• Anonym (Skrajsen)

Relation med Serbisk man...

Förlåt att jag frågar, men jag är lite orolig. Har träffat en man från forna Jugoslavien som verkar både mysig och trevlig.

Har dock så dålig erfarenhet av utländska män då min syster var tillsammans med en man från Iran och han var den underbaraste i världen tills en dag då han förvandlades till ett monster som ville slå ihjäl både henne och vår pappa och ...

Jag är inte på något sätt invandrarfientlig, men jag fick en väldig respekt för olika människosyner i olika delar av världen efter det. Har dock ingen erfarenhet av Serber, utom en Serbisk kvinna jag känner till som blev väldigt pryglad av sin man.

Är det nån som utan att fördöma mig kan berätta lite om Serber?
    Jag vill gärna tro att det ÄR en toppenkille, men hur är deras kvinnosyn?

• Svar på tråden Relation med Serbisk man...
  • Anonym (asdf)

Av brottsstatistik att döma så borde du dumpa honom, hade jag gjort.

• Anonym (Jo)

Ja du svårt. Men alla är ju inte likadana. Jag har varit tillsammans med män från olika kulturer och det är olika erfarenheter såklart. Människor är ju olika oavsett deras ursprung. Jag är just nu tillsammans med en kurd från Iran och allt går bra här. Har också varit tillsammans med en muslim... osv. Har även kompisar från olkika länder... Så det är väl bara att prova på och känna efter.

• Anonym (Skrajsen)

Ja, om jag visste. Jag tror jag höll på att bli kär i honom, men så visade han plötsligt en sån konstig sida, han blev tvär, sur avig och misstänksam på nåt konstigt sätt, och då kändes det så konstigt. Han har inte varit rent ut dum på nåt sätt, men det är nånting... Min mamma blev helt förskräckt när hon hörde att jag träffat en kille som var Serb, hon har fortfarande inte kommit över syrrans psykopat-iranier. De är ju Muslimer och har en annan religion än Serber, men för henne är nu utländska killar otäcka...

• Anonym

Jag vet inget om serber och kultur, men kan säga att jag själv är gift med en turkisk man och jag kan anta att deras traditioner på något sätt liknar varandra. Inga problem alls iallafall för min del, han ser mig som den människa jag är.

Det enda problem jag haft är hans mamma som helst inte skulle se att han var gift med en svensk tjej tyvärr Vet att hon tycker om mig som person, men tycker inte om att han valt att leva med någon av annan religion. Hon vägrade komma på vårt bröllop till skillnad mot resten av hans familj. Jättetrist tycker jag och särskilt för hans skull. Hur som helst så älskar vi varandra över allt annat och har ett så perfekt förhållande man kan ha. Jag är verkligen så glad att jag och han funnit varandra.

• NenniePennie

TS: jag vet inte varför han ville gifta sig med en serbisk kvinna. det gjorde att jag blev lite ledsen. man vill ju se en framtid med den kille man är tillsammans med =)

• Anonym

Min sambo och pappan till mitt barn är från serbien. Han är jättefin och hans familj lika så. Jag har aldrig kännt av kulturkrockar. Som person så tycker jag om att städa och laga mat så jag gör det helst men han hjälper gärna till och det är aldrig några problem om han får ta det nån dag. Lika så gäller dottern!

lycka till med din serb

• palmblad

Jag hade aldrig inlett ett förhållande med en man från annat land än Norge eller engelskspråkigt land. Jag vill leva svenskt, men dessa länder skulle va okej. Kompisar kan jag ha från världens ände. Det är nåt annat.

• Anonym

palmblad: finns många engelskspråkiga länder... i afrika till exempel... så då kan du ha ett förhållande med en afrikan?

• Anonym (???)

Jag var ihop med en svensk kille innan jag träffade min nuvarande man.
    Han var otrogen, mishandlade mig både psykiskt och fysiskt. Då han började slå mig då stack jag.
    Min nuvarande man är från Turkiet och hur snäll och go som helst mot mig.
    Så visst finns det svenskar som misshandlar sina respektive och är otrogna mot dom.
    Tycker att du ska kunna väga hans bra och dåliga sidor själv. här kan vi bara skriva egna erfarenheter och stötta dig.

Hoppas du gör ett bra val!! Kram

• bibo

Lyssna till ditt hjärta, känns det som att det är rätt kille för dig, så ska du inte tänka på var han kommer ifrån, det finns svenskar som är monster...
    Mina föräldrar kommer från serbien, och varken jag eller min brorsa har varit hårt hållna hemma, de har respekterat vem jag har vart tillsammans med, (min sambo är från finland)
    Jag vet många tjejer som är tillsammans med serber som är lyckliga, så lycka till!!!

Svar på tråden Relation med Serbisk man...