• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Längtande Lina

Dieghthon, är det sant? Fick du komma med nu??? vad kul!!! Då är det massa "kändisar" som badar samtidigt

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Deighthon

LL- Ja ja mensan,det är sant! Pratade med en annan denna gång jag ringde och hon tyckte det var helt ok så länge hon är 3 mån och väger över 5 kg.Hon sa dock att 4 månader är den absolut bästa åldern att börja.
    Roligt att vi kom i samma grupp! Jag hade fått för mig att Milton&Elis skulle bada tidigare på dagen.

• Längtande Lina

Deighthon, nix vi måste bada på kvällen så att Fredrik hinner sluta jobbet och följa med...jag kan ju inte ta mig dit själv utan körkort :-O

Kom precis på att babysimmet innebär att man snart måste visa sig i bikini Fundersam 

• Cella

Godmorgon,
    Sitter här hemma med en riktigt dålig 2 åring. Han är glödhet och ont i öronen, ska till läkaren på e.m. Sov inte så mycket inatt så det tar han igen nu. Tycker så synd om min lilla kille. Tur i oturen att det kom nu, större chans att han är frisk när nästa bebbe ska komma.

Undrar om man ska hålla honom hemma från förskolan tiden innan...?

Jag har hört väldigt många som är mossnöjda med sina förlossningar men också många som är nöjda. Själv är jag ganska nöjd med min. Gick igenom 3 skift alla väldigt olika men bra och måna om mig. Det var väldigt lugnt när W föddes så de hade mycket tid.

Skrev ner mina förlossningstankar igår, svårt att skriva ner allt som är viktigt, man får väl hoppas att de läser den och försöker tillgodose ens behov så gott som möjligt.

Ha en bra dag.

• Valaina
    Aran & Medusan--> 
    Inte för att det blir bättre av att jag gnäller i efterhand men jag kan inte låta bli...jag blev till och med nekad lustgas när jag kom ned från 86:an till förlossningen med stormvärkar som kom med mindre än en minut emellan. En barnmorska menade att det var för tidigt. Men det är ju i "början" av förlossningen som den är till för.  
    Jag skrek redan då och en barnmorska frågade "Har du verkligen ont?".
    Då hade man lust att svara: Nej, jag bara luras med er fattar ni väl!

Men läkaren som kom sen var underbar och också hela "teamet" som var med på snittet...
    Minja och Elis mamma
  • Aran

Valaina

Men gud inte ens lustgas?? Man kan ju undra om vissa där är trött på sitt jobb . Sadistiskt på något vis. Ja inte hjälper det att gnälla nu, men det är skönt att få sånt här ur sig..

• Deighthon

Är det några som känner för att hänga på till Myrstacken(lekcafét)nån dag efter lunch nästa vecka?
    Jag tänkte ta med Liam då också så han kan få busa lite!

• Krofnica2002

deighthon
    jag kan hänga med om du är intresserad

• Valaina
    Deighthon--> Generad Upptäckte nyss att jag har stavat fel på ditt namn hela tiden...Ursäkta det....
    Minja och Elis mamma
  • Längtande Lina

Vart ligger myrstacken?? Kan jag följa med även fast jag har en liten bebis bara???

Idag har jag haft föräldragruppen här.... De kom kl 12 och åkte nu för 20 min seda,. så det vart en hel dag... nu ska vi åka ner på stan och hämta ut biljetterna till bion imorgon!!!

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3