• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • johto

Jag har haft ÄL dag 19, dag 15 och dag 22. Hoppas att det blir mer regelbundet sen...

• Snice

Ottisen- du ska inte misstänka en ÄL-fri månad ännu! ÄL sker ju på olika dagar varje cykel (finns några som är som klocka och får ÄL och mens på exakt samma dagar jämt). Det enda man kan räkna med som beständigt är lutealfasen som ligger på samma antal dagar (+/- 1 dag ungefär). Så vem vet, din ÄL kanske är nu i dagarna!!

Trevligt Jessica att höra från dig! Förstår att det känns kämpigt inför undersökningen samt med saknaden av er dotter... Kan inte föreställa mig hur hemskt det känns!
    Jag är enormt glad över min flicka (som är 14 år)! Så jag ska inte gnälla... Vi vill självklart ha ett barn ihop jag och min man (som inte är pappa till min dotter) men jag glömmer aldrig att vara tacksam för det barn jag har!

• Snice

Vill bara påminna om att tråden kommer updateras nästa fredag den 22/12 (eftersom tiden för denna går ut 15/12)... Jag skrev så här i lördags:
    "Tjejer, vi har ungefär två veckor kvar inna den här tråden blir inaktiv! Så jag tänkte att jag kan ta på mig att starta upp fortsättningstråden. Först några frågor!

- Vad tycker ni om att lämna de som plussat i denna tråden? Börja om på nytt... Så blir det ett plusgäng för varje trådomgång så att säga... Givetvis finns då länken kvar till den tidigare tråden så man lätt kan gå tillbaka och kika om man vill!

- Får jag tillåtelse att ta bort de kurvor som verkar vara vilande? När de personerna vill vara med igen så kan de ju bara lägga in sig på nytt!

- Ny tråd med START den 22/12? Några dagar innan denna tar slut men inte en ny tråd mitt i julstöket 23-25/12...

Om ni har fler önskemål eller synpunkter, säg då till!! "

Fler som har åsikter eller förslag? Kram till er alla!!

• n1ettan

Fru JD- jättekramar- ser ju ut som tantskrälle är på gång. Vet ju hur det känns.

Äppelblomma- vill du byta kurva med mig,*ler* för ta mig rackarn ser inte din kurva väldigt lovande ut.Tack osså för att du tittade på min kurva, men du, med vårat BD så är chansen o,5 % att vi plussar. Jag satsar på annat i jul!

Fealin- en doldis kurva, ger oss inga efterlängtade ledtrådar utan håller oss i spänning in i det sista. Jag håller tummarna!

Jordgubb- ser bra ut.

Pilsa- ser ut att ha varit ÄL när ff satte ut krysset, tycker jag. En liten tidig impdipp- så vi håller tummarna.

Ofir-hur mår du, ser ju att du fått mediciner.Temperaturen verkar då leva ett eget liv, högre temp än tidigare kurvor. Jag vet inte så mycket än om medicinerna ( men är säkert snart där) men hoppas naturligtvis att det går vägen för dig!

• Fru JD

Hej alla goa!

Snice och N1ettan: Japp, här är mensen på ingång. Konstigt nog så hade jag värsta mensvärken redan natten till i måndags. Sedan har det varit bra, men nu gör det lite ont igen. Jag är lite trött på att ha en kropp som känner av både mens och ÄL så starkt. Halva mitt liv går åt åt att PMS, mens, PÄL och ÄL. Ett hormonpaket är vad jag är... Tack för att ni tittar till mig!!

Fealin: Du och jag är lika då, jag blöder också kort. Fast nu på senare tid (när jag har börjat att ifrågasätta precis nästan ALLT med min kropp) så har jag funderat på om det är bra. Får man ut allt när man blöder så lite? Okej, jag kan nog erkänna att jag överanalyserar lite. Fast bara lite.. Och ja, skendräktiga kan dricka starkvinsglögg, men jag hoppas förstås på att det bara blir saftglögg (hua!) för dig!!

