• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Ofir1

Bäsebus - Japp, skyndar mej så mkt det går *rullar återigen runt i gravbacillerna*

• pilsa

Snice,det går väl sådär,känns som om det blir en älfri månad,har inget posetivt ältest och yttepytte känningar i magen bara,har svårt att tyda flytningarna oxå,känns hopplöst denna gången.

tack för att du frågar det värmer=)

• Ofir1

Hoppas att jag har en liten där inne.
    Men om jag har det kommer jag säkert att dö.. domendags tänkande, jag vet.
    Alltså, jag ska på en resa över jul, åka bil och båt i ca. ett dygn.
    Kommer åka på det datumet jag och min sambos årsdag, det kommer vara första gången på typ 2 år vi kommer vara åtskillda över nattan (ska va borta 1 vecka) och det är över jul!
    Är jag dessutom gravid så är det ju klart att båten kommer sjunka.
    eller hur?
    Nja, jag vet att det är dumt att tänka så och det komemr säkert inte hända. Men det skulle ju va typiskt.

• Ofir1

pilsa - Ge inte upp än. Du är bara på dag 11 och det vanligaste är ju trotts allt att ha äl på dag 14 ungefär.
    Känningarna kan ju bero på att en äggblåsa håller på att växa till sig, men inte är mogen att släppa än. Äl kommer nog..*kram*

• Thessis77

äppelbblomman: Å nej, du gjorde inte alls mig ledsen! Jag är tacksam för alla kommentarer och jag är ju helt av samma åsikt med dig också! *Kram!*
    Jag tar väldigt gärna mot alla kommentarer även i fortsättningen och blir inte sårad av uppriktighet!

• Thessis77

Måste tillägga att jag har en otrolig lust att testa nu på dag 10. Vet att det blir negativt men samtidigt är det så himla jobbigt att gå omkring o vänta på BIM. Personligen vet jag att jag blir precis lika besviken av att tanten kommer som av ett negativt test. Jag vill bara veta och gå vidare ju!

• KEK

Ofir fostret tar inte skada av lite alkohol de allra första dagarna innan man själv vet om man är gravid eller inte. Fick det bekräftat av en bm senast idag faktiskt. Så ett glas vin skadar inte. Fast jag måste ju erkänna att jag själv avstod från vin direkt efter äl denna gång. Om du gärna vill testa imorgon kan du alltid spara morgonurinet i kylskåpet tills du får dina tester.

• Fru JD

Äppelblomma: Då har vi nog värpt klart våra ägg på samma dag. Jag tror att jag har ÄL idag också. Tempen imorgon får visa om jag har rätt! Vi får följas åt..

Fealin: Jag kollar aldrig min tapp. Eftersom jag har andra ganska klara tecken så har jag inte brytt mig om det. Tyvärr inga vettiga tankar från mig när det gäller detta alltså.

Snice: Jag har också en katt - en gammal gubb-katt som kräver uppmärksamhet på helt okristliga tider ibland! Men jag tror inte att detta kan ha påverkat din temp något nämnvärt. Jag ska kolla din kurva o återkomma!

• Ofir1

KEK - Tack för infon. Jag har en vän som trodde hon fått mf och drack alkohol. Sen fick hon veta att det inte var så. Hennes bm sa att det absolut inte var någon fara förens en bit in i grav.
    Får se hur jag gör med det. Känns ju bättre att avstå faktiskt. Men då känns det också som om jag sattsar så mkt känslor på att det verkligen kan vara något och jag blir så besviken om det är fel.
    Jag vet verkligen inte hur jag gör. svårt svårt..
    Nja, jag vill nog helst inte testa i morgon. Eller ja, det går upp och ner. Men nu känner jag mej mest rädd. Så jag väntar nog iaf till lördag. Köper dubbel-pack så att jag kan testa två gånger.

Hur mycket molvärk är för mycket för att det skulle kunna va grav????
    Jag har verkligen haft jätte jätte mkt ont i dag. Är rädd att det är mensen ändå.

• Fru JD

HW: Trist med din sänkning.. Men den har inte gått under coverline än..

Ofir: Lilla goa Ofir, *skakar på huvudet åt galet inlägg om skyhög sannolikhet att man dör på sjunkande skepp om man för en gångs skull skulle få plussa* Jag tror Babynr1 får ge dig adressen en gång till till webbsidan som handlade om positivt tänkande .. (Jo, jag vet - jag borde nog läsa den själv några fler gånger också.) Din kurva är jättefin ju, och det ska bli väldigt spännande att följa den!

Jessica: Jag vet att du sagt det massor av gånger, men när (vilken dag) skulle du göra den där undersökningen?? Tänker på dig väldigt ofta och hoppas att ni snart, snart ska få ett syskon till lilla Emilia!

MdJ: Hur känns det för dig? Några symtom åt ena eller andra hållet?

Havssol: Ler åt din kurva.. Hur har du det och när kommer du tillbaka??

Thessis77: Snygg dipp på dag 7!! Var det då du vaknade tidigare? Jag håller tummarna för dig!

Snice: Det håller jag verkligen med dig om, att din kurva ser annorlunda ut nu... Åh, du vet att jag verkligen önskar dig din man har rätt!

Babynr1: Du trodde att ÄL var en dag senare än vad FF satt ut va?? Bara att vänta o se nu!

Cotterpin och Jozfein: Jag kommer inte in på era kurvor, min dator bråkar så förb--t mycket med mig just nu så jag är på väg att hiva ut den genom fönstret. Iaf så befinner ni ju i "väntans tider", förhoppningsvis i mer än en bemärkelse.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*