• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • babydee

gutegirl: tack för svaret men har hört typ att det inte e farligt o det spelar ingen roll hur gamla dom är...men nu e jag mer nej än ja.

• michiagnes

Ni som gjort omskärelse på era söner, hade ni gjort det även om ni haft barn med en man från Sverige?

• Mamma Kayla
    babydee... tycker du ska ringa och prata med lakare om du kanner dig osaker .. odenplanslakarmot, eller jakob Nathanson.. kan jag rekomendera ..

ju yngre barnen e ju battre tycker jag ,, far jag fraga varfor vanta sa lange ?

Mich.. man maste vara tva om ett sadant beslut .. om jag hade barn med en anti pappa skulle jag inte gora det... om pappan var ok med det skulle jag ..
    Men om jag enbart sjalv skulle fa besluta.. Ja det skulle jag ..
    Mamma till Liam, Noel och Damian
  • babydee

mamma kayla: ok tack har du nåt nummer till han?? ligger det i gbg?

• babydee

oj det va lite långt bort...hehe får väl kolla upp det...tack för hjälpen Flört

• Mamma Kayla

BabyDee..nej .. det ligger i stockholm tyvarr .... sorry kanske skulle ha fragat var du bode.. inte ta for givet att alla bor i stockholm...lol..

men du kan ju fa nummer till honom och ringa och fraga ... han kanske vet  nagon i gtb ...

Gutegirl... Var inne pa odenplan och gjorde forundersokningen for att se om det var ok att gora de pa honom da han var lite premo..

Pratade lite med tanten i luckan pa mottagningen ..och hon sa de att Jakob jobbat dar innan och att hon tyckte inte det fanns nagon battre lakare .. sjalvklart var lakarna dar bra men Jakob var ju den lakaren som gjort mast omskarelser i sverige ,..ett riktigt proffs...

sa vi gick till honom ..MYCKET NOJD..!! man fick hans mobilnr och vi

rinde honom pa kvallen och fragade saker som vi var osakra pa .. mycket tillmotesgaende..
    hans telefonnr man far efter ingrappet e oppen 24/7

• Ewe lina

Hej babydee : jag gjorde det på min son som var 2 månader det gick jätte bra. vi gjorde det på en klinik i odenplan. Men för en vecka sedan var jag med min andra son som är 3 år, det var fruktansvärt. jag kommer att anmäla dom.

Eftersom jag är kristen och detta med omskärelse inte är något som ´jag är uppväxt med, så var jag inte redo för omskärelse på vår första son när han kom till världen. Nu är jag mer redo,jag hade bara önskat att jag vore redo när han var några månader istället för det här var fruktansvärt.....

Jag kommer inte att göra det där någon mer gång om jag får en till son. har haft kontakt med vanliga sjukhus och fick veta att den kliniken jag var på är rena slakteriet dom berättade också att det har kommit in många snoppar som ser fruktansvärda ut. Dom har ingen som hälst ämpati för barnet och det görs inte på humant sätt, kanske med bedövningen och så men inte med resten.

Den som funderar på att omskära sin son kolla upp med sjukhusen och fråga dom om info

• gutegirl
    Ewe lina skrev 2006-12-19 23:36:18 följande:
    Hej babydee : jag gjorde det på min son som var 2 månader det gick jätte bra. vi gjorde det på en klinik i odenplan. Men för en vecka sedan var jag med min andra son som är 3 år, det var fruktansvärt. jag kommer att anmäla dom.Eftersom jag är kristen och detta med omskärelse inte är något som ´jag är uppväxt med, så var jag inte redo för omskärelse på vår första son när han kom till världen. Nu är jag mer redo,jag hade bara önskat att jag vore redo när han var några månader istället för det här var fruktansvärt..... Jag kommer inte att göra det där någon mer gång om jag får en till son. har haft kontakt med vanliga sjukhus och fick veta att den kliniken jag var på är rena slakteriet dom berättade också att det har kommit in många snoppar som ser fruktansvärda ut. Dom har ingen som hälst ämpati för barnet och det görs inte på humant sätt, kanske med bedövningen och så men inte med resten.Den som funderar på att omskära sin son kolla upp med sjukhusen och fråga dom om info
    Var det på odenplan också?
    Geztürkekram!
  • Mamma Kayla

Ewa... du far ursaka min nyfiken het .. men far man gora det pa barn som e sa gammla.. dvs 3 ar .. och vad var det som hande som du kande att du ska anmala dom .. ??

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2