• Anonym (Skrajsen)

Relation med Serbisk man...

Förlåt att jag frågar, men jag är lite orolig. Har träffat en man från forna Jugoslavien som verkar både mysig och trevlig.

Har dock så dålig erfarenhet av utländska män då min syster var tillsammans med en man från Iran och han var den underbaraste i världen tills en dag då han förvandlades till ett monster som ville slå ihjäl både henne och vår pappa och ...

Jag är inte på något sätt invandrarfientlig, men jag fick en väldig respekt för olika människosyner i olika delar av världen efter det. Har dock ingen erfarenhet av Serber, utom en Serbisk kvinna jag känner till som blev väldigt pryglad av sin man.

Är det nån som utan att fördöma mig kan berätta lite om Serber?
    Jag vill gärna tro att det ÄR en toppenkille, men hur är deras kvinnosyn?

• Svar på tråden Relation med Serbisk man...
  • Duckan74

Usch, vilka tråkiga erfarenheter många verkar ha. Trist att höra!

• Anonym (svenne)

Robot, finns det inte svenskar som slår sina tjejer så att de får åka till akuten????

Grejjen är att det är inte serber över lag som är sånna... det är MÄN överhuvudtaget. Det har inget att göra med om dom är från Serbien eller inte.

Fattar inte ditt inlägg!

• Anonym (hmm)

Kan ju bli lite kulturkrock, liksom med alla andra relationer där man inte kommer från samma land. Självklart finns det också svenska idioter som misshandlar sina fruar/flickvänner.

Sen är ju forna jugoslavien uppdelat i så många olika delar nu och med olika religioner och traditioner. Serberna är väl vad jag vet ortodoxer. Har varit en del i Serbien och de jag träffat tycker att de på något vis skulle vara mer västerländska än muslimerna där är... Och det verkar som om många av dem håller ganska hårt på traditioner och sånt.

Skulle inte rata någon pga ursprung, bara pga hur den är som person.

• Duckan74

De är ortodoxer och har precis samma högtider om vi, bara en vecka senare (enligt julianska kalendern) och lite andra högtider som bara är mysiga, så som deras helgondagar.

• Henrik28

Har en del kompisar som är f d jugoslaver. De vill gärna ha makt över sina kvinnor så därför har de valt tjejer som kommer från forna jugoslavien. De är vana att blidka mannen som de själva sagt.

Givetvis är inte alla sådana, men de jag känner är det.

• Anonym (Skrajsen)

Henrik,
    precis så har jag känt med den här mannen, redan innan det "blivit" nånting! Han vill bestämma, gå händelserna i förväg och när jag försöker att ta det lite lugnt blir han oerhört stött och sur...

• prinsessans

ts,du får väl prova. I vilket fall som helst så får du ny erfarenhet.
    Var försiktig bara.

• Duckan74

Jo, jag blev ju lämnad av min pojkvän efter 2 år för att han kunde inte tänka sig att gifta sig med mig utan åkte till Juggan för att träffa en fru, vilket han gjorde. Detta trots att han vuxit upp i Sverige och alltid haft svenska tjejer.
    Så är dock långt i från alla så det vill jag inte påstå är jättetypiskt för serber.

• Duckan74

TS, det finns en tråd som heter Balkanbrudarna, om du vill kan du säkert fråga mer om seder och sånt där.

Svar på tråden Relation med Serbisk man...