• Piaf

Fler som bygger hus?

Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite

Vi bygger ett "Fiskareheden hus"

Vad bygger ni?

Tabula rasa
  • Svar på tråden Fler som bygger hus?
  • 76Sanna

Majken o Missboss: Tack! Jätteskönt! Nu känns som vi verkligen kan köra igång och att det är inom räckhåll! Spännande!

• mimmi006

Halloj! Äntligen hittat hit... *lägger till tråden i mina favoriter*. Vi har byggt ett trivselhus, håller som bäst på med övervåningen.

• Carisma95
    Bisquit skrev 2006-12-21 09:07:56 följande:
    Funderar på att ringa till hjältevad igen, men sist vart jag så illa behandlat... Så vi får se.
    Vad hände då ?
    Be true to yourself and you will never fall...
  • Erj6

Vår grund kommer i morgon, 4veckor för tidigt!!! Tur att vi är klara med all markarbete..

• Missboss

mimmi06: Tack

Erj6: Roligt att något kan komma tidigare

Blev inkallad på panikmöte i dag då de höll på att bygga ihop köket men det hade blivit felmätt så skåpet där vi skulle ha inbyggnadsmicron var för brett så de fick göra om lite och behövde ett godkännande. Det blir nog säkert bra, tur att man inte bor där än för om man bott in sig så kanske det inte skulle vara så enkelt att ändra grejor bara så där.

Nu är iaf klinkers i hallen lagt, båda toaletterna är kaklade, fogarna saknas. Köket nästan ihopbyggt, de har lagt parketten i alla sovrum och börjat i vardagsrummet. Kakelkillen skulle jobba i morgon och sen på lördag för att få det klart. Sen är det dörrkarmar, foder, lister och lite småfix Det är bara 3 veckor kvar nu *lycklig*

• 10mars

vi börjar vårt bygge snart, bygger ett eksjöhus, någon mer som bygger eksjöhus?

• Bisquit

carisma: Jo vi var och pratade med dom och ringde och ringde och ringde men ingen hörde av sig.

Sen fick jag ett mail ( vanligt utskick till "alla" ) där det stod nått om. Passa på att köpa bla bla bla.

Svarade med ett argt mail där jag förklarade att jag försökt "passa på" i flera veckor men dom verkar inte intresserade av att sälja hus.
    "jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag stör.. jag har tre mille och tänkte köpa ett hus. Nähä, ok jag struntar i det då". Typ...

Sen gick det väl en fem min och jag hade plötsligt tre missade samtal och en väldigt smörig röst på telefonsvararen..

Få se om jag tar dom till nåder..

På onsdag ska vi till modulenthus! Spännande...

• Carisma95
    Bisquit skrev 2006-12-22 11:46:57 följande:
    carisma: Jo vi var och pratade med dom och ringde och ringde och ringde men ingen hörde av sig. Sen fick jag ett mail ( vanligt utskick till "alla" ) där det stod nått om. Passa på att köpa bla bla bla. Svarade med ett argt mail där jag förklarade att jag försökt "passa på" i flera veckor men dom verkar inte intresserade av att sälja hus. "jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag stör.. jag har tre mille och tänkte köpa ett hus. Nähä, ok jag struntar i det då". Typ...Sen gick det väl en fem min och jag hade plötsligt tre missade samtal och en väldigt smörig röst på telefonsvararen.. Få se om jag tar dom till nåder.. På onsdag ska vi till modulenthus! Spännande...
    Tråkigt att höra.
    Vi har byggt med dem och är jättenöjda. Tyvärr beror det ju mycket på vilken säljare man får. Hoppas det löser sig för er. De har iaf jättefina hus!
    Be true to yourself and you will never fall...
Svar på tråden Fler som bygger hus?