Fler som bygger hus?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Johannah: tomt tillkommer med 250000. Billigt med tanke på att de tomter vi tittat på här i trakten kostar 1,5-2,5 miljoner. Känner att med det tomtpriset kan vi unna oss ett lite dyrare hus.
Vår tomt kostar 160000:-, bor ca 5 mil norr om Uppsala, de är billigt ![]()
Vi bor längs kusten mot Skanör/Falsterbo. Inte kul om man vill köpa tomt utan att lämna läget man redan har...
Räkans mamma: när ska ert hus vara färdigt?
Nellan: någon gång nästa år... Fortfarande RIKTIGT tidigt i processen...
Ja det var ju billigt! Vår tomt kostar 375 000 och sedan vet vi att vi kommer få spränga ganska mkt, så vi landar nog på runt 500000 för allt! Så vi kommer inte så billigt undan som vi hoppades.
Vi funderar på att göra lite själva, ska ni andra göra något själva?
Det enda som vi ska göra själva är ovanvåniongen och garaget.
Tycker att det e fullt tillräckligt![]()
Tilda skruttan: Ska ni bygga garaget själva? Ska ni inreda ovanväningen direkt?
Ja vi har köpt allt material som behövs till ovanvåningen så vi ska börja med detsamma! Min sambo älskar att bygga och vi har många som ska hjälpa till så vi räknar med att det kommer vara färdigt till våren. Det är redan färdig isolerat så vi ska bara sätta upp gips och göra mellanväggar och sen spackla och måla. Garaget ska min sambo och svärfar bygga vi har sån tur så att svärfar är i byggbranschen så han bygger det till oss. Så garaget kommer i stort sett inte kosta oss något...
Det är ju jättebra! Min sambo tycker okså det är kul att greja och så han vill göra göra lite själv. Vi ska vänta med vår övervåning, har inget behöov av den än riktigt. Så därför vill han greja lite själv. Jag är lite skeptiskt, men det är ju han som får göra det så jag ska inte lägga mig i. Vad var det för hus ni byggde nu igen?