• Åke Vilse

Visste ni detta om pulvermos!?!

Den potatis som sorteras bort för att den är grön, rutten, skadad, olika utseendefel osv går som foder till kor och till Felix fabrik för att bli pulver till pulverpotatismos.
    Fram på vårkanten är all denna foderpotatis en enda rutten sörja som de får skrapa av lastbilarna med stora skoppor och in i fabriken...

Och detta äter folk glatt både hema och i gatukök!

Vilken tur att jag aldrig har gillat pulvermos. Det var nog mitt undermedvetna som talade till mig redan i lågstadieåldern

Jag vet att korv är ungefär samma sörja fast på animaliska produkter, men jag är inte så förtjust i korv heller

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-25 21:46:18:
    Jag var själv med i dag och tömde i potatisen på lastbilsflaket och chauffören berättade hur fint det är frampå vårkanten.
    Jag såg hur de tomma lådorna såg ut när vi tömt i potatisen och jag kände även den "fina" doften ifrån sörjan.

• Svar på tråden Visste ni detta om pulvermos!?!
  • AnneSophie

Go Göran! Go Göran! Go Göran!

Bort med kärnkraft! Fram för miffoström!
  • Åke Vilse

Japp och man hittar ju inga gröna chips i chipspåsarna heller...

Vad skulle Felix vinna på att erkänna att så var fallet? Att jag faktiskt har rätt?
    Varför skulle jag ljuga? Vad vinner jag på det?
    Hur kan pulvermos vara billgiare än vanlig potatis? Tänk på det!

• danei

Har inte läst tråden MEN TS var har du fått din info ifrån?

• kobra

usch, jag köper då aldrig hem pulvermos ändå, helt onyttigt och menlöst

• Jennie Brunflo

Och det roligaste med hela denna tråden och liknande.... TS blir överbevisar men ger sig ändå inte för då är det alla andra som är dumma och går på allt.

• Microlys

danei - TS var själv med och lastade de dåliga potatisarna, det är därför hon vet detta...

• Åke Vilse

MuminMy:

Jag har själv försökt att få tråden stängd, men se det gick inte.
    Jag överklagade och jag anmälde den just för smutskastning. Men det gick inte i alla fall.
    Jag skulle aldrig ha skrivit ett specifikt företagsnamn och det kom jag på när jag postat tråden.
    Ibland går det för fort...

• Åke Vilse

Att folk tror att en förädlad vara som är billigare än en av de råvaror som den innehåller skulle innehålla endast de bästa råvarorna är i mina ögon grundlurad.

Men det kanske är jag som är lurad och att korv verkligen innehåller fläskfilé och att ketchup är de bästa tomaterna eller de billiga juicerna faktiskt är av de finaste apelsinerna

• listo

Fast det är lite skillnad på om något innehåller de BÄSTA råvarorna eller om de innehåller RUTTNA råvaror. Det inser du säkert?

• Birgitta2
    Åke Vilse skrev 2006-09-27 20:37:29 följande:
    Japp och man hittar ju inga gröna chips i chipspåsarna heller...Vad skulle Felix vinna på att erkänna att så var fallet? Att jag faktiskt har rätt?Varför skulle jag ljuga? Vad vinner jag på det?Hur kan pulvermos vara billgiare än vanlig potatis? Tänk på det!
    Pulvermos är INTE billigare än vanlig potatis!
Svar på tråden Visste ni detta om pulvermos!?!