• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Lillen06

Är det någon som vet om de små (2 månader) Kan få vinterkräksjukor? Lite fundersam till det men nån som vet??

Skulle klippa naglarna på Melvin i går och klippte honom i fingret,, blödde ett tag.. är det som för oss att bara låta det vara eller ska man göra rent och så?? ville inte sätta på plåster för han har fingrarna i munnen jämt..
    Tacksam för svar..

• Trikarn

Lillen06: jo tyvärr kan de små få vinterkräksjukan..

ang fingret...det hände oss ofta när hon var liten...det är bara att låta det vara..det läker snabbt..ett tips är att klippa när han sover- då vevas det inte så med armarna..

• Cella

Hejsan, hoppas att alla har haft en bra helg.
    Var på Polarn rean igår, fy vad mycket folk.
    Stod i kö i typ 45 min, trodde att jag skulle föda på plats, men jag gjorde en del fynd.

LL: Finfina bilder, man får aldrig nog med bilder på sina favoritmotiv.

Valania: Fy vad trist med din mobil, trist att folk inte kan skilja på sitt och andras.

Jordnöten: Bra namn, är inte Ante ett smeknamn av Andreas? Personligen så gillar jag korta namn, får vi en poijke så ska han heta Calle.

Trisses2: Grattis till bebben.

Vad gör man en så här regnig dag? Typ slöar.

• Cella

Glömde skriva,
    Sol och bad: Vi bodde på Karlsdal när vi flyttade till Västerås. Det beroer väl lite på vad man bor, vi bodde i lägenhet och hade inga barn. Så ur barnperspektivet har jag lite svårt att svara, men det ligger väl fler skolor och förskolor i närheten.
    Däremot är ju läget bra och vad jag vet så har området gott rykte.

Trikarn: Busa är en bra ide, när man har ork till det, för tillfället så känner jag mig som en stor och svettig elefant.

• Trikarn

Cella: hehe då är vi två..därför man åker iväg, ev låter andra komm ahit och busa..så kan man sitta brevid o pimpla kaffe

• Aran

Inbiten västeråsare undar generat vart Karlsdal ligger?

• Trikarn

Aran

kartor.eniro.se/query&mapstate=6%3B1541919.0%3B6611196.0%3B0%3B1540933.0%3B6612020.0%3B1542905.0%3B6610371.0%3B&mapcomp=%3B%3B%3BKarlsdal%3B%3B%3B72219%3BV%C4STER%C5S%3B%3B%3B%3B%3B1541919.0%3B6611196.0%3B%3B%3B%3B%3Bmaps_place.11164.21&streetname=karlsdal&streetnumber=&city=&heading_exact=&heading=&company_name=&ns=&as=t&ax=&imgmode=&ms=0

• Aran

Trikarn

Ok tack , smart av mig att inte kolla upp det själv

• Deighthon

Trisses - Grattis till dottern!

Valaina - Vilken go bild påå lill-killen,han är super söt!

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3