Äppelblomma: Hej! Hur känner du dig? När ska du testa igen och vilket märke använde du på testet som du tog häromdagen?? *nyfiken* Precis som alla säger så ser det ju väldigt fint ut för dig.

Jordgubb: Du är mitt i den värsta tiden (tycker jag alltså) mittemellan ÄL och BIM. Hur känns det? Precis som Pilsa skrev i ett tidigare inlägg så blir även jag ganska nedstämd under denna tid och tycker att det är så jobbigt att vänta. Så fort jag vet hur läget (avs gravid/icke-gravid) är så känns det genast bättre tycker jag.

Duntoffla: Med en vecka kvar till BIM så kan ALLT hända.

Ofir: Tack! Tips som kan underlätta det där som är så häääärligt annars, men som blir så tekniskt och prestationsinriktat i ÄL-tider får du gärna dela med dig av. Jag ska kika in på sidan vid tillfälle.

Jessica: En megamega-kram till dig!! I allt som Snice skrev, instämmer jag. Jag önskar så att ni får en liten syster eller bror till er fina Emilia snart!

• Jordgubb

Fru JD: Vad tråkigt att mensen kom, det som såg så lovande ut ett tag. Precis som du säger är denna ovissa tid den värsta. Man vill ju gärna veta nu, men jag ska ge mig till tåls och vänta en vecka till med att testa, fast å andra sidan borde tanten ha dykt upp då om det inte blev nåt.
    Idag eller rättare sagt fram mot kvällen blev jag så trött att jag bara ville lägga mig och vila, men det går ju inte när man har en 2-åring på halsen... Har även känt av en molande värk nere i tjejmagen och för att inte tala om den konstiga "metallsmaken" som inte vill försvinna från min tunga, så mår jag relativt bra.

• äppelblomman

Ofir1 - tack för tipset! Ska kika mer noga lite senare.

Jessica26 - Kan inte föreställa mig hur du känner dig men skickar en värmande julkram till dig!

Fru JD - Jag är också en vandrande hormonbomb.. Mycket irriterande när man liksom inte kan kontrollera sig själv. Denna kropp!

Just nu har jag, tvärtemot det normala, inga känningar alls inför BIM. Brukar ha redig PMS men nu känner jag mig som "vanligt". Mysko.. Inga spottings heller än så länge. Brukar ha spottings åtminstone en dag innan och sen brukar mensen dyka upp tidigt på morgonen.
    Använde CB då jag testade senast och har ett till liggandes i skåpet. Är tveksam till att testa imorn, får se hur jag känner då.

• Jessica26

Tack så mycket Fru JD.

Snice jag tycker att dina förslag har varit bra till en ny tråd.
    Bara vi länkar till denna tråd med gravid kurvorna så blir vi nog nöjda

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • pilsa

n1ettan snice och äppelblomman,tack för era analyser det värmer massor=)

som jag skrev förut så är det coooool lungt i magen denna gången och jag har alltid mol och konstigheter i magen mellan äl och mens,så detta kanske är posetivt,vad vet jag.

Kram=)

• Fru JD

Jordgubb: Metallsmak är ju jättebra!! Hoppas för dig, att det beror på graviditets-hormoner.

Äppelblomma: Skönt att man inte är ensam om att känna så!
    Du, du vet väl att CB's test är ett av de som behöver mest graviditets-hormon för att ge utslag? Det kanske var så att det var för tidigt för att visa positivt.. Vänta du ett par dagar till, så får vi se om inte... Ingen PMS har du heller Det är ju faktiskt så att det är det vanligaste bland kvinnor som visar sig vara gravida, inte att de har en massa symtom utan bara avsaknaden av PMS och mens. Det läste jag någonstans, men kommer inte ihåg nu vart. Hela tråden hejar på din kurva nu!!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*