• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • atelli

Gott nytt år på er allihop!!

Känner att jag inte hinner läsa eller skriva så mycket här... Och då är ju ändå min käre man hemma just nu, undrar hur det kommer att bli med FL:andet när vardagen kommer ifatt och jag har två små hemma...

Jag vill inte sticka in näsan i nån amningsdebatt men amning gör mej "deppad". Med Adam delammade jag i tio veckor och det var ett helvete. Jag mådde sunkigt men trodde att det skulle vara så när man nyss fått en liten. När jag nu skulle amma med Olle gick det två dagar och sen fick jag samma obehagliga känsla av "uppgivenhet, grinig och allmänt grälsjuk - ingen har det så illa som jag i hela världen-känsla". Av olika orsaker - deppigheten bara en av dem - slutade jag amma efter tre dagar. Vi har nu flaska på heltid och jag får tabletter för att mjölken ska sina. Och jag mår SKITBRA.

Detta är INTE ett inlägg i nån amning kontra flaskdebatt. Vill bara berätta att amningshormonerna kanske inte funkar på alla.

// A

• Smilla 78

Tack för fikat igår, det var jättetrevligt!

Gott Nytt År på er, hoppas ni får en mysigt kväll imorn!!!

Vi får en kille 21 februari
  • Delphia

Hejsan alla glada själar Här är det lite bättre iaf. Pencilinet gör dock att jag skulle kunna sova dygnet runt och känner mig inte särskilt sugen på varken mat eller godis. Konstigt det är ju det nästan jag lever på... känner av hungern när det är dags för att fixa lite käk. Men så vill jag inte gå och handla heller, kanske därför. Allt låter så konstigt att jag hör som en gammal kärring. Ska bli intressant och se hur det ter sig imorgon då alla raketerna åker upp, även om de ha smällt hela veckan här ute på gårdarna.

Hänger jättegärna med på fika när jag slutat käka pencilin på måndag. Tyvärr har jag lite att göra tisdag och onsdag nästa vecka men sen är jag fri... ehm tror jag iaf. Jösses vad dåligt minne man har när man har liten hemma. Hade helt glömt bort det. *fniss* Fast det har sina fördelar ibland.

Lillen06 och Valania - Hoppas det löser sig snart för er med bebisarnas magar. Stackars små. Stackars föräldrar. Ja jag hoppas det ändrar sig snart för er allas skull.

Sol och bad - Det är bättre att de går upp mycket i vikt än att de går ner. Å som jag läste här, kommer tyvärr inte ihåg vem det var , så det händer att de står stilla ibland också. Vår lilla tjej har blivit lite tyngre äntligen.. 4200g i ondags och troligtvis är hon någonstans mellan 55 och 56 cm lång. Var mycket orolig då amningen inte ville komma igång och hon gick ner nästan 500g på en vecka. Nu är jag superlycklig för varje 100g hon går upp. Hon är en hejare på att käka men verkar inte gå upp så värst mycket. Så var glad att lillen går upp. Det behövs om det händer att de blir lite krassliga och sjuka.

Sen vill jag önska ER ALLA EN SUPERBRA KVÄLL IMORGON

Skrattande GOTT NYTT ÅRGlad

• Lillen06
    Lina: Skulle va kul och se hur ni bor.. Får börja med våra promenader här efter alla helger;) kan behövas efter alla chokladkartonger och knäckskålar jag tryckt i migFlört
    Valiainia vill nog me hon å..

Gott Nytt År på er tjejer!
    Gott Slut Och Gott Nytt,,,
  • Längtande Lina

Lillen, ja lite promenader skulle ju inte skada Det har slunkit ner en å annan knäck i min mage också :-O

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Längtande Lina

Idag var vi på stan i flera timmar! Köpte lite presenter till värdparet imorgon. Vi ska iväg på nyårsfest nämligen! Och så hittade jag en jättesnygg amningströja på P.O.P som var på rea, JIPPI!!!

Sen åkte vi till barnens hus och köpte en doktor brown matflaska, ska testa med den när jag ska ge ersättning! Och så hittade vi en lös båge med färgglada djur som vi kan sätta på vår babysitter, den har nämligen ingen lekbåge...

Milton sov hela tiden när vi var iväg. Han tycker verkligen om att sova i bilen och i vagnen! Så nu har han snart sovit i 4 timmar, så snart vaknar han väldigt hungrig

Gott Nytt År på er alla härliga mammor och blivande mammor!!! Hoppas att eran morgon dag blir kanon!!! Jag hinner säkert kika in i morgon igen....

Nu ska jag se om jag hinner sätta mig och börja på ett kort till värdparet imorgon!!

• dillon

Hej på er!!

Tackar också för fikat igår! Hade en liten tröttis med mig hem men hon hade haft roligt när hon busat i ert barnrum Trikarn!!

Vill passa på att önska er alla ett riktigt gott nytt 2007!! Vi som ännu inte fått våra små har ju det att se fram emot och ni andra får pussa på era små ordentligt Var mysigt att se några av nutillskotten igår.....
    KRAM

• Mi Amore

Hej Tjejer, idag har det shoppats
    Pappa kom med den nya fina skötbordet som vi fick i julklapp, sen åkte vi till ikea för att jag tjatade
    Där köpte jag (med hjälp av pappas tjej) handdukar, lakan, örngott och påslakan, resårlakan, flees filt (rosa med ögon) helvitt babyskydd, en madrass till spjälsängen och en miljon annat småplock Sen åkte vi till en blomaffär och köpte två orkider i super fina bruna och rosa krukor.
    hehe pappa hade en måttligt lättare plånbok på hemresan Känns skönt att börja samla på sig lite små plock också så att man slipper köpa allt sen.

Ha en trevlig helg och gott nytt år!

• Längtande Lina

Mi amore, härligt att shoppa loss

Min söta son sover fortfarande så jag hann göra klart kortet! Känns väldigt bra att jag slipper stressa med det imorgon...

• Mi Amore

Gott Nytt År Tjejer och bebisar i och utanför magarna

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3