• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • Lallara

Maaxan: Jag träffade Leos pappa här i Stockholm, på studentpuben... Så din dotters pappa bor kvar i Sundsvall? Jag kanske kan hålla ett öga på honom i julhelgen . Nej, skämt åsido - jättetråkigt att du blev illa behandlad! Skönt att höra att du trivs bra här.

• maaxan

lallara - jag vet inte vart mitt ex är för tillfället då jag inte har hört ifrån honom å¨6 veckor. tror att han är i gambia med horan som han var otrogen med. så du behöver inte hålla koll tyvärr=) fast om du råkar se en lång mörk kille med dreads så är det entingen mitt ex eller hans kompis som ser likadan ut=)
    hoppas att du får det trevligt där i jul i alla fall.

• Lallara

maaxan: Åh, jag förstår... Tack så mycket - jag önskar dig en GOD JUL också !

• maaxan

lallara - varför flyttade du ifrån s-vall? o hur länge sen var det? såg att du är lite äldre än mig, så jag vet nog inte vem du är. annars hade man kanske vetat. som du vet har man koll på alla man gått i skola med tyvärr. alla vet allt om alla=)

• Anne M
    Ewe lina skrev 2006-12-16 13:43:09 följande:
    Hej jag undrar om det finns någon här som har gjort omskärelse på sin son som är runt 2 år eller äldre. Hur gick det för er? Hur lång tid efter har barnet ont? Hur lång tid tar det att läka?Hur la ni på det vita vasselinet runt ollonet? Tack på förhand
    Har T fortfarande ont? Kyss
  • solin

Ewe lina: vi omskar iofs inte vår son när han var 2år men jag pratade med läkaren och han sa att man söver barnen när de är så stora. Men är inte säker att alla gör så. Sen det vita vaselinet la jag bara på kompressen, men hade på ganska mycket. Kände att hellre för mycket än för lite.
    Hoppas det går bra!

• Mamma Kayla

hej hej .. nu har jag hittat traden .... MULLAT.... ja .. ser inget fel i de .. tycker inte mullat e en ful beskrivning pa mixade.. blatte dock..

emm omsarelse vid 2 ars aldern,.. om det ar for medisinksa skal sovs man ner tror jag .. och nar du val traffar lakaren sa kommer han ju tala om for er hur det ska skotas ..
    som andra i traden la jag pa en himmla masa med vaselin ... 3 tuber under en vecka..sen lite mindre .. lagger fortfarande lite vaselin pa vid blojbyten vissa ggr ..

for er som undrar hur det gar till sa har jag en beskrivning i min blogg

Mamma till Liam, Noel och Damian
  • Queenie

Jag har allltid tänkt på att omskära min son ..Men har bara fått tjejjor så har sluppit den huvudvärken . . Men på något sätt har det fallit in som en naturlig tanke att gr a... Hmmm undra varför.. ??

Queenie
Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2