Fler som bygger hus?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Nej, jag skulle verkligen inte orka med att bygga TRE hus!
VI har lagt ner så mycket i vårt hus. Först planerat i två år INNAN vi började bygga och sedan byggt nu snart i fem år.
Nej, har ska vi stanna!
Men visst ångrar jag vissa saker redan. Det ska jag inte sticka under stolen med.
Men smaken ändras ju också så idag skulle jag t.ex. välja annat kakel och andra färger. Men sånt går ju att fixa till så småningom.
Fick idag reda på att huset blir försenat med ca 2 veckor
inte hal världen men med tanke på att vi väntar en liten 9/3 så känns det som om det inte kunde komma mer olägligt.
Huset är helt klart på smålandsvillan och står nu bara och väntar på att få komma iväg men grunden är inte klar ännu då de måste höja upp den ytterligare...
Vill be om ett smakråd:
Vi ska köpa nya köksmöbler och matsalsmöbler. Alla golv i huset är av ek och bänkskivan i köket (vitt kök) är också ek.
Vi vet nu inte vad vi ska välja för stil... Vi är förtjusta i vitt matbord med ekskiva, antingen www.em.com/index2005.asp&sub=rum&sida=sortiment_modell&Modell=FRÖSÖ
eller serien Wila på mio.se
Vilken tycker ni är snyggast? Och ska man ha det i vardagsrummet eller i köket.
Sen tänkte vi välja ett vanligt ekbord till det andra rummet - om det nu blir köket eller vardagasrummet.
Någon med god smak?
det ska stå Wilma
Wilmaserien är jättefin, Frösö ser fin ut också, men hade jag råd skulle jag köpa hela Wilmaserien
mimmi06: Skulle du haft den i köket eller i vardagsrummet?
Helst i ett matrum, den är nästan för fin för att ha i ett "vanligt" kök när man har småbarn...
Hej hej!
Mrs Williams: Jag tycker nog med Wilma
jättefin! Vilket hus var det ni hade beställt? var det västervik? Nej det var det inte elelr??
Johanna: Vi har beställt ett Mariannelund av den "gamla sorten" - alltså inte med 45 tak då vi inte fick bygga med så högt tak för kommunen.... Men med facit i hand var det nog bra annars hade vi inte haft något hus nu för de nya modellerna (inkl. mariannelund västervik osv) strular en hel del.
Ni hade beställt Nybro va? Har ni fått något datum på det? Enligt mamma som jobbar på fabriken har mycket strulat med de nya husen så inte ett enda är påbörjat... Ritningar mm stämmer inte osv? Hoppas det inte kommer strula för mycket!
oj, jaså, så dumt!! Vi har fått preliminärt datum v 10. Hmm kolla lite med henne om vårat om du kan! Hade ju varit bra att få veta det i tid så man inte säger upp lägenheten och så blir huset försenat!
usch, nu blev jag orolig!!!