Fler som bygger hus?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Kikade tillbaka i tråden! Nu vet jag!
Vi kommer göra hela huset själva, eller ja m hjälpa från släkt o vänner. Min syster o hennes sambo byggde hus för ca 1½ år sedan, de gjorde allt själva, från början till inflyttning tog de 9 månader ca. Vi räknar med 1 år, eftersom vi får tillökning ca 1 månad efter första husleveransen, men de kommer gå bra, har många som kan hjälpa till m både barnvakt o målning, som är de jag kommer få ägna mig åt. Känner mig inte så säker på att såga o spika ![]()
Trevlig Kväll!!!
Vi ska bygga ett hus från Älvsbyhus, Torgrim. Vi har börjat med tomten och huset kommer v.10 men grunden kommer v.3 så det känns som SNART!
Oj vad alla är duktiga som fixar och bygger själva. Vi skulle aldrig klara det, ingen av oss kan nåt om byggande.
Vi har fått inflyttningsdatum: 1 maj. Höll på att trilla av stolen, vi hade ju räknat med mars men jag hoppas att vi får flytta in tidigare typ i början av april. ! maj är ju slutdatum och efter det får ju de betala oss om de blir försenade så jag håller tummarna för att de blir klara tidigare.
Vi ska inte heller bygga någonting själva. Vi köper det nyckelfärdigt. För vi skulle adrig heller klara det, vi har varken tid eller kunskap till det.
MaddeB: Hoppas det blir färdigt så ni kan flyta in 1 maj.
Madde: Så trist att få ett inflyttningsdatum så långt borta... Förstår att du höll på att trilla av stolen. När var det huset skulle komma?
Nellan: Vad var det ni byggde för hus?
Jag ska fara och beställa badrumsinredningarna i dag.. Måste få det gjort eftersom det kan vara leveranstid på detta. Nästa vecka så tapetserar de, 1 vecka tidigare än planerat.
Vi ska bygga garaget själva så det lär ju dröja innan det blir klart
Missboss: Vi bygger ett LB-hus, ugglan 121.
Idag ska vi åka och välja ut kakel och klinker, sen har vi bara tapetvalen kvar.
Missboss: Vart köper du bardrumsmöböler från? Tycker det är så dyrt!!
Ska ni göra hela garaget själva? Grund och allt! Min sambo och hans pappa pratar om att de ska göra det också. De har ju gjort en friggebod! Men jag tycker det är lite skillnad på garage och friggebod! Jajaj vi får se, det är väl bara jag som är negativ!
Nellan: Är ni nöjda med LB? Det är sååå spännande att välja men ack så svårt.
Johannah O: Vi kommer att köpa det på Beijer, blir Svedbergs i stora toaletten och i lilla toan så blir det billigt underskåp och vanligt spegelskåp. Vi får köpa ut det via byggbolaget. Hade räknat med ca 5000 för båda badrummen men så såg jag det som Svedbergs hade och det måste jag bara ha. Så vips så blev det ca 10000 kr. Då har jag ändå inte tagit med ett högskåp jag vill ha utan det får vi köpa senare.
Jo, vi kommer att göra allt själv på garaget. Det lär ju ta flera år men så länge det är klart innan 2011 så är jag nöjd för annars måste vi söka nytt bygglov för garaget.
Men vi kommer nog att köpa takstolarna till garaget. Det är ett garage på 80 kvm + carport så det blir stort.
HAR BOKAT TOMT
Vi fick en hörntomt på 1200 kvadratmeter! Lite skog bakom och skog framför och en cykelbana längs med tomten ,så tomten känns kanon!
Lite ångest har jag över den stora tomten ,men 200 försvinner med hus o garaget..Så 1000 kan man väl leva med?! Nära till skola o dagis lite utanför staden med landsbygdskänsla men ändå kvarter med grannar osv....
Puh är nervös och mycket att tänka på nu! Vi ska skicka in alla papper nu till kommunen och bygggubben....Har vi tur kanske vi hinner göra grunden innan tjälen...Detta hade vi inte räknat med så fort allt gick