• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • babydee

hehe det är ingen fara finns nog några bra här med...äntligen har lillkillen somnat Förvånad han har bestämt sig för att inte sova före kl 12 nu förtiden skönt med lite tid för en själv...Glad

• babydee

ojdå jobbigt men hade han vart 3 år hade jag aldrig gjort det men han e ju bara knappt 7 mån nu han fattar ju inte riktigt vad som pågår...o det är väl klart att jag kollar upp sjukhuset innan...därför har jag inte gjort det ännu...jobbigt att det inte gick bra för din 3:åring...får man fråga vad som hände vf du ska anmäla dom???

• Sofie1979

Lallara: God jul och hoppas ni får en trevlig jul i sundsvall!

Kram Sofie

• Leidy

Joinar in här...Mina barns pappa är från nigeria själv e man colombian... är 23

• Ewe lina

min son är väldigt rädd av sig för allt möjligt, vi kom dit och där träffade jag dom som skulle söva ner honom allt skulle gå snabbt. Jag hade förbrätt teo med embla plåster och va hade satt plåster på hans nalle me.

inne i rummet ville dom att teo skulle sitta i mitt knä medans dom sätter in kanylen teo säger att han är rädd jag försöker prata med honom att allt kommer gå bra, måste på peka om att(allt skulle gå snabbt inget vänligt prat med barnet eller så) teo började sträta emot och började skrika, han som ska sätta in kanylen i armen började gapa om att hans öron gör ont och att det är inte bra för honom, han säger också att dom måste få tyst på han sedan forsätter han gapa om det tills han stjuter in medicinen i armen på han så teo faller in i sönm. jag är helt chockad över det hela och känner att så här får det inte gå till dom ber mig gå ut och jag känner mig helt spyfärdig.

Efter 10 minuter. kommer dom ut med han och lägger han på en brits där jag skulle sitt tills han vaknar. efter ett tag bad dom mig väckt honom eftersom andra barn kommer. teo kände ingenting då och han fick en smörgås och lite saft. jag bad dom ringa efter en sjuk taxi.

dom talar om att taxin kommer om 30 minuter. jag sa VA, ska vi vänta här i en halv time. teo började skrika helt hysteriskt och jag visste inte vad jag skulle göra. Det började komma andra med sina barn och dom började bli irriterade. dom skriker till mig att mitt barn skrämer deras barn, och att jag måste ge mitt barn alvedon eller någonting. Jag började leta efter personalen men hittar ingen. Dom andra som sitter där fortsätter skrika på mig om att jag måste knacka dörr. det var helt hyseriskt, jag fortsätter letar till slut hittar jag hela personalen sitter och fikar med öppen dörr. dom har då hört allt men inte kommit och hjälpt mig. jag ber om att få hjälp och dom säger då, att han är nog bara lite chockad. jag ber om en alvedon och han säger till mig att jag får vänta tills det har gått fyra timmar. jag går tillbaks det har då bara hunit gått 5 minuter av dom 30 innan taxin kommer. det kommer en och säger att jag kan ge han en alvedon men att det kanske är bäst om jag går därifrån eftersomn teo skrämer de andra barnen. mitt ute i mitten av odenplan står jag med mitt skrikande barn och väntar på taxin folk kommer och gapar till mig om både det andra och det ena.... jag ska anmäla till patientnämnden.

hoppas du kan läsa det jag har skrivit

• Ewe lina

han mår bra , men vi håller fortfarande på med kompress och vasselin. Han har bajsat och kissat för första gången på toaletten idag efter det att han blev omskärd.

jag anser att har man hand om barn måste det ske på ett bra sätt.

• Zizter

oj tack för alla välkomnanden!! *känner mig så väl mottagen* hihi..

jaja för er som inte känner till mig sen innan så har jag en son som heter Kim och han är 7 månader (!) dajm va tiden går fort! jaja.. hans pappa är från Tanzania!!!

pust å stön..nu har jag suttit å läst i flera timmar.. nästan hela tråden.. *andfådd* haha de va ju LITE mer action i den här tråden.. synd bara att de va lite aggresiva toner där i början.. men hoppas de inte är de längre.. orkar inte läsa HELA tråden idag.. får fortsätta imorgon.. *S*

jaja nepp nu är de dags för den här Zizter å hopp i sängen.. imorgon är det öppna förskolan som gäller.. julfest!! julbord! tjoflöjt va roligt! å Kim ska få ha på sig sina älskade tomtekläder! *S* fast sen kommer ju RIKTIGA tomten åxå har jag hört.. spännande ska de bli!!

gonatt.. alla sover väl redan..

over and out

Världens lyckligaste mamma till lilla Kim, född 060521
  • Mamma Kayla

nu maste jag fraga.. har letat pa natet utan resultat .. nan som vet max aldern for omskarelse... kan man gora det 6 el 9 ars alder utan medisinska skal ( remis fran lakar  ) __ nan som vet ..`

Mamma till Liam, Noel och Damian
  • Ewe lina

ja på den kliniken jag var på var dom allt ifrån 1 månad till 11 år. jag tror det är så att om man är över ett halv år blir man ned sövd under halvåret får man lokalbedövning.

• babydee

oj då förstår jag dig...jag hade oxå anmält!!! stå på dig nu...jag tror tillomed jag hade tatt den ena o slått den andre med om dom kommit o skrikit på mig så där...shit alltså vad arg jag blev nu då...

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2