• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Flink

Låter så härligt när ni pratar om barnvagnspromenader...
    Avundsjuka jag som är stor som ett hus och bara längtar tills liten tittar ut

Kanske att jag vågar följa med på en lunch på fredag. Har ju sonen hemma å han är ju inte jätterolig att ha med på stan direkt.
    Skriver upp mig ändå så får vi se:

Jag vill förslå lunch på fre. den 5 jan 07?
    Bea + Fabian
    Camilla + Filip (Flink)

• Lillen06

Jag kan inte denna vecka men säkert nästa.. har en del inbokat som läkarbesök med Melvin, föräldrargrupp och så var de nå mer;)
    I dag ska jag på återkoll hos BM,,, ska bli lite kul och gå igenom förlossningen och se om man uppfattade allt rätt*skratt*

Det är lite svårt att ses på stan när det är så många barnvagnar.. finns det nå rymliga ställen där alla får plats? Sen är det ju alla magar å Flört

Bestäm nån dag så får jag se om jag hakar på..

GOD FORTSÄTTNING från Linda & Melvin
  • Trikarn

Lillen06: tycker att det är svårt att hitta ngt ställe med mkt utrymme för barnvagnar..det bästa är nog Global Living, men de är nedlusade med barnvagnar hela dagarna..krävs nästan en kölapp för att komma in dit!

men på Hong Kong?? de med lunchbuffe uppe vid f-kassan är väldigt vänligt inställda mot mammor, tjocka magar och barnvagnar....De håller tillomed vagnen åt dig om du ska ta med dig mat!!

• Delphia

Hejsan alla glada. Glad fortsättning på det underbara året 2007
    Jag hänger gärna med på fika/ lunch. Jag kommer då ha med mig två kottar om det inte är så att pappa är hemma med stora killen. Tyvärr så har jag ett så fruktansvärt dåligt minne och har ännu svårare att tänka framåt. Det blir timme för timme hemma nu när vi håller på med käket till prinsessan här hemma. Jösses vad hon kräver och bestämmer. Precis som en prinsessa ska göra. *fniss*
    Skriver in mig tills vidare iaf

Jag vill förslå lunch på fre. den 5 jan 07?
    Bea + Fabian
    Camilla + Filip (Flink)
    Ramona + Cassandra och Kevin

Cassie är hela 5 veckor idag
  • Tre solstrålars mamma

Idag har vi varit på LägesUL och TillväxtUL. Och lilljäntan ligger precis som hon ska Med huvudet nedåt och fixerat!!! Är såååå glad, jiiiipiiieeee! Så nu ska jag äntligen få testa vanlig förlossning....ja såvida inte något händer då men det får vi väl hoppas inget gör. Vore så himla skönt att kunna få krama stora jäntan och bära henne efter förlossningen. SKulle inte gå om blev snittad!
    Hon är beräknad att bli 6% större än genomsnittet så landar väl på ca 3800g om hon tittar ut vid bf. Det känns helt ok...så länge det under 4kg..

Jag väntar med att skriva upp mig för fika. Nu har ju grupparbetena startat i skolan igen efter julledigheten så måste kolla av där först.

Gott Nytt År

bf 26/1-2007 (v37)
  • Mi Amore

En solstråles mamma: gu va kul att hon ligger rätt! Och att du får prova en vaginal förlossning

Jag va hos bm idag och min lilla ligger med huvudet ner, men det är rörligt (v.33) hoppas det stämmer och att hon ligger kvar så nu och fixerar sig!

• Deighthon

Är allt som det ska så dyker jag upp på fredag.

Lunch fre 5 jan
    Bea + Fabian
    Camilla + Filip
    Ramona+Cassandra och Kevin
    Lotta + Tilly

• Cella

Hej, jag hänger gärna med på fredag, jag kommer ha min stora kille, Wille med mig (snart 2 år). Camilla om du tar med dig Filip så kanske de kan busa?

Lunch fre 5 jan
    Bea + Fabian
    Camilla + Filip
    Lotta + Tilly
    Jennie + Wille

• Valaina

Kul att ses igen. Jag hänger nog på också! Skriver upp mig iaf!

Lunch fre 5 jan

Bea + Fabian
    Camilla + Filip
    Lotta + Tilly
    Jennie + Wille
    Malin + Elis

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3