• Maliiiiin

Måla trappa vit?

Hej hej!

Vi har en trappa i furu som vi skulle vilja måla vit. Den har inga mellanrum mellan trappstegen. Jag undrar om någon här har erfarenhet av vitmålade furutrappor och skulle isåfall vilja veta ifall ni tycker att resultatet blev bra. Är även intresserad av hur ni gick till väga, om ni gjorde det själva eller fick hjälp samt vad det kostade.

Har dessutom en tanke på att ta bort spaljen och sätta glas istället. Någon som gjort det? Är det svårt? Blev det snyggt? Vad kostade det?

Hoppas någon vänlig själ kan svara på någon av mina femtioelva frågor!

• Svar på tråden Måla trappa vit?
  • Maliiiiin

Någon som har några bra tips på snygga halkskydd. Nästan lite synd att förstöra en nymålad å fin, vit trappa med halkskydd, men kanske ändå bra när man har barn!? Hur har ni andra som har barn gjort?

• Hailie

Vi håller på att måla om vår trapp o väggar. Trappen är beige i dag men den ska jag måla vit. Har hittat trägolv under heltäckningsmattan så det golvet ska vi vitlasera.

Visst syns ju säkert smutsen mycket mer. Men vill man ha fint får man lida pin ;)

• Smajla
    Guldskimmer skrev 2006-10-05 14:12:57 följande:
    aaah krångel!! Jag har lagt in en bild i bildgalleriet, men måste man _lägga till bildgalleriet_ också? Hur gör man det i såfall? Ursäkte att jag krånglar *nybörjare*
    Klicka på Min sida först. Då kan du i vänsterspalten välja Inställningar. Gå in där och flytta över bildgalleriet till valda så kan vi se dina bilder.
    //Smajla
  • Guldskimmer

tack snälla Smajla!

Nu äntligen kan ni se min vita trapp i bildgalleriet

Maliiiiin: jag har också funderat på passande halkskydd, men som du skrev så vill man ju inte förstöra det snygga heller. Svårt! Hur har ni andra gjort/tänkt göra?

• Karamellfabriken

Åhhh!
    En sådan underbart vacker trappa! Väl värd att vänta på.........

• ÄngelBängel

Maliiin: Martha Stewart rekomenderar att man innan det sista varvet markerar var man vill ha halkskydd, målar de markerade områdena med en blandning av färg och vanlig fin sand. När det torkat målar man sista varvet över hela ytan. Man behöver inte ha halkskydd på hela steget. På hennes bilder hade hon två smala band längst fram på trappsteget med "sandfärg"

www.marthastewart.com/page.jhtml&id=channel4010040&contentGroup=MSL&site=living

• Smajla
    Guldskimmer skrev 2006-10-05 16:12:38 följande:
    tack snälla Smajla! Nu äntligen kan ni se min vita trapp i bildgalleriet Maliiiiin: jag har också funderat på passande halkskydd, men som du skrev så vill man ju inte förstöra det snygga heller. Svårt! Hur har ni andra gjort/tänkt göra?
    Ingen orsak. Ååå vilken vacker trappa!!!
    //Smajla
  • 2mammis

Har mina trappsteg mörkbetsade, resten vitt. Finns bild i mitt galleri.

Svar på tråden Måla trappa vit?