• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Snice

HW- jag är inge duktig jag heller på att analysera egentligen... men jag tittar på alla kurvor då och då för att det är skoj och så försöker jag peppa samtidigt! Jag kommenterar inte alla kurvor varje gång utan mest de som ligger på nedräkning mellan ÄL och BIM samt de som ligger i Äl-tider... Det är ju så spännande!!!

• KEK

Ofir det ser lovande ut håller tummarna för dig

• Ofir1

Snice - Ja, då hoppas jag att våra tankar ang dippet är rätt då och att din man har rätt kännsla. Inte kul med massa förhoppningar om de visar sig vara falska. Men jag måste ju medge att det låter bra.
    Min sambo ska köpa med i morgon, men jag vet inte än.

Jag har ett litet dilemma som ni skulle kunna hjälpa mej med.
    Vi är borbjudna i morgon och jag har fått en vin flaska i present som jag gärna skulle vilja smaka på. Det kommer alltså säkert bli lite alkohol.
    Hur ska jag göra?
    Jag får hem ett test i morgon kväll. Vågar inte riktigt testa så tidigt och eftersom det är morgon urin så är det ju inte lika "säkert".
    Tänker annars testa på lördag eller söndag (bim, dpo 15).

Så ska jag:
    a) Strunta i att testa, dricka vin och testa på lördag/söndag. Känna mej omoralisk om det är pos.
    b) Testa i morgon kväll, trotts att det är tidigt och ej morgon urin. Dricka eller inte dricka vin baserat på resultatet av gravtestet.
    c) Både strunta i att testa och att dricka vin. Testa på lördag/ söndag i stället. Bli dubbelt besviken om det är neg, för att jag inte är gravid (självklart värst) och dessutom avstått mitt vin.

Hur skulel ni gjort?

• MagdaA

Ofir: jag skulle ha struntat i vinet! Men jag dricker inte alkohol alls, så då är det ju annorlunda. SLutade med Alkohol när jag blev gravid med Ebba, å har inte känns nått behova av det sen. Har inte druckit sen i juli 2005

Nu är jag FRU!!!
  • Henriks wife
    Ofir: Svår sits, men jag skulle nog varken dricka vin eller testa om jag trodde det var för tidigt.......men som sagt det är super svårt att säga hur ngon annan ska göra, för min del avstår jag juh gärna från alkohol....för jag är inte så förtjust i det längre.......
  • Babynr1

Snice - Japp vi ar synkisar! Jag hoppas att vi bada ar gravida nu! Jag har som sagt bestamt mig att jag ska borja hoppas och tro att jag ar gravid och inte strunta i det och sa som dom sager att man ska gora..sa det sa....det ar mycket roligare + att man slipper kanna sig dum for att man tanker pa det.

Och sa ville jag kommentera din kurva nu. Sag att det blev ett dyk for dig och skutt for mig.
    Hoppas att du har Imp-dipp! tank vad kul!

• Babynr1

Ofir - Jag skulle kanske (om jag kanner mig sjalv ratt)...ha tagit ett glas bara! och inte testat.

TEsta inte forans i helgen om du kommer bli sa besviken. Det ar bara onodigt.

• Ofir1

KEK - Tack

Magda84, Henriks wife och Babynr1 - Tack för era goda råd. Jag är inte heller sådär jätte sugen på att dricka alkohol. Men det är lite det att detta är ett lite dyrare vin som jag aldrig provat. Så man är ju lite nyfiken. Vill heller inte bara ta ett glas eftersom då hela flaskan går förlorad. Men jag skulle ju inte dricka jätte mkt ändå.
    SEn så känns det lite så att, denna månaden har vi verkligen en chans. Hade inte prognosen varit lika uppåt så hade jag utan tvekan druckit.
    Men jag vet inte.. usch vad svårt. Det ska ju inte vara farligt för fostret så här tidigt. Men det känns ju lite omoraliskt att dricka när det är möjligt att jag kan plussa. Dessutom så nära bim.
    Ni verkar ju iaf vara överens om att jag inte ska testa. det känner jag själv också. Så så blir det iaf.

Tack Henriks wife för din positiva komentar Hoppas din temp går upp igen nu.

• Bäsebus

Ofir: Klart att jag håller en plats men du måste skynda dig Räcka ut tungan Ruskar av mig gravbaciller en gång till så ta ta ta.....hehe

*~*~*Bus i magen BF 070730*~*~*
Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*