• Piaf

Fler som bygger hus?

Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite

Vi bygger ett "Fiskareheden hus"

Vad bygger ni?

Tabula rasa
  • Svar på tråden Fler som bygger hus?
  • mimmi006

Mmmm, trä är fint att bryta av med. Har du sett klinkers som ser ut som trägolv. Jag är sugen att köpa det till vårt nästa badrum, ser jättefint ut!

• ÄngelBängel

mimmi006: Jepp jag har sett sånt klinkers, jättefint. Problemet är att det jag har sett har varit svindyrt men jag har läst att det ska bli modernt så innan vi lägger golvet i stora badrummet (i den här takten blir det 2010) så kanske det finns på ByggMax Trämönster är ju bra eftersom det är lite förlåtande för fläckar jmf. med ganska enfärgade plattor.

• mimmi006

Skitdyra... men som du, spår jag att det blir nästa trend efter svart och skiffer. Vi får se, jag vill ju inte ta sånt som är trendigt, men det är lätt att frestas ändå

• Missboss

Nu finns det några nya kort i mitt galleri på det halvfärdiga köket och på toaletterna

Slutbesktning den 16/1, förbesiktning den 12/1, flyttlasset går den 20 och den 31 görs lägenhetsförsälningen upp. Sen är vi husägare helt *ofattbart* Det som är lite tråkigt är att sambon hinner bo i huset 2 nätter under helgen vi flyttar sen åker han på utejobb igen. Kommer väl hem någon gång där i februari.

• Carisma95
    Annaloo skrev 2007-01-05 11:34:49 följande:
    Hej alla husbyggare!Vi håller på och bygger en (något moddad) Asken från Hjältevadshus (totalentreprenad) och har förbesiktning om en vecka! Sen är det slutbesiktning den 17:e, och då får vi nycklarna och kan flytta in. Första gången vi var och tittade på tomten var fjärde februari förra året, så det har gått fort för ett husbygge, men rätt långsamt för totalentreprenad. Min nya baby är på 193 kvadrat
    Vi byggde med Hjältevadshus för några års sen. Men vadå, är ert hur i stort sett klart nu (för förbesiktning) och sen får ni inte flytta in på 12 veckor till...?!
    Be true to yourself and you will never fall...
  • Erj6

Snart är det dax!!! Huset kommer v 10 och prel inflyttning v 15. Jag är sååå nervös att något ska gå fel!

• Plutts mamma

Hej på er! Vad kul med lite folk som bygger hus! Har int läst hela tråden men ser att några snart får flytta in! Härligt för er!
    Vi har inte kommit så långt, funderar fortfarande vilket hus vi vill ställa på tomten!

Är det någon som har byggt ett hus från Myresjöhus, Trivselhus eller Värsåsvillan? Det är de företagen som har de husen vi är intresserade av i dagsläget.
    Har ni något negativa erfarenheter av att köpa hus från dessa företag som man kanske ska tänka lite på?

Ha en bra helg!

• Åsalie

Ett funkis-inspirerande hus. Ej helt platt tak. Vi håller på med inredningsval nu och val av färger på väggarna!!! såå kul, men även svårt å välja!!!

Vi vill ha vitt i hela huset med coola fondväggar... Älskar medaljonger/guld/glans/blommor och d ska gärna gå i guld eller svart, vitt.......behöver tips:)!!!!!! finns d nån länk med snygga tapeter lr nåt????????????????

• MaddeB

Plutts mamma: Vi bygger en Värsåsvilla, Lövgården (lite modifierad ej mansard tak). Jättefina hus och bra standard tycker vi.

• Mrs Williams

Nu har de grävt färdigt på vår tomt och 31/1 kommer huset!!!
    Vi har dock en jätte hög med matjord som vi måste frakta bort... enligt "grävgubbarna" är det jättefin matjord så vi behöver iallafall inte beställa någon till tomten när vi ska göra gräsmatta, rabatter osv. men det lär ju bli en hel del över...bilder finns i mitt galleri.

Svar på tråden Fler som bygger hus?