• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • MrsNash

Hej hej! Kikade in lite grann...har en dotter som e två månader som har 1/4 dels afrikanskt blod i sig då hennes pappa är mulatt med påbrå från Benin.

• Mirax

maxaan- Det lät bara lite som att du tyckte det va väldigt jobbigt i helgerna när din dotter va hemma hela tiden med dig..Kanske är svårt för mig att förstå då jag inte är ensam med min son..Men man kan ju ändå hitta på ganska mycket tillsammans med barnet! Ha en bra lördagkväll..vi har varit o handlat lite julklappar.

• maaxan

lallara - jag är oxå därfifrån. och hela familjen bor däruppe. själv är jag så tacksam för att ha kommigt därifrån. hatar den staden. den har bara gett mig otur i hela mitt liv.

mirax - jag tycker att det är jobbigt att ha henne upp i mig hela tiden, jag älskar henne jättemycket men jag har aldrig velat ha barn överhuvud taget så jag har inte så mycket tålamod och jaf tycker inte att det är kul att leka med henne. framför allt inte när jag aldrig kan göra nåt annat, jag får inga andningspausar så det känns som om man kvävs. det är svårt att förklara. jag vill bara vara fri igen, kunna göra vad jag vill när jag vill och det går inte när man är ensam. att vara två i en familj är så himla mycket lättare...

• Lallara

Maaxan: Aha, vad tråkigt att du känner så. Själv tycker jag att det är jättemysigt att åka upp dit, även om jag inte skulle vilja bo där just nu. Men jag har kompisar som känner precis som du!

Jag har fått frågan "vad kommer han ifrån?" en gång. Jag förstod inte vad personen menade, men min mamma som var med svarade snabbt "härifrån!" .
    Jag skulle inte ta illa upp om någon frågar OM Leo är adopterad, däremot känns det tråkigt när folk tar för givet att han är det!

• maaxan

lallara - vart bor du nu? var det längesen du flyttade?

• Lallara

Maaxan: Nu bor jag i Sundbyberg. Flyttade hit 2000. Har också bott ett par år i Umeå, när jag pluggade. Var bor du nu? Trivs du bättre?

• maaxan

i sthlm jag oxå=) älskar att bo här=) flyttade ner första gången direkt efter studenten med en kompis och bodde här 1,5 år. träffade min dotters pappa och blev gravid så jag bestämde mig för att flytta hem igen. stort misstag. exet följde med och det gick bra ett tag. sen var han som sagt otrogen o jag kom in på universitetet här så jag kom hit igen och här är hemma nu för mig.=) får ångest över tanken på att åka till s-vall nånsin igen.
    vart träffade du sonens pappa nånstans?

• Queenie

Jag kan förstå maxaan till en viss gräns ..e man van att bli avlastad med jämna mellan rum till att inte bli det på flera månader känner man sig nästan instängd .. Jag var väldigt mycket barnfri och även är det nu med min äldsta dotter .. hon har ju pappa farmor mormor vänner ( sover över hos ) .Till att få lilla Aida som har vägrat stanna hos m in mans syster och sovit hos min mamma 2 ggr på ett år så kan jag med jämna mellan rum tycka att det blir för tufft .. Men samtidigt när jag väl har fått vara själv har det ju varit underbart och jag har njutit för fullt ..Skulla Aida trivas hos min mamma och min mans syster skulle det nog ha blivit av oftare men eftersom hon har så svårt att sova och vara hos andra få det väl vara ..Hoppas det blir bättre när hon blir äldre .Nu när hon börjar dagis så får man ju kankse nån timme på sig mellan skolan och hämtning där man får njuta av lugnet föra stormen ...Hihi... 

• maaxan

jag har aldrig haft svårt att lämna min dotter då hon är lätt att ha hos en barnvakt. hon sover bra och äter bra vart hon än är och det är så skönt. jag kan lämna henne hos en kompis som hon inte har träffa så mycket men jag vet ändå att det inte är någåt problem och det är skönt=) jag har för det mesta en ganska lättsam fast aktiv unge=)

• Queenie

Måste bara berätta .. .. ( hihi) Ringde min mamma häromdan när jag bar kände att nu orkar jag inte mer ...Ville bara städa i fred ta ett lugnt bad och få sova en hel natt själv i min säng utan en Aida som bökar .... Så ringde jag min mamma och erbjöd henne att adoptera mina barn så sa hon : Det är ingen ide för mig att adoptera dom för då kommer du bara skaffa e ny ..    Hihi... Tror hon njuter järnet av att se mig lida lite .. Hihi ...
    Fick ju Emilia väldigt ung så jag bodde hos mamma i 2 år innan jag flytta ...Har ju alltid haft extra famnar runt mig och hjälp med allt det praktiska har ju aldrig svidit på det här sättet ... känns ju som att jag blev mamma på "riktigt " Denna gång ..

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2