• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Snice

äppelblomman- tempen din idag sjönk ju inte så mycket. Den håller sig på en bra nivår och än är det inte kört!!

Fru JD- Hmmm va trist med spotting.... Om du är säker på att mensen är på väg så får den ta och komma fort så att du får börja en ny kurva och ta nya tag! Stor kram!

Skrattigtjej- Du kan börja tempa när som helst! Se bara till att skriva in i FF vilken cykeldag du börjar tempa. För övrigt ska du tempa när du vaknar varje morgon, helst samma tidpunkt.

• pilsa

Hej tjejer,måste fråga er vad ni egenligen tror om min kurva?
    älar jag inte tror ni?
    jag fick ju posetivt äl test,men det behöver ju inte betyda något eller?
    känner mig helt knas eftersom kurvan är så konstig,känns ju inget roligt när den inte är tydbar alls.
    tyck gärna till om ni orkar.

• Jozie

pilsa: Personligen skulle jag nog säga att du ska lita på äl-testerna om de varit tydliga plus. din temp verkar väldigt jämn så att man inte riktigt kan se någon stegring efter äl, hur tempar du, med vad för sorts temp osv? tänkte om det kan bero på det för vissa får väl knappt märkbara stegringar om jag förstått det rätt?
    Kanske borde du ta kontakt med någon som kan lite om ämnet för jag kommer bara med lekmannagissningar här, om du känner dig orolig över dina kurvor och cykler så ska du ta det på allvar och se till att du får konsultering!

En ängel går vid min sida...
  • pilsa

Tack Jozfein,jag tempade i munnen men nu har jag ändrat till vaginalt,det känns lite bättre.
    tempen visar sig högre om jag inte tempar i munnen,så jag litar nog mest på vaginalt.
    nä,att ta kontakt med någon gör jag inte,har haft svårt att få tag i en gyn,så nä,orkar inte med att leta efter någon som kan hjälpa mig med kurvorna.
    tycker det är skönt att få svar från tjejerna här,vet att ni inte inte är så mycket kunnigare än mig,men vi sitter ju i samma båt i alla fall.=)
    är inte orolig för min kurva på det sättet att jag behöver söka hjälp,men den är konstig om man jämför med era kurvor,det gör mig lite förbryllad.
    vi får väl se vad som händer.

tack igen för ditt svar.

• myliten

fealin, äppelblomman - har varit i sydostasien och haft det gott! Dock skönt att vara hemma, eftersom jag har mått/mår illa (och spyr...) och känner äckel för det mesta i matväg. Längtade brutalt efter "vanlig" mat! Och för övrigt på symptomsidan finns orolig mage, trötthet och större bröst.

Fördelen med symptomtätheten är att det är lättare att tro att jag faktiskt är gravid

Blir spännande att se vad som händer härinne de närmsta dagarna.... Håller tummarna!

• Jozie

Pilsa: jag tror att det kan vara bra för dig att tempa vaginalt om kurvorna blir svårtydda när du tempar oralt så får du förhoppningsvis ett tydligare mönster! Håller tummarna för att det går bra!

En ängel går vid min sida...
  • fealin

VAd kul myliten!
    Vad gör man när man är så skendräktig att man nästan köper barnvagn? *asg*...kan någon ta ner mig på jorden??!! Jag behöver höra lite realistiska ord. Jag var hemma från jobbet idag för att städa.. *host host*....jag kan säga att jag har inte börjat ännu...
    usch...kan inte bara mensen komma så jag slipper det här...vår hund är lika skendräktig hon....okej..hon kanske är lite värre för jag har åtminstånde inte börjat bädda ännu...

• Snice

pilsa- jag gör ett försök med din kurva! Skulle jag titta på enbart din temp så skulle jag tro på ÄL dag 14 eller 19... men så kommer dina flytningar in i bilden och då tror jag på dag 14! Och till råga på det har du ett positivt ÄL-test dag 13 och det pekar ju också på att ÄL var dag 14... Ang. tappen vet jag inget så den låter jag bli att gissa kring! Sista aspekten är ju att titta på tidigare cykler och då är det klurigt med din tidiga ÄL dag 8 i förra cykeln! Så efter all denna fakta-insamling så lutar det ju åt ÄL dag 14! Så försök lita till det du... Däremot tror jag på BIM tidigare än 22/12... ungefär 17-18/12... iallafall med lutealfas räknat på 13 dagar som du hade senast.

Kom ihåg att jag också bara kommer med egna teorier...

• Snice

fealin- vilken fin ökning idag! Förstår att du är skendräktig!! Har du börjar med städningen än då?!!

Själv är jag himla trött efter en lång dag på jobbet... Inget luciafirande fick vi heller p.g.a maginfluensa bland patienterna... Hur som helst är jag LESS på mens nu!! Varför ska det blödas så många dagar för... Det är pyttelite men ändå mer än spotting... Vill sätta i gång inför ÄL nu!! ;-D Men det är ju nästa vecka som blir intensiv!

• pilsa

Tack Snice,tror du har rätt,det enda jag tycker är skumt är min låga temp nu,men det är kanske så min kropp är vad vet jag.
    tycker din teori lät bra,och jag tycker som du,som sagt det är bara min låga efter äl temp som gör att det känns skumt.
    tror oxå på en tidigare BIM.
    Det känns lite konstigt denna gången för jag känner ingenting,brukar alltid ha ont i magen vid denna tiden i cykeln,men som sagt det behöver ju inte betyda något.
    Tack för din teori det värmer=)

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*