• Piaf

Fler som bygger hus?

Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite

Vi bygger ett "Fiskareheden hus"

Vad bygger ni?

Tabula rasa
  • Svar på tråden Fler som bygger hus?
  • Majken

På tal om att bo trångt.....

Vi bodde 2 vuxna + 1 hund på ca 27 kvm i 1½ år!!
    Tonårsdottern bodde i ett gästrum i en annan byggnad, där även vår toa och dusch fanns (dock inte i samma rum som tonåringen!)
    Så det var nog en snygg vy att se när jag höggravid vankade ut till toan ett par ggr/natt iförd morgonrock & gummistövlar!! *fnissar*

En underbar känsla när vi flyttade över in till nya huset - från koja till slott, fick en ny innebörd för oss!!

Love my M-girls
  • 76Sanna

Mrs Williams: Ni betalar ingen ränta förrän pengarna lyfts från kontot. Spärrförbindelsen är bara för att byggföretaget ska vara säkra på att få sina pengar för arbetet de utför. Tror nästan alla byggföretag kräver spärrförbindelse. Den innebär ju att ingen annan än de, kan få de pengarna.

• solrosen83

nya bilder på husbygget i galleriet...

idag skall vi få se på köksritningarna, det skall bli kul. Men jag har beslutsångest inför vilket material och vilken färg vi skall välja till köket. ljust-mörkt trä, vitt, annan färg? Jag är lite för att ha något träslag på skåpen nertill och ljust (vitt?) på överskåpen.

• TessaT

Vi bygger en Onsala villa, håller på med det sista små pillet nu alltså lister och sånt.... Blev färdiga med tapetseringen igår kväll och på fredag blir det besiktning och flytt! Äntligen!

• Mrs Williams

Ok, tackar för alla svar om spärrförbindelsen.

• 76Sanna

Tjoho!!! Nu har vi fått bygglov!!! Tralalalalala!!!

• Majken
    76Sanna skrev 2006-12-20 14:47:29 följande:
    Tjoho!!! Nu har vi fått bygglov!!! Tralalalalala!!!
    GRATTIS!!
    Love my M-girls
  • Missboss

Nu finns det lite nya bilder i mitt galleri när det är tapetserat i rummen

• Bisquit

Hej hopp!

Hur går det för alla? Själv ligger vi i planeringsstadiet. Står nog mellan modulenthus och sidensjö. Få se vad det blir. Funderar på att ringa till hjältevad igen, men sist vart jag så illa behandlat... Så vi får se.

Valet står mellan herrgården och östergården på sidensjö och sundborn 2 ( med mårbackabula ) på modulent.

Se om man kan bestämma sig nångång...

Svar på tråden Fler som bygger hus?