• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Trikarn

En solstråles mamma: Jag har haft skiten 1gg redan dottern o gubben likaväl...det var jättetufft! var inne 2gg på akuten med Korall-inte roligt alls! kanske därför jag "bara" har gått upp 10kg?? resten for lixom ut andra vägen??

• Längtande Lina

Jag dyker nog upp redan vid 12 - 12.30 jag också... Vi ska åka till Uppsla sen, så jag blir hämtad runt 14.00 tiden...

Kan ju förvarna er om att min söta lilla son skriker som besatt när han är hungrig!  Tyvärr så tar han inte tutten direkt även fast han är så hungrig, så då kan man få lyssna på skrik ganska länge!!! Det är inte så varje gång, men väldigt ofta! Så ni vet vad ni har att vänta er...

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Mi Amore

Blää nu vägrar jag va med! Kom precis ut ur duchen och gick förbi spelgeln och då såg jag det! Bristningar! aaaaaaaaa! På rumpan ner mot låren fan vag vägrar va med längre nu är det inge kul! gråter..

• Längtande Lina

Mi Amore, tråkigt! Men det är tyvärr sådant som händer de flesta!! Jag trodde jag skulle slippa då jag i v36 inte hade några...men ack så jag bedrog mig!!! Nu är jag Zebrarandig på magen

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Tre solstrålars mamma
    Trikarn: Ja usch för magsjuka Hoppas iaf att jäntan klarar sig här hemma så man slipper den vändan ni varit med om!
    Här har jag gått upp 16kg redan så det gör ju inget om jag stannar upp lite nu MEN hade nog klarat av det bra ändå utan magsjuka...*snyft*. Sista veckan har jag nämligen inte kunnat äta särskilt mkt alls bara för att magen spänner som in i vassen då så har bara ätit barnportion lunch och därefter en smörgås på kvällen och inget mera på hela dagarna. Finns liksom inte plats...
    bf 26/1-2007 (v37)
  • Trikarn

Mi amore: min mage..jaaaaa den lixom blänker pga av alla bristningar...o tuttarna o rumpan o låren o jaaaa....vad ska man säga?? inte snyggt, men det är det värt!!

• dillon

Hej ni!

Då kommer vi förbi dig en stund Trikarn och hälsar på, jag har inte heller varken blivit bättre eller sämre på flera veckor.....Min BM sa att det var många gravida som lät likadant...hmm! Tar med mig en uppspeedad tjej som inte varit på dagis på 1,5 vecka....Hon behöver aktiveras. Vi ses om en stund, vi kommer runt 12-12.30....

• Cella

Hej, min kära sambo har en öppen biljett och kan därför komma med första bästa plan om det krisar. Men ändå det tar ju flera timmar, bebben kan ju komma fort, vill inte gå igenom det själv. Men han tror att det kommer att ta lika lång tid som med W (14 timmar).

Vi får se vad som händer, just nu känns det som den kan komma när som helst, är stor och tung.

Vore väldigt kul om vi kunde fika ngt lite längre framöver, vore kul att få ett ansikte på alla och få titta på alla söta bebbar.

• Aran

Hej!! Hur är det med er alla? Med mig och lillan är det fint. Tiden går och hon är snart tre veckor. Kan ju knappt minnas att jag varit gravid .

Hur går det för er andra med ammningen? Det kan inte funka bättre än det gör för mig, men ändå kan jag känna mig ganska så nere ibland? Hur kommer det sig?? Ibland tycker jag att det ända jag gör är att sitta och amma, och det kan få mig lite nedstämd att känna mig så låst.Vi har bestämt nu att jag ska pumpa ur lite då och då så att pappa kan mata på flaska för att underlätta för mig, men det är ju inte så lätt att pumpa ur massor heller... Helammmar ni andra, eller får ni någon slags avlastning?
    Men hon e världens gosigaste tjej och så himla snäll.. .
    Kan man få det bättre

Ha ett riktigt gott nytt år!!!!

• Trikarn

Aran: Det känns så ibörjan, och det är så oxå!! man sitter där med tutten i vädret nästan jämt!
    Ang att känna sig nere, det kan vara dina hormoner som spökar, själva "lyckorushomonet" har nog börjat släppa och vardagen har tagit sin början..

jag helammade KOrall, mot min vilja dock- hon tog inte flaskan!! Denna gången, så ska jag pumpa ur från dag 1 ( när vi kommer hem från BB och amnings=(/&%¤&/&%¤&(/&/( tanterna där) och varva flaska med amning...

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3