• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • sol och bad

Hej tjejer,
    Min Fabian har gått upp 475g i en vecka , Är det inte för mycket?

• Trikarn

sol och bad: Näääää oroa dig inte! nästa vecka kanske han inte går upp ngt alls!! eller gör som KOrall går upp 500g varje vecka =)

• Trikarn

Tack för idag =)

var jättehärligt att få träffa er igen, skönt att få Korall riktigt slutkörd- hon somnade som en stock!! Och Ida jaaaaa hon somnade på soffan hemma, så hon var också helt slut!!

Just därför jag älskar ¨vårat barnrum, även om det är halvfärdigt- det är bara att "slänga" in ungarna och låta dem röja loss

• Valaina

Vi har fått en medicin till Elis mot hans magknip och det verkar (peppar, peppar) bli lite mindre ont för honom. Hoppas att det blir ännu bättre, har ju bara provat 4 doser ännu...
    Lillen--> Hjälper det för er???

Aran--> Jag helammar också och för mig/oss tog det ett tag innan det gick lite tid mellan gångerna. Nu äter han med ca 3 timmars mellanrum, ibland lite tätare mellan gångerna på kvällen. Max har det gått 4 timmar mellan måltiderna. Jag räknar tiden från att han börjar äta, alltså om han äter 12:00 så ca 15:00 vill han äta igen. Men jag tycker inte det är jobbigt att amma, det känns jäkligt bra att alltid ha med sig maten och slippa hålla på och kladda med pulver och vatten hit och dit. Det funkade inte med Minja nämligen och det var jobbigt tyckte jag. Då körde vi med både amning och flaska, det var lite körigt...

Sol och bad--> Det är ju jättebra att han går upp i vikt! Elis har gått upp lite olika men 350-400 gram / vecka. Jag är jättenöjd att han går upp så bra på amningen. Sköterskan frågade mig om jag bara ammade och inte gav tillägg, så bra tyckte hon att det var.

Nästa gång vill jag vara med och fika! Men det är lite bättre ojämna veckor...

• Lillen06
    Valainia: Kanske lite.. men vet inte.. så svårt att säga men har också bara gett honom fyra doser.. ger du det en kvart innan matning? vi ger med sprutan och det går bra hitills.. fast BVC sa att vi skulle ge det samtidigt med maten men läkaren hade skrivit en kvart innan... så vi gör som läkaren.

Vår lille Melvin går upp väldigt mycket.. för 16 dar sen vägde han 4670 och i går 5520!!! Men sticker i väg på längden å, 58,5 cm.. usch, vad det går fort,, han växer ju ur alla kläder, hinner inte använda alltGråter Kanske ska ta och lugna mig med shoppandetFlört

Hoppas vi kan va med nästa gång det är dax för träff... min sambo är ledig nu så vi passar på att umgås hela familjen så mycket som möjligt,, ledig en vecka till sen är jag ensam igen,,

Hoppas alla får en mysig helg och ETT GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!
    Gott Slut Och Gott Nytt,,,
  • Valaina

Lillen--> Vi ger också 15 min innan mat. Gör som läkaren föreskrivit....Glad

Minja och Elis mamma
  • Längtande Lina

Tack för fikat tjejer!!!

Aran, jag helammar också, men ska börja med lite ersättning (som avlastning) det var ok för bvc. Milton äter 1 gång i timmen när han är vaken!!!! Så då känner man sig väldigt låst!!!

Sol och bad, det är väl jättebra att sonen går upp i vikt!! Milton hade gått upp 400gr på 1 vecka när vi vägde honom igår!

Valaina, skönt att det verkar fungera med medicinen! Jag håller tummarna...

Valaina och Lillen, skulle vara jättekul om ni också kunde komma på nästa fika! Ni får gärna komma hit och fika alla tjejer!!! Vi kan väl fundera ut någon passande dag... gärna en ojämn vecka då, så att Valaina också kan komma

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Aran

Hur ofta kommer du att ge ersättning till honom LL?

• Längtande Lina
    Aran, Jag har tänkt att ge en gång på natten och sen åtminstone 1 - 2 gånger på dagen. Då antagligen mot kvällen för det är då jag känner mig mest låst... från 16.00/17.00 tiden äter han ju minst 1 gång i timmen fram till kl 00.00/01.00 ungefär På förmiddagen sover han oftast (vaknar inte fören 10.00 ungefär) och sen hinner han oftast bara äta ca 3 ggr innan han somnar igen vid 13.00/14.00 och sover till 16.00/17.00!
    Mamma till underbara Milton, 061203
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3