• Status Mamma

Idol del 2

Här fortsätter vi babbla om tv-programmet Idol 2006.

www.tv4.se

• Svar på tråden Idol del 2
  • Elie
    blunda skrev 2006-12-01 08:31:51 följande:
    ang att de har olika stil och så marcus och erik; beroende på vem av dem som vinner kommer de spela in låtar som passar dem, dvs det finns en uppsättning material alá pop till erik och en uppsättning rockigare stuk till marcus de lär ju få spela in oavsett om de vinner eller ej tror jag.
    Vet du det säkert?
    Det låter ju bra isåfall!
    Vinnarlåten passar ju inte Markus alls...
    Men jag håller ju tummen för Erik Flört
  • Carisma95

Nej, vinnarlåten de spelat in måste väl vara obligatorisk eller..?
    Håller med Elie; Marcus var ingen höjdare när han gjorde den (till min stora glädje då, som hejar på Erik)..

• Elie
    Väntar på Lilla Grodan skrev 2006-12-01 00:31:07 följande:
    Soppa - Skrev just i din gästbok =)Och självklart så finns det bara 1 värdig vinnare av Idol  som har varit bäst hela denna säsong...MARKUS såklart!! Jag hoppas verkligen att alla som håller på honom röstar imorgon nu...och inte tänker att alla nadra gör det...Längtar tills imorgon och finalen!!! Vinner inte Markus så tänker jag aldrig mer följa Idol...det kan jag lova!! Heja Markus!!!!
    Visst har Markus varit superbra hela tiden i Idol, det råder det inget tvivel om!
    Men jag tycker inte att Erik är mindre värd att vinna för det. Han har utvecklats nåt grymt, och det tycker jag är starkt gjort!
    Jag blir glad vem som än vinner (med tankte på att det gått minst lika bra för tvåan förut), men Erik känns mer stöpt i Idol-formen Räcka ut tungan
  • Elie
    Carisma95 skrev 2006-12-01 09:00:43 följande:
    Nej, vinnarlåten de spelat in måste väl vara obligatorisk eller..? Håller med Elie; Marcus var ingen höjdare när han gjorde den (till min stora glädje då, som hejar på Erik)..
    Ja, vinnarlåten gör de båda två. Det vet jag. Men om de sen har två uppsättningar låtar för skivan så är ju det bra eftersom de inte har samma stil.
  • Snulan

Ja det stod ju i Aftonbladet att ledningen för Idol insett hur olika de 2 är och att det finns 2 olika alternativ till skiva...HOPPAS att det är så! men det tror jag...vore en konstig grej att hitta på....å de har inte dementerat att det är så...

sprak å fest å färg *klapp klapp* i vårt Fraggelberg!
  • zockervadd

Jag vill att Erik ska vinna! han har gjort så stora framsteg!

• WimsA
    Elie skrev 2006-12-01 09:04:31 följande:
    Väntar på Lilla Grodan skrev 2006-12-01 00:31:07 följande: Soppa - Skrev just i din gästbok =)Och självklart så finns det bara 1 värdig vinnare av Idol  som har varit bäst hela denna säsong...MARKUS såklart!! Jag hoppas verkligen att alla som håller på honom röstar imorgon nu...och inte tänker att alla nadra gör det...Längtar tills imorgon och finalen!!! Vinner inte Markus så tänker jag aldrig mer följa Idol...det kan jag lova!! Heja Markus!!!! Visst har Markus varit superbra hela tiden i Idol, det råder det inget tvivel om!Men jag tycker inte att Erik är mindre värd att vinna för det. Han har utvecklats nåt grymt, och det tycker jag är starkt gjort!Jag blir glad vem som än vinner (med tankte på att det gått minst lika bra för tvåan förut), men Erik känns mer stöpt i Idol-formen
    Åhh, exakt så tycker jag! Erik har ju verkligen tagit sig, helt underbart!!
    Markus har varit svinbra hela tiden!
    Håller på Erik, men börjar ju inte gråta om Markus skulle vinna!
    _ComBo_
  • zockervadd

Nej, just så! jag kastar inte ut tv:n om Marcus vinner

• listo

Egentligen spelar det ju ingen roll vem som vinner... det har ju visat sig de senaste två åren. Både 2004 och 2005 har det ju nästan gått bättre för den som kommit tvåa.

Oavsett vilket så är det ju två kanonbra finalister. Båda två kommer att få skivkontrakt, det är jag helt säker på, så vi kommer höra mer av dem framöver, och det är ju huvudsaken

Men jag har haft Markus som favorit ända sedan auditionturnén, så min röst är klar!

Soppa: Hälsa Markus att Kiruna håller på honom!

• Mysgos
    Äntligen fredag!!!
    Håller på att adventspysslar och längtar tills det ska bli kväll och Idol final som jag tänker följa med mina underbara Laptop tjejer som är med härinne varje fredag.

Det är väl ingen nyhet direkt att jag hejar på Erik så det står härliga till och jag tänker inte försöka övertala er andra för vid det här laget så har alla redan bildat sin egen uppfattning och vi vet alla vem vi vill ska vinna.

Jag säger bara:
    Må bäste man vinna och den som kommer 2:a kommer vara en vinnare ändå. Alla 2:or har släppt skivor under Idol tiden så det kommer naturligtvis bli så även i år.
    ?*`?-» ?*`?-» Vecka 8 - IVF ?*`?-» ?*`?-»