• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Duntoffla
    Pilsa- fast din sänkning är marginell. Min har ju hoppat fram och tillbaka den senaste tiden. Håller tummarna för oss båda. När kommer du testa?
    Que Vivra verra- den som lever får se
  • pilsa

åh,Duntoffla,i kväll om testen kommer,hoppas det kan synas något fast det inte är morgonurin.
    Själv då?

• äppelblomman

God morgon på alla!

En liten höjning idag och fortfarande varken spottings eller mens. Börjar bli tjatigt nu.. Är på DPO 19 och så här skriver FF på min sida:

You have more than 18 days of high temperature
    Please take a test,
    you may be pregnant!

Aah! Blir tokig på detta väntande och inte har jag ett test hemma heller!! Ska fixa test idag men vill ju testa med morgonurin och då måste jag ju vänta ytterligare en dag. Vilka bekymmer jag har!

• äppelblomman

Duntoffla - Höjning idag! Och inga spottings? Lovande!

pilsa - En liten sänkning men fint annars! Hur känner du dig idag? Ska du testa sen eller?

johto - Inte så långt till BIM nu! Några symptom?

n1ettan - Hur är det med dig då? Tycker kurvan ser fin ut men de senaste dagarnas temp fattas.

bambam80 - Ser fint ut! -)

jessica26 - Lycka till!

• johto

äppelblomman: Jag har ont i börstvårtorna för första gången sen jag tog ut p-staven. Fast det har jag haft sen ÄL så det är nog snarare ett tecken på att jag haft ÄL och inte att jag är gravid. Annars känner jag ingenting. Trist...

• äppelblomman

johto - Ja men det är ju ett tag kvar till BIM, så det kan ju ändra sig.
    Själv är jag på DPO 19 och har varken menskänningar eller ev. gravkänningar. BIM den 15/12.. Trist det med.

• Ofir1

äppelblomman - Ja, verkligen. Nu kan jag slappna av och tycka synd om mina bröst som gör ont..
    Jag håller fortfarande tummarna för dej!

Hur snabbt stiger progestronet egentligen?
    Ungefär 1-2 timmer efter den akuta äl värken i går (typ när vi mös) som fick jag skit ömma bröst. Inget konstigt med de. Men eftersom jag tolkar värken som äl så funderar jag lite på hur snabbt det kan komma?
    Börjar progestronet komma när äl är över eller i samband med äl. Isf hann nog inte simmarna fram igår. Men det fanns ju säkert andra att ta av

• äppelblomman

Ofir1 . Tack! Ska skaffa test idag och testar imorn om inte tanten dyker upp. Så trist att bara vänta och är jag inte gravid så har menscykeln börjat krångla i stället.
    Har sagt det föut och säger det igen: Kroppen är ett mystiskt väsen.. på gott och ont.

Kika på FF, där finns nog info om progestron.

• Ofir1

äppelblomman - Ja, det har du rätt i. Hoppas det dyker upp ett plus snart då. Jobbigt att gå och fundera.

Tack för tipsen äppelblomman och johto!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*