• Anonym (Skrajsen)

Relation med Serbisk man...

Förlåt att jag frågar, men jag är lite orolig. Har träffat en man från forna Jugoslavien som verkar både mysig och trevlig.

Har dock så dålig erfarenhet av utländska män då min syster var tillsammans med en man från Iran och han var den underbaraste i världen tills en dag då han förvandlades till ett monster som ville slå ihjäl både henne och vår pappa och ...

Jag är inte på något sätt invandrarfientlig, men jag fick en väldig respekt för olika människosyner i olika delar av världen efter det. Har dock ingen erfarenhet av Serber, utom en Serbisk kvinna jag känner till som blev väldigt pryglad av sin man.

Är det nån som utan att fördöma mig kan berätta lite om Serber?
    Jag vill gärna tro att det ÄR en toppenkille, men hur är deras kvinnosyn?

• Svar på tråden Relation med Serbisk man...
  • Anonym

jo de har ingen snälla presonlohet och jag är själv serb och har en man förn serbien akta dej

• bibo

Anonym: synd om dig som träffat fel man då..du kan ju inte säga att alla har dålig personlighet för då har du fel!!!! jel nie tako?

• Prisssan

Anonym: shit du kan väl inte dra alla över en kam! Bara för att din serbiske man är en skit, så måste alla män ifrån landet serbien vara skitar! Hör du hur dumt det låter?

Min vän har en svensk skit till man, då måste automatiskt alla svenska män vara skitar!

(Obs! Ironi!)

• Anonym

Vad anonym 36 skriver "Som person så tycker jag om att städa och laga mat så jag gör det helst men han hjälper gärna till och det är aldrig några problem om han får ta det nån dag. Lika så gäller dottern! " tycker jag slår huvudet på spiken. Inte om det finns någon typisk serbisk kultur/mentaliktet men att det viktiga är att parterna har liknande syn på vad man vill ha i förhållandet.
    Själv tycker jag inte det är särskilt kul med hemarbete och skulle aldrig använda ett uttryck som "hjälpa till" om vad min man gjorde i vårt hem; vi delar rätt så lika och det är vad _vi_ är nöjda med.
    I mitt fall skulle jag inte i första taget ha sökt mig en östeuropeisk man (om jag vore singel) men det beror väl främst på att de flesta östeuropeiska killar jag träffat, främst gamla skolkamrater, har varit barn till arbetskraftsinvandrare här och haft typiska "arbetarvärderingar" vad gäller livsstil (drömt om eget hus och en deltidsarbetande fru som är duktig på och gillar att pyssla hemma samtidigt som han "mekar" med bilen, om utbildning alls ska tjäna något till ska den leda till ett konkret yrke och bra inkomst etc) och att detta inte passat ihop med _min_ egen livssyn. Inte konstigare än att jag inte skulle ha fallit för en svensk, engelsk eller iransk kille med den stilen. Självklart tror jag inte att detta stämmer på alla östeuropeer, talar om mina intryck.

• Anonym (Go got it!)

Hejsan,

Tycker du ska satsa pa relationen och se hur det gar! Du behover ju inte gifta dig med honom nasta vecka!!!! Jag tycker definitivt att du han diskutera kvinnosyn etc.
    Och som nagon sa tidigare, svenska killar ar inte heller perfekta...
    Jag har bott i England i nastan tio ar och bor nu i Australien och skulle aldrig inte ga ut med nagon pga var de ar fran/hudfarg etc. Alla ar vi olika!
    Min kompis ar sambo med en kille fran Kosovo och han ar den mildaste, snallaste, generosaste kille!
    Lycka till.

• Anonym (svenne)

Herregud, vilken j*a tråd, alltså?!?!?!!

Vaddå, att dejta en kille från Serbien. Varför skilja så på människor? Och alla negativa inlägg om att: nej håll dig borta, spring för livet, typ är ju rent ut sagt för j*iga. Det är ju hur löjligt som helst att läsa. Varför är dom männsikorna mindre värda för att de är serber?

Vet ni hur många svenska män som misshandlar och t.o.m mördar sina fruar/tjejer? Hur många svenska män som är alkoholister och som begår brott... ska vi börja snacka om det också, eller???

TS, är du osäker så dumpa honom... eller är du bara ute efter honom för att han är snygg? Låter ju onekligen så på alla dina inlägg.

• Duckan74

Jag har varit tillsammans med en serb, född här, men starka band till juggan och traditioner. Han bodde hemma med sina föräldrar och jag bodde ofta där och han var allt annat än elak. Trivdes jättebra med alla i hans familj och vänner och bekanta.
    Har kontakt med systern än idag. Saknar den familjen fortfarande ibland, det var så mysigt att få vara en del av den.

• Duckan74

Kom på att min kompis är ju för tusan serb, hennes man likaså. Trevligare människor får du leta efter!!

• Anonym

har vart ihop med en från jugoslavien, 2 barn desutom. det måste vara det sämsta jag gjort i hela mitt liv. helt körd i huvve. kvinnosyn som heter duga, var tvungen att gå i mysbyxor på stan, inge smink på mig. fick inte ha några kompisar, inte ens ringa till min egen mamma.

Passa dig!

Svar på tråden Relation med Serbisk man...