• Status Mamma

Idol del 2

Här fortsätter vi babbla om tv-programmet Idol 2006.

www.tv4.se

• Svar på tråden Idol del 2
  • Elina86

jag kommer inte titta på idol om inte danny kommer tillbaka.. nån j*kla måtta får det allt vara..

• ming

Danny hade ju ändå inte vunnit, det ska ju Markus göra!

Kossan af Svammel
  • Soppa
    ming skrev 2006-11-06 20:58:26 följande:
    Danny hade ju ändå inte vunnit, det ska ju Markus göra! Kossan af Svammel
    Det låter bra  Kunde inte ha skrivit det bättre själv
  • Status Mamma

Här snackar vi om Idol och alla har rätt att uttrycka sin åsikt utan att få dumma kommentarer av nån.

• Carisma95

OM danny hade varit kvar. Schyst det hade varit av juryn och först säga; "du ska inte sjunga soul, pop i fortsättningen tack!"

Och sen detta....

• AmiliaK

På fredag är det någon typ av soultema har jag hört. Den vore en stor skandal om inte Cissi åker på fredag. Har aldirg hört en värre version av I must have been love!

• Sandys

Nu måste jag fråga. (jag pallar inte läsa igenom hela den lååånga tråden så jag ber i förhand om ursäkt för om detta diskuterats tidigare...)

Jag menar heller inte att på något sätt vara taskig utan är verkligen undrande...

Vem röstar på Johan och varför?
    Jag fösöker verkligen förstå men jag kan inte hitta en förklaring... Jag förstår att han kom med från alla uttagningarna, jag tror han hade lite mer sympati detta året då det inte gick så bra tidigare, jag förstår att den sympatin hänger med ett antal veckor. Jag tycker att han gjorde bra ifrån sig då det var rocktema och förstår inte alls varför han ska envisas med dessa ballader som han inte hanterar att sjunga. Jag tycker att det låter fruktansvärt och jag tycker det är pinsamt att han är kvar när sådana med talang, som te x Danny, får åka. Det måste ju bero på att han fått en skara fans som inte viker en tum utan röstar på honom alltid... finns det verkligen någon som tycker att det låter bra egentligen (om man t e x inte vetat att det var han som sjöng...)???? Jag undrar verkligen och menar som sagt inte att dissa någon.

I övrigt tror jag att Dannys fans var på Halloweenfest i fredags och därför fick han inte så många röster... Jag tyckte definitivt han var en av dem bästa och trodde det var ett dåligt skämt när han åkte ut.

Jag tycker också det är dags för Cicci att åka hem, jag gillar henne jättemycket, tycker att hon är cool och rolig på alla sätt och verkar vara en härlig männsika men det låter inte bra och det har det inte gjort sedan uttagningarna...

Felicia är duktig men hon och Agnes påminner för mycket om varandra.

Erik har verkligen vuxit sen några veckor tillbaka och visar till jättemycket talang även om han är lite tråkig...

Markus är ju duktig men vill man verkligen att han vinner och spelar in en skiva till vilken låtarna redan är skrivna, gjorda och klara och bara väntar på en vokalist... tycker kanske han skulle bli tvåa och som Sebastian få chansen att göra ett album som passar just honom och inte något popigt som redan är skrivet utan hänsyn till vem som vinner...

Oj vad jag ville tycka till

• Tinkerbellan

vad e det för snack om att danni kanske ska komma tillbaka?????? e man utröstad så e man..

• glammis

Läste precis att Danny inte kommer tillbaka (och hela världen sörjer). De misstänkte fel i röstningen eftersom flera personer rapporterat att de inte kunde komma fram och rösta på Danny i fredags. F ö är temat Motown på fredag (det sa Danny i TV400's eftersnack i fredags iallafall!