• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • Alvida

Gutegirl: Vi har äggklockan! Det tippset fick jag ifrån dagis! Min lilla filur till son drog fram den i smyg märkte jag för nån vecka sedan! Så den står högt, högt upp nu!

• maaxan

alvida - jag har sett att det finns dataspel för små barn, men jag kanske är gammaldags då jag inte ser någon anledning för barn att sitta vid en dator innan det behövs till skolan. se det INTE som kritik för så menar jag inte.
    jag tycker inte ens att min lillasyster på 14 ska sitta på internet om det inte gäller just skolarbeten=D kan bero på att jag själv aldrig har varit intresserad av sånt. ser hellre att barn läser eller leker.

vad smart att vrida klockan=D dom lär sig fort=)

• maaxan

alvida - jag har sett att det finns dataspel för små barn, men jag kanske är gammaldags då jag inte ser någon anledning för barn att sitta vid en dator innan det behövs till skolan. se det INTE som kritik för så menar jag inte.
    jag tycker inte ens att min lillasyster på 14 ska sitta på internet om det inte gäller just skolarbeten=D kan bero på att jag själv aldrig har varit intresserad av sånt. ser hellre att barn läser eller leker.

• maaxan

• Alvida

Maaxan:  Jag förstår vad du menar. Jag tycker också att det är lite tråkigt att hans favo syselsättningar rangårdnas så här- Leka m kompis, spela data, se en film, rita..

• Mirax

Jag tror att alla vi med barn här inne har samma åsikter!! O jag håller med om att man ibland läser på ett annat sätt, än om man pratar med varandra..Ibland kan man låta arg fast man absolut inte menat att vara det..Ha en trevlig helg allihopa!

• maaxan

oj, det blev lite många.... sorry, min dator hakar upp sig ibland.
    håller med dig mirax, lättare att uttrycka sig i tal med olika nyanser och tonfall än bara skriva orden.

• michiagnes

Idag har Agnes rest sig upp för första gången, efter det var det stå hela dagen. Nu får jag väl vara beredd på att hon reser sig på allt. Vad snabbt de lär sig.

Vem tror ni vinner Idol? Jag tror Markus, alltid varit min favorit, men gillar Erik väldigt mycket oxå.

Vad skönt med lite trevligare stämning. När jag läste mitt eget inlägg som orsakade rabalder förstod jag faktiskt lite vad hon retade sig på. I mitt huvud lät det bra men i skrift blev det klumpigt, som sagt, lätt att missförstås när man skriver.

Imorgon ska jag köpa de sista julklapparna, skönt att ha det gjort.

• Sommarmamma

Hej! Här kommer lite boktips. "Emma och hennes familj" skriven av Mary Hoffman och Caroline Binch, VALENTIN Förlag. Handlar om en tjej som bor i Sverige och som åker och hälsar på sin pappa i Gambia. Det är en av Philips absoluta favoritböcker. Den köpte jag på bokmässan i Göteborg. Från förlaget Hjulet har jag fått böcker som. MURAHO En dag hos familjen Sibomana, handlar om en familj i Ruanda. "Regngudinnans bröllop" En gudasaga från Sydafrika, "Trädets barn", kommer inte riktigt ihåg nu men den är nog från Namibia, och "CHIPO och fågeln på berget", den handlar om barn i Zimbabwe. Jag har också en katalog på massa barnböcker men det verkar som alla de är på engelska. Har aldrig varit där men webadressen är: www.africanbookscollective.com
    Philip älskar att titta på Djungelboken 1 och 2 på video. Hans favoritfilm just nu är Lejonkungen, men jag tycker den är så sorglig. Men det är elefanterna och Lejonen som han vill titta på. / Marie

• maaxan

michiagnes - vad kul, nu kommer det nog att gå fort framåt.=)
    sen tycker inte jag att ditt inlägg var nåt att reta sig på. man får inte ta allt så bokstavligt. men om man är ute efter att reta sig på nåt så kan man ju tydligen hitta det i nästan allas inlägg. tycker synd om personer som inte har något bättre för sig=)

nu ska i alla fall jag gå o lägga mig, men ni får ha en trevlig helg allihopa.

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2