• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Smilla 78

Tack! Vet precis vart jag ska nu Glad

Ses imorn

Vi får en kille 21 februari
  • Längtande Lina

När kommer ni andra till Trikarn? Skulle Candyheart och Smilla komma runt 12 eller? Mi Amore, när tänkte du komma? Jag tror jag dyker upp runt 13.00 förhoppningsvis...

Vi ses imorgon!

Mamma till underbara Milton, 061203
  • LillSkruttet

Åh, hade varit trevligt att komma och träffa er igen, men imorgon har sambon bokat släpet på jobbet, så vi ska ägna hela dagen åt att slänga gamla köket som vi rivit ut.....Jag vet ju vad jag helst hade gjort av fika eller jobb....
    Tyvärr kan jag inte bara lämna sambon själv med allt även om jag inte är till så mycket hjälp med magen i vädret.
    Hoppas ni får det trevligt iallafall.

Måste bara få passa på att meddela att jag, efter överklagan, tillslut iallafall fick hel HP från 29/1. Blev ju först bara beviljad halv, men när jag skickade in en överklagan/förtydligan av min arbetdag på 2,5 A4-sida, så tyckte fk att jag kunde få hel HP.
    Är sjukskriven på heltid till 7/1, och jobbar alltså sedan 3 veckor på 50%, för att sen gå hem med HP fram till förlossningen. UNDERBART!!!

BF 15 mars 2007
  • Smilla 78

Jag och Candyheart tänkte komma vid 12.

Vi får en kille 21 februari
  • Mi Amore

Jag kommer vid tolv hade jag tänkt, kommer dock springa iväg en stund vid ett för att möta upp min syster som ska ha en nyckel.

Lillskruttet: skönt att du fick hp beviljat!

• dillon

Hej tjejer!

Vad mysigt med fika hos dig Trikarn. Tyvärr är jag genomförkyld IGEN och får väl inte komma nära några små bebisar med mina baciller...buhu! Annars hade jag gärna kommit och pratat bort en stund nu när jag väl är ledig en vardag på dagtid.....Envis hosta som vägrar ge sig, var det inte fler här inne som hade det för ett tag sen? Jag kan inte hosta för jag har inga magmuskler att hållla emot med, får krama en kudde varje gång

Delphia: Usch för ont i öronen, hoppas du känner dig bättre snart. Vår tjej åkte vi in med igår, hon hade då också spräckt trumhinna. Hon hade klagat på lite ont i öronen redan vid julafton men inget allvarligt och hon var pigg och glad så vi trodde det gått över, sen small det till natten till igår och hon bara grät o hade ont när vi kom till läkaren så fick vi lite skäll för att vi inte åkt in tidigare, gissa om man har dåligt samvete då...Men det gick så fort när det väl kom så vi hann liksom aldrig fatta....nästa gång åker vi in första gången hon nämner ont i örat....

På tal om karlar o fatta så kan jag också säga att det är lite trögt här hemma med att förstå att vi ganska snart ska ha en liten till. Fast idag kom jag hem med en liten mössa och ett par små vantar från stan och då såg jag att ett ljus gick upp, det kommer en sån liten till oss snart....

Vi hörs!

• Längtande Lina

Dillon, jag har ju hostat sen i oktober nu Det går aldrig över..men jag har aldrig smittat någon så jag tror absolut inte att det är någon fara för bebisarna!!!

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Trikarn

dillon. Lite hosta smittar nog ingen!

• Tre solstrålars mamma

Blääää, jag har blivit magsjuk   Har sådan himla otur. Förra vintern drabbades jag av kräksjuka medan resten av familjen klarade sig. Och den här "vintern" blev det magsjuka alltså. Åååh vad underbart det är att vara höggravid och magsjuk...*ironisk* Skrikandes Man har ju liksom inte tillräckligt ont i magen utan det behövs ju lite till för att man ska veta att man lever.....

bf 26/1-2007 (v37)
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3