var den dag FF satt ut eller senare!

fealin- du är som en rysare!! Hur tänker du göra nu? Test eller?!

Jordgubb- Kram till dig! Va trist med mensen...

Duntoffla- Jo, din kurva följer den andra i svängarna, men inte helt och fullt! Du ska se att tempen fortsätter uppåt nu de närmsta dagarna istället!!

pilsa- Hoppas detta är erat guldförsök!!

• Snice

Hejsan!! Jag har varit upptagen med jobbande och annat (ja ni vet ju så här i ÄL-tider vad man har för sig!! ). Sen var det nån timme ikväll som jag inte kom in på FL...

En jättekram till fealin!!! Fy va tråkigt vännen!

Äppelblomman- vilken rysare!! Hur går det????

Duntoffla- lång lutealfas du har! Skönt men ändå jobbigt antar jag?! dagens sänkning betyder inget för du har ju flera dagar kvar till BIM! Jag håller tummarna!

pilsa- det ser ju riktigt bra ut för dig med topptempen idag!!! Hoppas du får dina test imorgon och kan testa!! Hoppas så för dig! Du förtjänar ett plus efter din långa kamp!!

Jessica- Önskar dig all lycka imorgon. Skönt att få det undanstökat! Så kan ni få ta nya tag sen! Kanske varit skönt, på sätt och vis, med en pause från pressen? *kram*

• Snice

pilsa och Duntoffla- Jodå jag mår lite bättre! Har tyvärr mycket negativ stress omkring mig gällande jobbet... men jag försöker slå det ifrån mig för att det inte ska påverka vår verkstad!!! är ju trots allt en optimistisk person och vill inte ha mörka tankar!! Jag har haft fertila flytningar igår och idag, så nu myser vi för fullt! Idag bara rann det ur mig (ursäkta uttrycket)...Trodde nästan jag kissat på mig! Jag hoppas faktiskt på en tempsänkning imorgon och att ÄL är på ingång nu!! Ju tidigare detso bättre!!!

Jo pilsa jag vet att du haft trubbel med kroppen förut... just därför förtjänar du att det är på riktigt denna gången!!!

Duntoffla- varför tror du inte det tagit sig denna gången?

• Snice

Halloj!!

Oj Äppelblomman, nu måste det börja kännas jobbigt med denna väntan... Jag hoppas så att dtt du är gravid! Kanske det tar ett tag för hormonerna att visa sig, så när du testar imorgon så kommer du få ditt plus!! Din kurva och kropp visar ju inga tecken på mens iallafall!

Ofir1- är du helt säker på ÄL igår? Tänkte på ditt blåa streck du lagt ut för ÄL. Vill du inte vänta några dagar och se hur tempen utvecklar sig och vad FF tror? Det är en del av tjusningen med att tempa med FF tycker jag!

Duntoffla- jag hoppas verkligen din temp håller sig på den här nivån nu de närmsta dagarna!!

pilsa- din sänkning idag var marginell precis som de andra sa. Om du får dina test idag, använder du dem idag då? Jag minns att du berättat att det visat plus ganska sent i dina graviditeter med flickorna, så kom ihåg att ej bli besviken IFALL det inte visar nåt ännu! Men jag hoppas så in i norden för dig!!!

johto- din temp efter ÄL skiljer sig lite från hur det sett ut kurvorna innan! Hoppas det betyder något bra!!!

N1ettan- jag vet att ni haft lite strul, men din kurva ser då bra ut! Spermierna kan ju överleva flera dagar så det är ju inte kört fast ni hade mys fyra dagar innan ÄL... Eller vad tror du själv? Hur känner du dig? hur har ni det där hemma nu?

mala78- mycket fertila flytningar nu? Du ser inte ut att ha haft ÄL ännu... så BIM blir väl framflyttat... Men det verkar ju vara på G med ÄL så snart får du nog ditt kryss!! Hur mår du annars då?

Kram alla! Nu ska jag ut och julshoppa lite med svärmor!!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*