• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Flink
    Sol och Bad:  Jag har också bott i närheten av karlsdal, men då när vi inte hade barn. Jag tycker det är ett bra område! Är det lägenhet ni skulle kika på där?

Måste fråga om det är någon mer som upplevt att 2-åringar kastar mycket saker? Min son kastar saker på allt och alla och när jag säger till att så får man inte göra (tar bort han från situationen också) ignorerar han mig hetl! Struntar fullkomligt vad mamma säger och gör om det hela tiden.
    Blir helt slut!

Generad

Ni hade gärna fått kommit hit och fikat i veckan, stor som liten! Men jag är hundvakt åt min lillasysters hund, så det kanske ínte blir så bra?  Men nästa vecka är jag hundledig. Hojta till om ni vill komma över nån dag. Glad 

Ha en bra dag!
    Alla kan inte och somliga vill inte. Så är det bara.
  • Mi Amore

Kom precis hem från bm, jag går in i vecka 35 idag coh hon är fixerad! Jiho, har varit lite orad för vändningförsök och sånt..
    Symfys mått på 30cm och hjärtslag på 142

• babycat

Hej hej!

Idag fick jag åka och lämna fler prover på VC, ifredags när jag var hos min BM så visade det sig att mitt blodtryck har börjat stiga(140/90). Fick ju havandeskapsförgiftning med sonen och är så orolig för att det ska bli så igen vill inte bli igångsatt som förra gången...

Någon som vet om det är vanligt att få HF även med andra barnet?

• Cella

Hej, va oss barnmorskan idag trodde att det skulle vara dåliga värden men allt var bra.
    Har gått lite drygt 35v nu, huvudet är ruckbart men BM sa att det är inte säkert de fixerar sig helt, speciellt inte andra gången.
    Symfys 36, ligger på övre kurvan denna gång, alltså är denna bebbe större en W, hjärtslag 136. Hjärtslagen var lägre denna gång,brukar ligga på 144-148.

Babycat: Ang havandeskapsförgiftning så hade min mamma det både med mig och min lillasyster, när hon väntade min lillebror så satte de igång henne när de började se tecken på det, men det är ju inte säkert att hon hade fått det den gången. Detta är ett tag sen lillebror är född -84.

• Deighthon

Flink - Låter toppen med en fika nästa vecka!

Babycat- så tråkigt,håller tummarna att det inte är havandeskapsförgiftning!

• sol och bad

Flink- Ja en bostadsrätt , 4rum och kök, vi håller på med budgivning.

• sol och bad

Cella - tack för rådet, vi hoppas få den . vi bor väldigt trångt nu i Oxbacken

• Smilla 78

MiAmore: Vad bra att hon fixerat sig Jag väntar på att min ska göra det oxå, han har legat med huvudet ner sen v.27 ca men varit rörligt

Vi får en kille 21 februari
  • Mi Amore

Smilla 78: Hon min lilla har legat ner sen 30, i 33 va hon rörlig och nu fixerad (34+0) så det gick fort
    Hoppas din lilla fixerar sig snart

• Valaina
    Babycat--> Jag har fått det med bägge mina....
    Men tydligen är det mindre risk att få det med andra barnet, så länge det är samma pappa. (Som det inte är i mitt fall)
    Minja och Elis mamma
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3