• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Tre solstrålars mamma

Angående Myrstacken. Jag kan bli lite senare. Upptäckte nyss att vi har tid med Eleonora för pricktest på barnakuten i V-ås just den dagen 11.30. Har ingen aning hur lång tid ett sådant test kan ta men lika bra att meddela så ni vet.

Fika/lekdejt på Myrstacken onsdag 24/1. Ca klockan 12:30
    Lotta,Liam&Tilly 
    Lina,Milton
    Malin, Minja och Elis
    Anna, Adam och Olle (ca 13.00)
    Almira, Lejla, eventuelt Elma ca 13.00
    Pia, Eleonora (kan bli sena pga pricktest innan)

bf 26/1-2007 (v40)
  • Mi Amore
    Idag fick vi vagnen! Den är super stor, mycket större än va jag fått intrycket av, men det gör inget! Jiho jiho jiho
  • atelli

Här var det lördagslugnt i tråden!!

Tänkte kolla om det är fler som känner av foglossningen även efter förlossning. Jag har ont i nedre delen av korsryggen och det "knakar" ganska oroväckande när jag försöker sträcka ut ryggen.

Jag har inte "värstingont" och det är mestadels på kvällen när jag är trött i ryggen.

• Delphia

Hejsan..
    Var nyss och handlade när min underbara lillkille ville ut och åka bob.
    Självklart lovade jag honom detta bara vi fick gå hem med sakerna vi handlat. Döm om min förvåning när vi kommer utanför dörren och det börjar snö lite smått.
    Jaja tänkte jag det är ju bra det kommer lite snö för barnens skull. Skulle jag inte ha sagt! På 20 min gick det från lite lätt snöfall till snöstorm. Det tog oss 15 min att komma hem i snöstormen men "bara" 5 min dit och då gick det inte fort att komma till backen.
    Ja nu har man iaf fått friskluft och lillan sov så gott i vagnen så jag trodde aldrig hon skulle vakna. Får väl vänta till kring 18 innan hon vill ha mat. Sover så gott i vagnen när hon väl somnar i den.

Hoppas ni andra får en trevlig lördagkväll och en bra helg
    Själv är jag gräsänka fram tills imorgon. Gubben är på konsert i Sthlm och ser Hammerfall.. Gissa vem som är grön av avund här hemma.. mm Skulle ha varit kul att hänga på men har man en liten så har man. Det kommer fler tåg.

Ha det gött alla glada och njut av vår fina snö som äntligen kommit

• Längtande Lina

Ja, snö har det kommit!!! Vi åkte hem från Mariestad kl 19.30 idag...det tog oss 3½ timme att åka hem istället för 2h15 min Det var verkligen inte roligt...riktigt otäckt, vi såg bara någon meter framför bilen, det gick oftast i 50 - 60 km/h... Så nu är jag så glad att jag är hemma välbehållen!!!

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Cella

Härligt med snö, om en att det kom lite mycket på en gång.
    Gick till pulkabacken med W igår fick så ont i magen så J fick hämta mig med bil. Sen hade jag ont i timmar, gick över sen så det blev 30-årsfest, det var kul.

Fråga: Ni som har fått ert andra barn, hur gjorde ni med storasyskon när ni var på BB? Vill så gärna att det ska bli rätt från början.

• Aran

Cella

Första natten var min son hemma med mormor när vi låg på BB. Sen fick han komma upp nästa dag efter skolan och vara där. Sen framåt kvällen åkte pappa och han hem och sov hemma. Jag låg på BB en natt själv.. Han behövde få tid av en av oss fast vi hade en nykläckt.. Så då passa det bra så som vi gjorde.

• Delphia

Cella - Vi gjorde så att i vårt fall så fick storebror komma och hälsa på med pappa och vara på dagis under dagarna när pappa jobbade. Sen hade vi 10 dagar helt för oss själva alla fyra och bara fick vara med allt vad det innebar. Tror det var bästa lösningen för oss iaf. Storebror var så stolt och ville vara med så mycket så då passade vi på att han fick vara på bb så länge som möjligt med pappa. Så fick han tid för både mig och den nya medlemmen. Hoppas det ordnar sig för er.

• Valaina

Cella--> Minja var hos Mickes föräldrar nästan hela veckan och hos sin pappa en dag (den var vår vecka, så han hade bokat upp sig med mycket jobb).
    Minja fick komma upp på fredagen (Elis kom onsdag) då jag kände mig någotsånär pigg efter snittet. Ville inte att Minja skulle se mig då jag inte kunde gå och var alldeles slut, jag tror hon skulle bli lite rädd då. Hon tycker det är jobbigt med sjukhus redan som det är. Sedan har ju jag henne hemma då det är våra veckor och inte hos dagmamman.
    Så hon är med mycket med Elis, det tycker jag är mysigt.

Minja och Elis mamma
  • Deighthon

Cella - Liam fick komma till bb och hälsa på med pappa de 2 dagar jag var där.Han blev lite sur då han skulle hem eftersom inte jag&Tilly följde med men annars gick det bra.

LL- Kan tänka att det var otäckt på hemresan igår.Vi åkte från Örebro kl 19 och det tog oss 1 tim och 35 min istället för 55 min.Jag körde och var sååååå himla spänd hela resan...hade verkligen behövt ett glas rödvin när vi kom hem men det var bara att amma istället!!!!!

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3