• Maliiiiin

Måla trappa vit?

Hej hej!

Vi har en trappa i furu som vi skulle vilja måla vit. Den har inga mellanrum mellan trappstegen. Jag undrar om någon här har erfarenhet av vitmålade furutrappor och skulle isåfall vilja veta ifall ni tycker att resultatet blev bra. Är även intresserad av hur ni gick till väga, om ni gjorde det själva eller fick hjälp samt vad det kostade.

Har dessutom en tanke på att ta bort spaljen och sätta glas istället. Någon som gjort det? Är det svårt? Blev det snyggt? Vad kostade det?

Hoppas någon vänlig själ kan svara på någon av mina femtioelva frågor!

• Svar på tråden Måla trappa vit?
  • Guldskimmer

Så, nu är det en bild i mitt galleri!

• Guldskimmer

hm..det ska bara vara att lägga till en bild va? Det är min första bild, har inget bildgalleri

• Cia o krabaten

Vill bara hoppa in och säga att min granne vitlaserade sina furugolv och ångrar det bittert varenda dag pga att hon måste städa hela tiden för ALL smuts syns ju på det!!!

• Maliiiiin

Cia, kan tänka mig att det är det som är nackdelen. Min sambo har redan påtalat denna risk, men jag försöker att förtränga det.... Vill ju sååå gärna ha en vit trappa. Kanske lite bättre att endast ha en vit trappa istället för hela golvet!? He he!

• Maliiiiin

Guldskimmer, neee ser fortfarande inte den. Skumt!! Måste ha något med inställningar att göra. När man går in på din sida ser man endast ikonen för din presentation samt ikonen för din gästbok.

• polaris

Här är en till som vil måla furutrappan vit. Har filtade trappsteg så de kommer vi behålla med resten vill vi ha vitt. Ser ingen bild hos dig, Guldskimmer, du verkar inte ha lagt till bildgalleriet.

• Lallamen

Jag är också i funderingar om att måla furu
    trappan vit. Allra helst skulle jag vilja ha den oljad istället fast med vitt pigment i.

Förvisso blir det en del städ om man har vitt men det kan INTE bli värre än idag när vi har brunnålfiltsmatta på själva trappstegen. En kvart efter de är dammsugna är de garanterat smutsiga igen. Tvi!!!

• Guldskimmer

aaah krångel!! Jag har lagt in en bild i bildgalleriet, men måste man _lägga till bildgalleriet_ också? Hur gör man det i såfall? Ursäkte att jag krånglar *nybörjare*

Svar på tråden Måla trappa vit?