• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Längtande Lina

Deighthon, jag usch....det vill man int göra om!! Jag var helt slut när vi kom hem även fast jag inte körde...jag spände mig än då!!! Men Fredrik var ganska slut efter att ha suttit spänd så länge!!!!

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Längtande Lina

Milton har fått värsta aptiten helt plötsligt... han har oftast ätit runt 100 - 110ml ca var 3:e timme. Men det senaste dygnet har han ätit 200ml åt gången...men som tur var bara var 4:e - 5:e timme! Hoppas att det håller i sig...det är ju jätteskönt när han äter så sällan...framförallt om det håller i sig på natten... Vi gav honom mat igår vid 24.00, sen vaknade han 05.00 och sen igen 09.00 och då gick vi upp.... det var ju en helt perfekt natt!!!

• jordnöten

LL: Det var ingen dålig aptit han fått Ante har käkat som en klocka var fjärde timme, men nu i helgen börjat knorra efter dryga tre, så det innebär väl kanske en tillväxtfas, så vi lär nog öka dosen lite verkar det som.

Avundas er verkligen inte som varit ute och kört långt i det här väglaget. Tur att ni är välbehållna!!

Cella: Vi hade storebror hos mormor och morfar så att sambon kunde bo kvar med oss på BB. Hade tänkt åka hem på söndagen, men eftersom Ante hade gulsot blev det ett extra dygn på BB. Då bestämde vi att sambon fick åka och hämta storebror och komma upp och hälsa på en kortis, sedan fick han åka hem och sova hemma med pappa. Fr.o.m måndagen lät vi honom stanna hemma från dagis i 3½vecka, och följde då med till BB och hämtade hem lillebror. Första besöket var han mest irriterad över att inte ha sett mamma på länge. När han kom för att hämta hem lillebror så skulle han pussa, krama och pyssla om lillebror hela tiden. Vi tyckte det kändes bra att ha storebror hemma från dagis ett bra tag för att inte känna sig bortskuffad när alla andra var hemma. Men samtidigt var det väldigt jobbiga veckor eftersom det var svårt att hålla några vanliga rutiner...vilket resulterade i mycket trots...men hela tiden varit únderbar mot lillebror.

• Längtande Lina

Jordnöten, ja Milton måste också vara inne i en tillväxtfas som helt plötsligt äter så mycket ... Han vägde ju 5060gr när vi var på bvc i fredags...och han hade blivit 58,5cm lång... Stora killen

Nej, det var verkligen inte kul att åka bil igår...men kändes väldigt skönt att komma hem välbehållna! Man blir ju extra orolig när man har bebis i bilen!!

• Delphia

Härligt att höra att bebisarna här käkar och mår prima Roligt med lite matvrak *fniss* Som förälder blir man lite lugnare och så förhoppningsvis får man sova lite längre än 3 timmar åt gången också.

Cassie har förra veckan sovit natten helt men så kom pappa hem från utbildningen  och vips så är hon ett nattbarn igen. Hon äter fortfarande sina 120 ml ersättning och verkar inte få i sig mer nu men så har det varit i snart 3 veckor nu. Är det någon här som vet om det är normalt för bebisar att "stå still" matmässigt i mer än 2 el 3 veckor?? Börjar fundera om det är så att min mjölk äntligen har kommit igång lite mer. För det verkar ju inte vara maten som gör att hon sover natten för då skulle hon gjort det tidigare och inte "bara" de 3 dagarna guben inte var hemma.

• Lillen06
    Godmorgon alla!

LL: Vad skönt att Milton äter mer och mer sällan,,, hoppas det håller i sig. Melvin han äter ju också 200 ml var fjärde timme utom på natten då han sover från 19:00-05:00Skrattande Så stor han blvit;) ( Milton alltså)

Någon som vet var man kan få tag i inbjudningskort till dop... orkar inte göra själv, hade tänkt att trycka hans fötter och så men tiden finns inte och korten måste i väg snart..
    Vill inte ha nå tråkiga kort med bara text utan lite finare.. finns kanske och beställa på internet nånstans men var?? Någon som vet??

Delphia:
    Synd att hon vände tillbaka nu då när mange kom hem.. hoppas hon vill sova mer på nätterna snart igen..

Idag har jag träningsvärk... skottade hela garagetuppfarten själv i går... ville ha lite träning gratis tänkte jag;).. kroppen är alldelese mör,, var en del snö som fallit men vad härligt för alla barn.. såg verkligen glädjen i barnens ögon i går när de kom förbi med sina pulkor och skulle till backen..

Nu ska jag dricka upp kaffet och sen ge min goding mat.. börjar pipas i sovrummet hör jag..

ses och hörs..
  • Delphia

Lillen - Ja visst är det härligt att se barnens ögon glöda av glädje när de drar sina pulkor och bobbar till backen. Var i backen med Kevin igår och jag trodde inte jag har sett honom skina så mycket sen julafton *HAHAHA*
    Bra med träningsvärk nu i vintern då blir det något i kroppen som håller värmen sen när man är ute och går.

• Cella

Tack för alla tipps, blivit lite klokare nu.

Va i pulkabacken igår, ville verkligen åka men man får väl vänta ett tag, magen är lixom ivägen.
    Idag molnar det riktigt i korsryggen och jag tror att slemmisen har börjat lossna.
    Blev igångsatt med W så jag vet inte riktigt hur det ska vara.
    Nu är det dax för en tupplur.

• Trikarn

Cella: har oxå molande värk i ryggen..och har haft nu i 3veckor! + värkar och sammandragningar..spec kvällstid..

var tillomed på förlossningen i fredags...Trodde att vattnet hade gått ( hade pyspunka med Korall) men nej..hade tydligen svamp ( jummie....) och det var det som gjorde att det rann till..ehh TRODDE dom..vart det värre skulle jag höra av mig..för då var det kanske vattnet ändå...*suck*

För att inte säga att magen är konstant spänd...spec då jag har en dotter som anser att magen är världens goaste sitt/mysplats...

Blev igångsatt och det gick inte så bra...så jag hoppas på att det ska komma igång av sig själv, med världens värkar och kort latensfas och ett vatten som går med en brakande fart, typ niagarfallet..så att man inte kan missta sig...ja så att starten denna gången blir helt olik den förra så att man lixom får en bra start- så att man håller humöret och kämparandan uppe!

Men vi får se hur de går...

Just nu så är vi förkylda allihopa iallf..mindre roligt..Korall sover i vagnen på balkongen och gubben i soffan..mina älskade latisar

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3