• Åke Vilse

Visste ni detta om pulvermos!?!

Den potatis som sorteras bort för att den är grön, rutten, skadad, olika utseendefel osv går som foder till kor och till Felix fabrik för att bli pulver till pulverpotatismos.
    Fram på vårkanten är all denna foderpotatis en enda rutten sörja som de får skrapa av lastbilarna med stora skoppor och in i fabriken...

Och detta äter folk glatt både hema och i gatukök!

Vilken tur att jag aldrig har gillat pulvermos. Det var nog mitt undermedvetna som talade till mig redan i lågstadieåldern

Jag vet att korv är ungefär samma sörja fast på animaliska produkter, men jag är inte så förtjust i korv heller

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-25 21:46:18:
    Jag var själv med i dag och tömde i potatisen på lastbilsflaket och chauffören berättade hur fint det är frampå vårkanten.
    Jag såg hur de tomma lådorna såg ut när vi tömt i potatisen och jag kände även den "fina" doften ifrån sörjan.

• Svar på tråden Visste ni detta om pulvermos!?!
  • saraseal

pulvermos innehåller knappt potatis, så det är nog lugnt =)

• Skusan

Och jag som åt både korv och pulvermos till middag idag i hemmagjorda tunnbrödrullar!!

• Grisling

fick inte med det sista i mitt inlägg;
    men korvgrejen kanske inte är lika vidrigt som ryktet säger.

• Pallas

Jag vet bara att det är vidrigt och att jag aldrig kan tänka mig att ha det på bordet hemma. I nån korvkiosk kan det slinka ned om det inte finns nåt annat val dock.

• MalinMalin

Skadad och utseendefel kan jag tänka mig men det andra tror jag nog inte riktigt på... Gillar inte pulvermos ändå men korv däremot äter vi rätt ofta så där slår jag på öronen och säger lalala

• Bonanza

Spelar det någon roll då? Spelar det någon roll vad det är, så länge det är gott? Jag menar, om det inte är farligt dvs, såklart!

Samma med korv - so what om det är tarmar och öron. Är det gott så är det gott. Varför är tarmar och öron värre än muskler och skinkor?

I'm back in the game!
  • Birgitta2

Skulle aldrig få för mig att äta pulvermos. No way. Koka ett gäng potatisar, i med smör, mjölk, salt och peppar, mosa och klart. Och sååååå mycket godare.

Fast korv äter jag förstås... senast idag.

• FixarFrasse

Äh, vad spelar det för roll, speciellt det där med korven, spelar det någon roll om man käkar bindväv eller tryne eller öron? En av de mest eftertraktade bitarna på en gris är ju skinkorna; hallå, det är faktiskt RÖVEN på en annan varelse!
    Så jag tuggar lugnt vidare på både korv och rö... förlåt; skinka!

• Stjärnstopp

Jag har då aldrig blivit dålig av att äta det så det ska jag fortsätta med så länge jag lever!

Svar på tråden Visste ni detta om pulvermos!?!