• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Cella

Trikarn: Man blir så trött av dessa värkar. När har du BF?
    Jag blev ju också igångsatt, men tvärtemot dig så gick det bra och jag upplevde det hela positivt om en lite långdraget.

Fråga: Är det ngn som har ett bra tårttipps, lillkillen blir 2 imorgon och i helgen väntas det kalas både lördag och söndag?

• Trikarn

Cella: 9/2 så det är ett tag kvar...

• Längtande Lina

Åh, vilket underbart väder! Vi har varit ute och gått i 1h 45 min nu...bäst att passa på när solen skiner och det är så vackert med all snö!!! Vill verkligen inte att snön ska smälta bort, hoppas att kylan håller i sig ett tag!!

Mamma till underbara Milton, 061203
  • LillSkruttet
    Längtande Lina: Brrr....jag tycker det är lite för kallt just nu. Kan det inte ligga på 1-2 minus och vara så här underbart snölandskap? Varför måste temperaturen masa sig ner mot -7?? Fryser fryser fryser......NÄR kommer den där berömda värmen alla pratar om att gravida känner mot slutet??? Har inte så många veckor på mig att få uppleva den, och det vore himla skönt om den kom NU! Flört
    BF 15 mars 2007
  • Längtande Lina
    Lillskruttet, jag var varm som ett element hela graviditeten!!!!
    Jo, jag hade ju inte klagat om det var -2 istället...men det vackra överväger kylan just nu tycker jag!!!
  • LillSkruttet
    Längtande Lina: Hehe, ja jag kommer ihåg när vi träffades på lunchträffen, första gången jag var med. Du hade nästan inget på dig, varm som bara den. Och så Delphia som hade fleecejacka och frös och frös.
    Men men, min bror är född i mars och mamma sade att hon började bli så där tokvarm i februari. Snart där! Hoppas verkligen att jag också får en släng.

Visst är det vackert med all snön. Det kom så mycket och nu är snön så vit fortfarande. Är underbart! Och solen som faktiskt varit framme både igår och idag. Nog är det härligt!
    BF 15 mars 2007
  • Trikarn

Här har ni ett vandrande värmelelement Är såå varm hela tiden..har vanlig tröj, en stickad tunn som täcker magen och sedan jacka, som är långtifrån stängbar!

Gubben har tjockjacka, fleecetröja, tröja, o underställ..men så är han juh spanjack!!

han förresten deklarerat en en vinter till i sverige klarar han inte! Han anser att det gör ont i honom ( kylan alltså!) Så vi får väl se vad vi ska göra åt saken..själv vill jag ogärna flytta till spanien igen just nu, när vi äääntligen har börjat få ordning på saker och ting..Osså alla dessa lånen!
    + hemmafru...jaa det passar inte mig, och det är dyrt att ha barnen på internationella dagis och skolor..så gubben måste skafaf ett toppenjobb i spanien, hitta jäkligt bra dagis/skolor och område, komma på en karriär åt mig samt komma på hur vi ska betala av mina studielån om det ska bli ngt av det hela.... + en massa annat..när jag rabblade upp alla saker var han inte lika sugen längre

• Längtande Lina
    Lillskruttet, ja det kommer jag också ihåg...jag svettades nästan ännu mer när jag såg Delphia påbylsad

Trikarn, ja jobbigt när det är så mycket som måste fixas om man ska flytta!!!
  • Deighthon

Trikarn - jobbigt att han känner så! Min man kände så första året i Sverige,att han nog ville tillbaka till England men som tur är har de känslorna försvunnit för jag vill INTE! Men man vet ju aldrig om han kommer känna så i framtiden igen.....

Helt underbart väder men lite väl kallt just nu....har varit duktig och passat på att frosta av frysen nu ikväll,det behövdes verkligen kan jag lova!

Min lilltjej har varit så missnöjd idag så känner mig helt slut.Hon har inte velat ligga själv alls och har gråtit en hel del och det har hon inte gjort förut.Vi gav henne ett bad och då blev hon lugn&nöjd och somnade på skötbordet efteråt men sov inte länge.....
    Funderar på om det är nåt jag ätit.Åt 6 olika sorters grönsaker igår(massor av det!)och det satte fart på min mage,kan det orsaka gaser för henne tro??????

• Längtande Lina
    Deighthon, ja satte det fart på din mage så har det säkert gett henne gaser också!!
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3