• Åke Vilse

Visste ni detta om pulvermos!?!

Den potatis som sorteras bort för att den är grön, rutten, skadad, olika utseendefel osv går som foder till kor och till Felix fabrik för att bli pulver till pulverpotatismos.
    Fram på vårkanten är all denna foderpotatis en enda rutten sörja som de får skrapa av lastbilarna med stora skoppor och in i fabriken...

Och detta äter folk glatt både hema och i gatukök!

Vilken tur att jag aldrig har gillat pulvermos. Det var nog mitt undermedvetna som talade till mig redan i lågstadieåldern

Jag vet att korv är ungefär samma sörja fast på animaliska produkter, men jag är inte så förtjust i korv heller

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-25 21:46:18:
    Jag var själv med i dag och tömde i potatisen på lastbilsflaket och chauffören berättade hur fint det är frampå vårkanten.
    Jag såg hur de tomma lådorna såg ut när vi tömt i potatisen och jag kände även den "fina" doften ifrån sörjan.

• Svar på tråden Visste ni detta om pulvermos!?!
  • Åke Vilse

Nyfiken gul:

Källan är han som kör potatisen till fabriken. Och jag var själv med i dag när vi tömde i potatisen på släpet...

Jag ser ingen anledning till varför han skulle ljuga om det och jag såg själv hur sörjiga vissa lådor var av rutten potatis när vi hade tömt i dem

• Troll1
    Bonanza skrev 2006-09-25 21:41:19 följande:
    Spelar det någon roll då? Spelar det någon roll vad det är, så länge det är gott? Jag menar, om det inte är farligt dvs, såklart!Samma med korv - so what om det är tarmar och öron. Är det gott så är det gott. Varför är tarmar och öron värre än muskler och skinkor? I'm back in the game!
    Nu är jag inte sugen på korv iallafall längre. Tack, jag behöver gå ner några kilon!
  • Linda1976

Också var det det där med Råttan i Pizzan och den stulna njuren osv osv osv....

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • waersta

Korven är det inget fel på kan jag säga.. men jag köper inte de billigaste märkena då de mest innehåller "skräp"

• listo

Iiiiiik, det springer en råtta över min pizza!!!! Och FAN, den snodde min njure!

• Älskarminabarn

Det är samma sak med alla kakmixar, brödmixar, våffelmixar osv., dom innehåller äggpulver. Gamla ägg som har gått ut på datumet köps upp av en "äggpulverfabrik" ex. Sv. äggprodukter från affärerna. Sedan gör man äggpulver som används i alla möjliga sorters mixar. Arbetade på en sådan fabrik under tiden jag pluggade, det var vidrigt. Ruttna ägg så långt ögat kunde nå och en stank som var fruktansvärd. Äter aldrig något med äggpulver i.

• Microlys

Ja just det ja, jag har en bra bok: "Råttan i pizzan" av Bengt af Klintberg, mycket läsvärd bok... tyvärr är det ofta bara de som inte tror på skrönor från början som kommer att läsa den tror jag... de andra snackar glatt vidare om alla hemska vidrigheter som finns...

• Sonya

Pulvermos!? Bläää, det äter inte vi.

• Tristanya

kanske är dax att anmäla till livsmedelsvärket? sådär får det väl endå inte gå till? låter lite väl osanolikt att det ska gå till så..
    vi köper iaf inte Felix pulverpotatismos, vi kör på ICAs

Svar på tråden Visste ni detta om pulvermos!?!