• Anonym (Skrajsen)

Relation med Serbisk man...

Förlåt att jag frågar, men jag är lite orolig. Har träffat en man från forna Jugoslavien som verkar både mysig och trevlig.

Har dock så dålig erfarenhet av utländska män då min syster var tillsammans med en man från Iran och han var den underbaraste i världen tills en dag då han förvandlades till ett monster som ville slå ihjäl både henne och vår pappa och ...

Jag är inte på något sätt invandrarfientlig, men jag fick en väldig respekt för olika människosyner i olika delar av världen efter det. Har dock ingen erfarenhet av Serber, utom en Serbisk kvinna jag känner till som blev väldigt pryglad av sin man.

Är det nån som utan att fördöma mig kan berätta lite om Serber?
    Jag vill gärna tro att det ÄR en toppenkille, men hur är deras kvinnosyn?

• Svar på tråden Relation med Serbisk man...
  • Anonym

Jag skulle ALDRIG bli tillsammans med en utländsk man från dessa länder. Man vet ju aldig och man har hört så mycket.

• lubenica

jag är sambo och har ett barn med en bosnisk kille. Inga problem här. Han är ju dessutom muslim (hu) men är lika troende som jag dvs inte. Man har bara lite traditioner som kommer med religionen. Måste säga att de jugoslaviska killar jag träffat altid har varit extremt artiga och vänliga. Sätter alltid dej i första rummet. Jag tror inte det har med nationalitet att göra om det nu visar sig att en man är en kvinnomisshandlare. Det är bara att vi har lätt att dra de slutsatserna baserat på allt "man hör". Lita på dig själv och ge killen en chans om du är intresserad. Och ska du ta råd från nån överhuvudtaget så ta det från folk som själva har erfarenhet inte nån som anonym som går på hörsägen och fördomar. Lycka till

• malinka2

Jag har en serbisk kvinna som väninna (*s* det rimma det )hon säger att serbiska män är snälla o bra! Hon vill mycket hellre ha en serbisk man än en svensk. Hon säger att dom tar hand om sin familj o tar ansvar.

• burtok

min far är från turkiet och och min mor är svenska. Själv är jag idag 32 år. Pappa är muslim kan vi tillägga oxå. Och jag har aldrig upplevt att pappa skulle vara elak mot min mor pga hans nationelitet. De skiljde sig när jag var 18 men det var en helt annan historia... Jag skulle ge honom en chans.

• olpansfamilj

jaa lite svårt det där! testa själv och gå varsamt fram.... jag har en utländsk vänninna som säger, men svenska män bara super och dricker folköl, är aldrig romantiska.... *skrattar*

• Anonym (våga)

TS, Jag tror att det är väldigt svårt att säga hur en serbisk man kan vara, och hur deras kvinnosyn är. Lika svårt som det är att säga hur svenska män är...

Jag kan förstå din oro efter de dåliga erfarenheterna med den iranske mannen, MEN, det får inte gå ut över mannen du träffat...

Själv har jag hemska erfarenheter av en svensk man som gjorde mig oerhört illa...så onda män finns inom alla kulturer o ch i alla länder!

• Anonym

Fråga honom om det som oroar dig!
    Själv dejtade jag en kurdisk man under en period och vi diskuterade jättemycket om kvinnosyn mm!
    Hans kvinnosyn var inte den bästa, enligt mig.
    Han menade naturligtvis inget illa, men det var inget som jag kunde leva med, så vi slutade dejta och fortsatte vara vänner...

• Galactica

Har en bosnisk/serbisk man som är helt fantastisk och underbar på alla sätt och vis!!

• NenniePennie

Jag var tillsammans med en serb.. Enda problemet var att han inte ville gifta sig med en svensk.

• Anonym (Skrajsen)

NenniePennie:
    Han ville inte gifta sig med en svensk kvinna? Varför inte?
    Har vi fel religion eller fel människosyn?

Svar på tråden Relation med Serbisk man...