• Åke Vilse

Visste ni detta om pulvermos!?!

Den potatis som sorteras bort för att den är grön, rutten, skadad, olika utseendefel osv går som foder till kor och till Felix fabrik för att bli pulver till pulverpotatismos.
    Fram på vårkanten är all denna foderpotatis en enda rutten sörja som de får skrapa av lastbilarna med stora skoppor och in i fabriken...

Och detta äter folk glatt både hema och i gatukök!

Vilken tur att jag aldrig har gillat pulvermos. Det var nog mitt undermedvetna som talade till mig redan i lågstadieåldern

Jag vet att korv är ungefär samma sörja fast på animaliska produkter, men jag är inte så förtjust i korv heller

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-25 21:46:18:
    Jag var själv med i dag och tömde i potatisen på lastbilsflaket och chauffören berättade hur fint det är frampå vårkanten.
    Jag såg hur de tomma lådorna såg ut när vi tömt i potatisen och jag kände även den "fina" doften ifrån sörjan.

• Svar på tråden Visste ni detta om pulvermos!?!
  • Åke Vilse

Jag ger mig. Jag var ju bara där och jag om någon borde väl veta vem som köper av oss, men ni andra har väl rätt för ni vet ju eftersom en chef har uttalat sig.

Sadam H. har väl inte gjort något fel, det säger han ju själv...

Men så fort någon säger att alla ska behöva flytta ut på gatan nu med alliansens styrande så går alla på det fort som ögat

• Diny

Hm jag trodde faktiskt inte att pulvermos innehöll särskilt mycket potatis överhuvudtaget:D

• Nyfiken gul
    JAG HAR FÅTT SVAR FRÅN FELIX/PROCORDIA FOOD ANGÅENDE DETTA:

SÅ HÄR SKRIVER DOM:

Hej och tack för din e-mail.

Vi använder endast helt vanlig potatis till vårt potatismos och våra andra
    potatisprodukter. Den beskrivning som Åke Vilse ger om rutten och rinnande
    potatis är helt felaktig.

Kvalitet och matsäkerhet är honnörsord för oss och vi vill att alla ni som
    äter vår mat ska känna er trygga med den. Vi vill ha nöjda kunder som
    tycker om vår mat, så att de återkommer till oss. Därför ställer vi höga
    kvalitetskrav, både på dem vi köper potatis och andra råvaror från och på
    oss själva.

Potatisen kommer från odlare i Skåne som vi har ett nära samarbete med
    sedan många år tillbaka. Potatisen skördas under hösten och förvaras sedan
    i lagerhus, precis som all potatis du kan köpa i butik och på samma sätt
    som många tidigare förvarade potatis i matkällaren under året. Från
    lagerhusen får vi sedan leveranser av potatis löpande under året. Det är
    alltså helt vanlig potatis som vi använder i alla våra potatisprodukter.

Tveka inte att kontakta oss på Felix/Procordia Food om du hör liknande
    historier om våra produkter eller om du undrar över något.

Med vänlig hälsning

Procordia Food AB
    Konsumentkontakt
    Magnus Ekholm
    tel: 0413-65 043

------------------------------------------

Och därmed borde denna diskussion vara över!!!
  • Åke Vilse

Nyfiken Gul:

Att all potatis kommer från skånes bönder kan ju inte stämma eftersom det åker omkring lastbilar här hos bönderna och lastar potatis och vi bor inte i Skåne.
    Det är måååånga mil till den skånska gränse

• Comedia

Bara jag som tycker att det är intressant att en chef på Procordia reggar nick på FL för att det babblas mos i en tråd?

• MuminMy

Comedia: Det är det gängse förfaringssättet:

Kritik och negativa inlägg om företag, produkter eller tjänster
    Vi vill inte vara skiljedomare av tvister mellan kunder och företag i något fall, och har inte heller åtagit oss någon sådan roll.
    <klipp>
    Kritiken får gärna bemötas i forumet av den som representerar produkten eller tjänsten. Av administrativa skäl och pga forumets funktion går det inte att svara på trådar som är äldre än 3 månader och då kan man posta en ny tråd där svaret hänvisar till kritiken i den gamla tråden. Syftet med svaret måste vara att besvara kritiken, det får inte finnas intressen att göra reklam eller marknadsföra någon produkt eller tjänst i dessa svar.

Forumpolicy

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • Microlys

Comedia - Kanske för att det har maialts till företaget i fråga.

• Microlys

Comedia - Kanske för att det har mailats till företaget i fråga. Man kan inte skriva inlägg om man inte är medlem.

• mamman Linda

Åh sicken latjo tråd!!

Jag kan en jag också!!

"En kompis till en kompis var och åt på en pizzeria på hornsgatan i Stockholm. Han kände att något fastnade i tanden. Natten därefter vaknade han av en fruktansvärd tandvärk. Han tog sig till Södersjukhuset, och där konstaterades det att det var en råttand. Hälsovårdsnämnden kom till pizzerian, och ett rum var igenbommat. Ägaren, en invandrare, vägrade öppna det. Polisen kom dit och bröt upp dörren. I rummet hängde 50 slaktade råttor."

...bara 7 veckor kvar...
Svar på tråden Visste ni detta om pulvermos!?!